• Ερωτήματα επί των κριτηρίων σχεδιασμού του προτεινόμενου Συστήματος Αποκατάστασης. Με ποια κριτήρια σχεδιάστηκε το σύστημα αποκατάστασης του υπό συζήτηση ν/σ; Με ποια κριτήρια δημιουργούνται Κέντρα Ιατρικής και Φυσικής Αποκατάστασης σε κάθε γωνιά της χώρας, αφού όλα πλέον τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ μετονομάζονται σε Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης και εντάσσονται στα νοσοκομεία; Με αυτό το σχεδιασμό υπάρχουν νομοί της χώρας στους οποίους δημιουργούνται δύο ή και περισσότερα Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης. Τρανό παράδειγμα η Περιφερειακή ενότητα της Φλώρινας, στην οποία σύμφωνα με το νέο μοντέλο θα λειτουργεί το ΚΑΦΚΑ Αμυνταίου Φλώρινας, ενταγμένο στο Γενικό Νοσοκομείο Πτολεμαϊδας και το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Φλώρινας, που μετονομάζεται σε Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης και εντάσσεται στο Γενικό Νοσοκομείο Φλώρινας «Ελένη Θ. Δημητρίου». Πραγματικά, διερωτόμαστε εάν υπάρχουν σχετικές μελέτες, επιδημιολογικές, πληθυσμιακές και λοιπές που δείχνουν ότι ο νομός Φλώρινας έχει πλήθος περιστατικών που χρήζουν ιατρικής και φυσικής αποκατάστασης. Προς τι λοιπόν η οργάνωση και λειτουργία δύο Κέντρων Φυσικής Αποκατάστασης σε τόσο κοντινή χιλιομετρική απόσταση. Ανάλογο είναι και το ερώτημα σε άλλους νομούς της χώρας, όπως στο νομό Μεσσηνίας, όπου το ΚΑΦΚΑ Φιλιατρών εντάσσεται στο Γενικό Νοσοκομείο Καλαμάτας. Ομοίως το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Μεσσηνίας μετονομάζεται σε Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης και εντάσσεται στο Νοσοκομείο Καλαμάτας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το επιτυχημένο έργο και η υλοποίηση προγραμμάτων κοινωνικής και εργασιακής ένταξης και επανένταξης από την μέχρι σήμερα λειτουργία του. 150 ωφελούμενοι άτομα με αναπηρία σε καθημερινή και εβδομαδιαία βάση θα μείνουν χωρίς Πρωτοβάθμια Κοινωνική Φροντίδα. Το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Έβρου με ποιο σκεπτικό εντάσσεται στο νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης από τη στιγμή που υπάρχει μονάδα αποκατάστασης σε αυτό το νοσοκομείο; Με ποιο σκεπτικό η ακριτική Ορεστειάδα και ο νόμος Έβρου απογυμνώνεται και τα άτομα με αναπηρία δεν καλύπτονται από τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας; Σε άλλες περιπτώσεις ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ μετατρέπονται σε Κέντρα Ιατρικής και Φυσικής Αποκατάστασης και εντάσσονται ως αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες σε νοσοκομεία, στα οποία ήδη υπάρχουν Κλινικές Αποκατάστασης, οι οποίες δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης στελέχωσης τους με το κατάλληλο επιστημονικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Δηλαδή τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ μετονομαζόμενα σε Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης εντάσσονται σε νοσοκομεία στα οποία δεν υπάρχει το κατάλληλο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, ήτοι φυσίατροι, ορθοπεδικοί, φυσικοθεραπευτές κ.λπ. Πως λοιπόν θα λειτουργήσει το σύστημα ανακατανομής προσωπικού προς όφελος των εξυπηρετούμενων, όταν αυτό το προσωπικό δεν υπάρχει; Πως θα καλυφθούν από εδώ και στο εξής τα άτομα που περιθάλπονται στο ΚΑΦΚΑ Νιγρίτας και ΚΑΦΚΑ Φιλιατρών τα οποία λειτουργούν χρόνια τώρα ως Θεραπευτήρια Χρονίων Παθήσεων; Γιατί μένουν χωρίς Κέντρα Αποκατάστασης μεγάλες πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη. Τι έχει να πει η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για τις πόλεις της Λάρισας, Ιωαννίνων, Ηράκλειο Κρήτης; Πως είναι δυνατόν να δημιουργείται Δίκτυο Αποκατάστασης χωρίς να ιδρύεται επιτελική Διεύθυνσης Αποκατάστασης στο Υπουργείο Υγείας η οποία θα παρακολουθεί την εφαρμογή και την υλοποίηση κατάλληλων μέτρων; Ποιος θα συντονίζει το έργο του Δικτύου Αποκατάστασης; Σε αυτά τα ερωτήματα κατατίθενται συγκεκριμένες προτάσεις σε επόμενη ενότητα.