• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ' | 1 Νοεμβρίου 2022, 04:56

    Σχόλια ως προς το Άρθρο 11 - Επιλογή και αξιολόγηση Συντονιστών Διευθυντών Εκτιμώ ότι υπάρχουν αδυναμίες, κενά, και ασάφειες του άρθρου αυτού, οι οποίες θα το καταστήσουν κατά την εφαρμογή του ανενεργό, όπως ακριβώς συνέβη επί 13 έτη με το αντίστοιχο άρθρο 2 παράγραφος Ζ του Νόμου 3754/2009. Συγκεκριμένα: 1) Στην παράγραφο 4, προβλέπεται ουσιαστικά ένα Συμβούλιο Κρίσης ανά ειδικότητα με έδρα την 1η ΥΠΕ, για τα νοσοκομεία όλης της Ελλάδας. Δεδομένου ότι οι εναπομείναντες Συντονιστές Διευθυντές είναι ελάχιστοι πλέον, και οι κενές θέσεις Συντονιστών Διευθυντών αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία των Κλινικών και Κέντρων Υγείας ανά την επικράτεια, είναι αδύνατον ένα μόνο Συμβούλιο Κρίσης να διεκπεραιώσει όλο αυτό το έργο, και προφανώς είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα Συμβούλιο Κρίσης ανά ΥΠΕ, όπως ισχύει σήμερα και για τις κρίσεις ένταξης στο ΕΣΥ. 2) Στο Συμβούλιο Κρίσης συμμετέχουν μετά από κλήρωση 3 Συντονιστές Διευθυντές με τους Αναπληρωτές τους, οι οποίοι έχουν την ίδια με την κρινόμενη θέση ειδικότητα, και αν δεν επαρκούν στην κλήρωση συμμετέχουν Συντονιστές Διευθυντές με άλλη ειδικότητα του οικείου Τομέα. Αυτό είναι πολύ σοβαρό λάθος, και συνιστά υποβάθμιση του αξιοκρατικού χαρακτήρα της διαδικασίας. Για παράδειγμα, πως είναι σε θέση να αξιολογήσει ένας ΩΡΛ τα επιστημονικά προσόντα ενός Οφθαλμίατρου και αντίστροφα, όταν αγνοεί το ειδικό βάρος που έχει το κάθε είδος χειρουργικής επέμβασης και η κάθε δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά μιας άλλης ειδικότητας. Με δεδομένη την έλλειψη Συντονιστών Διευθυντών, η κρίση σε πολλές ειδικότητες θα γίνεται ως κανόνας και όχι κατ' εξαίρεση από ιατρούς συναφών ειδικοτήτων, πράγμα ανεπίτρεπτο. Για παράδειγμα ολόκληρο το Σισμανόγλειο ΓΝΑ έχει 2 μόνο Συντονιστές Διευθυντές, στην ειδικότητα της Παιδοψυχιατρικής υπηρετούν μόνο 3 Συντονιστές Διευθυντές σε όλη την Ελλάδα, μέγας αριθμός δε από τους υπηρετούντες Συντονιστές όλων των ειδικοτήτων οδεύει άμεσα προς συνταξιοδότηση. Κατά την γνώμη μου, η ορθή επιλογή είναι όταν δεν επαρκούν οι Συντονιστές, να αντικαθίστανται από Διευθυντές της ιδίας και μόνο ειδικότητας, οι οποίοι ασκούν χρέη Συντονιστή Διευθυντή. Μεταξύ των συναδέλφων αυτής της κατηγορίας ευρίσκονται συχνά συνάδελφοι με εξαιρετικά προσόντα, οι οποίοι δεν είχαν απλά την ευκαιρία να κριθούν ως Συντονιστές, λόγω της πολυετούς αναστολής της διαδικασίας, και ασφαλώς είναι οι πλέον κατάλληλοι για να κρίνουν ιατρούς της ιδίας ειδικότητας. 3)Το άρθρο αναφέρει σε γενικές γραμμές τα κριτήρια αξιολόγησης, δεν ορίζει όμως σαφώς τον τρόπο εφαρμογής τους, ούτε παραπέμπει σε σχετική υπό έκδοση υπουργική απόφαση. Θα είναι μια διαδικασία με κωδικοποιημένη αριθμητικά βαθμολόγηση των κριτηρίων όπως ισχύει π.χ. για την ένταξη στο ΕΣΥ με βάση την ΥΑ με Αριθμ. Γ4α/Γ.Π.οικ. 39417 της 30-6-2021, ή μέσω πιο υποκειμενικής αξιολόγησης των κριτηρίων όπως ίσχυε επί σειρά ετών με την απόφαση με Αριθμ. ΔΥ13α/οικ. 39832 της 9-12-1997. Η κάθε επιλογή έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά της, και πρέπει επ' αυτού πρέπει να γίνει διεξοδικός κοινοβουλευτικός διάλογος. 4) Το άρθρο δεν διευκρινίζει με σαφήνεια αν η κρίση θα γίνεται από το κεντρικό αυτό Συμβούλιο Κρίσης για τους υποψήφιους σε κάθε νοσοκομείο χωριστά, όπως παλαιότερα, ή θα συγκροτείται από το Συμβούλιο Κρίσης μία ενιαία ιεραρχική σειρά κατάταξης των υποψηφίων για όλα τα Νοσοκομεία, και στην συνέχεια θα τοποθετούνται με βάση την επιλογή τους, όπως ισχύει με τις ισχύουσες πλέον διαδικασίες ένταξης στο ΕΣΥ. Με εκτίμηση, Χρήστος Ανδρούτσος Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων Διευθυντής Σισμανόγλειο ΓΝΑ