• Στο σχέδιο νόμου vτα προϊόντα του ηλεκτρονικού τσιγάρου, με την προσθήκη διατάξεων που δεν υπάρχουν στην οδηγία 40/2014/ΕΕ, αντιμετωπίζονται όπως ακριβώς τα καπνικά προϊόντα. Η προσθήκη των διατάξεων που αντιμετωπίζει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα προϊόντα καπνού με αντίστοιχο τρόπο, ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ στο πνεύμα της οδηγίας, που διαφοροποιεί τις δύο κατηγορίες προϊόντων. Επιπρόθετα δεν λαμβάνεται υπόψη: • Ότι η οδηγία 40/2014/ΕΕ αναγνωρίζει την σημαντικά μικρότερη επίπτωση στην υγεία των ηλεκτρονικών τσιγάρων σε σχέση με τα προϊόντα καπνού, αφού δεν απαιτεί για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα καμία προειδοποίηση επικινδυνότητας, πέραν της προειδοποίησης ότι η νικοτίνη είναι εθιστική ουσία. • Ότι πληθώρα μελετών έγκυρων φορέων (PublicHealthEngland, RoyalCollegeofPhysicians) αναγνωρίζει ότι είναι κατά 95% τουλάχιστον λιγότερο επιβλαβές από το κάπνισμα προϊόντων καπνού και ότι αποτελεί μια διέξοδο για τους καπνιστές να απεμπλακούν από τη συνήθεια του καπνίσματος. • Δεν είναι προϊόν καύσης και επομένως δεν δημιουργούνται κατά τη χρήση συστατικά όπως η πίσσα , το μονοξείδιο του άνθρακα και άλλα επιβλαβή για την υγεία. • Δεν λαμβάνεται υπόψη ότι η οδηγία εισάγει πλήθος περιορισμών για τα περιεχόμενα και εκπεμπόμενα συστατικά του ηλεκτρονικού τσιγάρου , απαγορεύοντας την παρουσία επιβλαβών ουσιών πέραν της νικοτίνης. Δηλαδή χωρίς την ύπαρξη επαρκών πληροφοριών για αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία , με δεδομένο τον περιορισμό των ουσιών που εκτίθενται ο χρήστης και παρά την υποβολή τοξικολογικών μελετών η αντιμετώπιση είναι πιο αυστηρή από τα προϊόντα καπνού για τα οποία υπάρχει σημαντική τεκμηρίωση των επιπτώσεων. • Η ίδια η οδηγία αναγνωρίζοντας τη διαφορετικότητα στη χρήση και τις επιπτώσεις δεν επιβάλει την ανάρτηση εικονιδίων ή φράσεων που αναφέρονται στα Παραρτήματα Ι και ΙΙ του σχεδίου νόμου. Στην οδηγία μόνο 3 από τα 31 άρθρα ασχολούνται με το ηλεκτρονικό τσιγάρο, απόδειξη ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν είναι κάτι το πολύπλοκο και μη επαρκώς μελετημένο. Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω εισάγονται διατάξεις όπως του άρθρου 24 που αποκλείουν πλήρως τη χρήση σε δημόσιους χώρους , αποκλείουν προωθητικές ενέργειες με αποτέλεσμα οι καπνιστές να στερούνται τη δυνατότητα να λάβουν γνώση των πλεονεκτημάτων του ηλεκτρονικού τσιγάρου και να το χρησιμοποιούν.