• Σχόλιο του χρήστη 'Δέσποινα Μακριδάκη Πρόεδρος ΠΕΦΝΙ' | 3 Νοεμβρίου 2022, 11:39

    Με το παρόν Σχέδιο Νόμου καθορίζεται μεν η διαδικασία ορισμού προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία, μεταξύ των νοσοκομειακών φαρμακοποιών με βαθμό διευθυντή, αλλά δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί από την πολιτεία ο τρόπος που απονέμεται αυτός ο βαθμός, κατόπιν κρίσης και αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, με το νόμο Ν. 2519/21-8-97 (ΦΕΚ 165 Α') έχουν συσταθεί οι διαβαθμισμένες θέσεις Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών στα Δημόσια Νοσοκομεία, αλλά εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται στον παραπάνω νόμο, , που να καθορίζει θέματα πλήρωσης θέσεων, κρίσης και βαθμολογικής εξέλιξης. Σχετικά με τον ορισμό προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία θα ήταν δόκιμο να γίνει αναφορά και στα κριτήρια επιλογής, όπως γίνεται για αυτά των προϊσταμένων των ιατρικών τμημάτων. Η θέσπιση των κριτηρίων και της διαδικασίας για την βαθμολογική εξέλιξη των νοσοκομειακών φαρμακοποιών και των κριτηρίων για την επιλογή προϊσταμένων στα νοσoκομειακά φαρμακεία πρέπει να καθοριστούν νομοθετικά, σε αντιστοιχία των κριτηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 12 του παρόντος νομοσχεδίου προς διαβούλευση, για ιατρούς και οδοντιάτρους. Η ειδικότητα της Νοσοκομειακής Φαρμακευτικής οφείλει να αποτελεί προϋπόθεση , για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων φαρμακοποιών στα νοσηλευτικά ιδρύματα και βεβαίως για την επιλογή προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία. Εάν δεν υπηρετεί νοσοκομειακός φαρμακοποιός, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή που έχει μετακινηθεί ή αποσπασθεί, με βαθμό Διευθυντή, στο συγκεκριμένο νοσοκομειακό φαρμακείο. Εάν δεν υπηρετεί μόνιμος νοσοκομειακός φαρμακοποιός ούτε αποσπασθείς ή μετακινηθείς νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται ο μετακινηθείς ή αποσπασθείς με τη μεγαλύτερη βαθμολογική κατά σειρά εξέλιξη (Επιμελητής Α΄ή Β΄). Η ποιοτική αναβάθμιση του κλάδου που θα επιφέρουν οι ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, εφόσον συμπληρωθούν με τη θεσμοθέτηση της αναλογίας 1 νοσοκομειακός φαρμακοποιός ανά 80 κλίνες για τις βασικές λειτουργίες (εκκρεμεί από το Δεκέμβρη 2014) ,θα οδηγήσει και στην απαραίτητη αύξηση και του αριθμού των υπηρετούντων νοσοκομειακών φαρμακοποιών. Αυτό θα επιτρέψει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας τη δυνατότητα να προσφέρει σύγχρονες φαρμακευτικές υπηρεσίες, σύμφωνες με τα Ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα, όπως αυτά περιγράφονται στην Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών (http://www.eahp.eu/sites/default/files/eahp_statements_for_the_survey_greek_translation.pdf), ενώ αντίστοιχα μπορεί να κερδίσει από προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες προσωπικού επαγγελματιών υγείας. Ενδεικτικά, ορισμένες υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένας φαρμακευτικός τομέας μέσα στα δημόσια νοσοκομεία και οι οποίες λίγο έχουν αναπτυχθεί στη Ελλάδα, είναι οι υπηρεσίες κλινικής φαρμακευτικής, η λειτουργία εργαστηρίων για την παραγωγή ειδικών εξατομικευμένων σκευασμάτων ή για την ασφαλή προετοιμασία κυτταροστατικών και παρεντερικών δόσεων, η διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα στάδια διακίνησης του φαρμάκου και τους χώρους του νοσοκομείου, και η ενεργή υποστήριξη , συμβουλευτική και εκπαίδευση από νοσοκομειακό φαρμακοποιό των ασθενών και των λοιπών επαγγελματιών υγείας, σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση των φαρμάκων.