• Σχόλιο του χρήστη 'Σκίννερ Ανδρέας-Γεώργιος' | 6 Μαρτίου 2020, 00:29

    ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 794 Περὶ δημοσίων συναθροίσεων ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΕΩΝ [...] Ἄρθρον 3. [...] «4. Ὁ πρόεδρος τῆς δημοσίας συναθροίσεως ὑποχρεοῦται νὰ γνωστοποιήσῃ ἐγγράφως ταύτην εἰς τὴν ἀστυνομικὴν ἀρχὴν τοῦ τόπου, ἐν τῷ ὁποίῳ ἡ συνάθροισις μέλλει νὰ πραγματοποιηθῇ, τεσσαρἀκοντα ὀκτὼ τοὐλάχιστον ὥρας πρὸ τῆς ὥρας τῆς πραγματοιποιήσεώς της. 5. Ἡ ἔγγραφος γνωστοποίησις τῆς δημοσίας συναθροίσεως ἐπιδίδεται εἰς τὴν ἁρμοδίαν ἀστυνομικὴν ἀρχὴν ἐπὶ ἀποδείξει βεβαιούσῃ τὴν ἡμερομηνίαν καὶ ὥραν ἐπιδόσεως καὶ δέον νὰ περιλαμβάνῃ: α) Τὸ ὀνοματεπώνυμον καὶ τὴν διεύθυνσιν τοῦ προέδρου τῆς συναθροίσεως καὶ πάντων τῶν κατὰ τὴν παράγραφον 3 υπευθύνων προσώπων. β) Τὴν ἡμερομηνίαν καὶ ὥραν τῆς συναθροίσεως. γ) Τὸν ἀκριβὴν τόπον, εἰς ὃν ἡ συνάθροισις μέλλει νὰ πραγματοποιηθῇ ἢ ἐν περιπτώσει κινουμένης συναθροίσεως (πορείας) τὴν αφετηρίαν, τὸ τέρμα καὶ την διαδρομήν, τὴν ὁποίαν αὔτη θὰ ἀκολουθήσῃ, καὶ δ) Τὸν εἰδικὸν σκοπὸν τῆς συναθροίσεως.» Η συμπερίληψη προσωπικών δεδομένων του ανθρώπου ο οποίος λογίζεται ως οργανωτής, η οποία αποτελεί πρώτο βήμα πριν την απαίτηση των στοιχείων αυτών για κάθε συμμετέχοντα στη συνάθροιση, μπορεί να αποτελέσει μορφή εκβιασμού των συναθροιζομένων, ενώ μάλιστα στο ν.δ. 794 (άρθρο 2) υπήρχε και η απαγόρευση του δικαιώματος στο συνέρχεσθαι ορισμένων ανθρώπων, ανάλογα με την πολιτική τους ταυτότητα. Όταν επιβάλλεται μάλιστα και η αναφορά του σκοπού της συναθροίσεως, δημιουργείται γόνιμο έδαφος για αυθαίρετη απαγόρευση συναθροίσεως με πολιτικά και ιδεολογικά κριτήρια. Σε ένα νομοσχέδιο χωρίς πιθανότητα περιορισμού του συνέρχεσθαι, θα υπήρχε τυχόν επιχείρημα υπέρ της γνωστοποίησης τόπου και χρόνου της συναθροίσεως, ώστε να εφαρμοστούν εγκαίρως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, το οποίο όμως θα ήταν πάλι σαθρό. Η παράγραφος 4 μπορεί να εφαρμοστεί εκτός των πλαισίων του νόμου αυτού και να λειτουργήσει υπό πιο δημοκρατικούς όρους, και αποτελεί το μοναδικό ίσως θετικό στοιχείο του Σ/Ν.