• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Γ. Καραβάνας, MSc, PhD' | 17 Μαΐου 2011, 16:12

    Οι προβλέψεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 44 είναι πρακτικά ανεφάρμοστες ή εμφανίζουν ιδιαίτερα προβλήματα στην εφαρμογή τους. Πρώτον, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για έκτακτα περιστατικά, κατά τα οποία οι υποψήφιοι γονείς λαμβάνουν την τελική απόφασή τους δύο ή έναν μήνα πριν από τον τοκετό (πλειοψηφία σήμερα)ή και περιπτώσεις πρόωρου τοκετού, καθήλωσης κατά την κύηση κλπ. Δεύτερον, τόσο οι Μαιευτήρες, όσο και οι Αιματολόγοι – Μεταμοσχευτές, που βάσει του σημερινού του οργανογράμματος διοικούν τον ΕΟΜ, δεν έχουν εκ της ειδικότητάς τους, πλήρη γνώση για τις σημερινές εφαρμογές και τις πιθανές ικανότητες των βλαστικών κυττάρων. Οι τελευταίες αφορούν σε μεγάλο εύρος ειδικοτήτων των Ιατρικών και Βιολογικών επιστημών. Ειδικά ο ΕΟΜ έχει επανειλημμένα εκφραστεί υπέρ της κατάργησης των ιδιωτικών τραπεζών ομφαλοπλακουντιακού αίματος και υπέρ της λειτουργίας αποκλειστικά δημοσίων αντίστοιχων τραπεζών, γεγονός που του αφαιρεί οποιαδήποτε αμεροληψία κατά τη σχετική ενημέρωση των γονέων. Αν λοιπόν εφαρμοστούν οι προβλέψεις των παρ. 3 και 4 του παρόντος, θα καταργηθεί στην πράξη η ελευθερία επιλογής των υποψήφιων γονέων (βλ. παρατηρήσεις άρθρου 23). Προτείνεται η ενημέρωση των υποψήφιων γονέων από τους Επιστημονικούς Υπεύθυνους των Τραπεζών Κρυοσυντήρησης, βάσει εντύπων που έχουν συνταχθεί από την Τράπεζα και έχουν λάβει την έγκριση της Εποπτεύουσας Αρχής (βλ. προτάσεις για το άρθρο 23). Στην περίπτωση που η Εποπτεύουσα Αρχή αρνείται την έγκριση, υποχρεούται να τεκμηριώνει την άποψή της με παραπομπές σε συγκεκριμένες διατυπώσεις επίσημων επιστημονικών δημοσιεύσεων, που έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές. Προτείνεται να παρέχεται δυνατότητα απόφασης και υπογραφής σύμβασης για δωρεά ή ιδιωτική φύλαξη, έως και μία εβδομάδα πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία τοκετού.