• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΕΤΑ' | 24 Απριλίου 2017, 20:29

    ΑΡΘΡΟ 2 Κάθε 2-3 μήνες νομιμοποιόντουσαν οι προηγούμενες παράνομες προμήθειες με μια νομοθετική ρύθμιση 2 γραμμών. Οι ίδιοι διοικητές νοσοκομείων, οι υπεύθυνοι προμηθειών και όλοι οι εμπλεκόμενοι που δεν εφάρμοσαν το ν.4412 τόσους μήνες, όταν πρέπει τώρα να διενεργήσουν έναν διαγωνισμό θα πρέπει να εφαρμόσουν αυτόν που πίστευαν ότι θ αλλάξει! Οι ίδιοι άνθρωποι που δεν τροφοδοτούσαν με στοιχεία όταν έπρεπε τα μητρώα τώρα που θ αλλάξουν όνομα θα το κάνουν! Οι ίδιοι άνθρωποι που δεν υλοποίησαν παρά ελάχιστους διαγωνισμούς μέχρι σήμερα τώρα που θ’ αλλάξει όνομα ο φορέας που εργάζονται , θα τους κάνουν! Οι ίδιοι άνθρωποι που δεν συνέταξαν καμμία σωστή προδιαγραφή τώρα που θ’ αλλάξει όνομα ο φορέας που εργάζονται, θα τις συντάξουν! Για τους ίδιους ανθρώπους που δεν ίσχυσαν οι διατάξεις του ν.3918/2011 και υπήρχε ένα ομιχλώδες τοπίο για την ισχύουσα νομοθεσία στις προμήθειες υγείας θα ψηφισθεί ένας νέος νόμος. Ο ν.3918/2011 δεν εφαρμόσθηκε ποτέ γιατί κάθε χρόνο δινόταν παράταση στην λειτουργία της ΕΠΥ με μια μόνο γραμμή σε έναν άσχετο νόμο. Εξαιτίας αυτής της παράτασης, για να συνεχίζονται να βολεύονται κάποιοι, δεν υπήρχε η επιτροπή για την σύνταξη των προδιαγραφών που προβλεπόταν στο ν.3918. Έτσι παρέμενε το ΕΚΑΠΤΥ για να εγκρίνει τις προδιαγραφές των φορέων μετά από μήνες με την χαρακτηριστική φράση «ο φορέας έχοντας γνώση των αναγκών του, έχει με ευθύνη του εκπονήσει και προτείνει την τεχνική προδιαγραφή σύμφωνα με την εγκύκλιο 6881 εισηγούμαστε την διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών με βάση τις προτεινόμενες από το φορέα τεχνικές προδιαγραφές» την οποία αυτή έγκριση έστελνε στην ΕΠΥ! Και εάν σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα έπρεπε να συμπληρωθεί ή να τροποποιηθεί κάτι στις τεχνικές προδιαγραφές έπρεπε να ξεκινήσει η διαδικασία πάλι από την αρχή! (ή να προμηθευτεί ένα νοσοκομείο έναν εξοπλισμό με ξεπερασμένες προδιαγραφές). Πρέπει να δημοσιεύσει η ΕΠΥ άμεσα πόσους συγκεντρωτικούς διαγωνισμούς διενήργησε, πόσοι από αυτούς συμβασιοποιήθηκαν , πόσοι από αυτούς αξιοποιήθηκαν από τα νοσοκομεία για την προμήθεια φαρμάκων, υλικών και αναλωσίμων, πόσο διήρκησε κάθε ένας από αυτούς και μετά από πόσο χρονικό διάστημα αυτοί ακυρώθηκαν. Γιατί είναι πολλοί αυτοί που η αξιολόγηση τους κράτησε 5 και 6 χρόνια και ακυρώθηκαν μετά από αυτό το χρονικό διάστημα! Πόσοι υπάλληλοι απασχολήθηκαν εκεί και πόσες υπερωρίες ελάμβαναν για ν’ απαντούν στα ερωτήματα των νοσοκομείων μέσα στο κατακαλόκαιρο! Όμως παρ’ολες τις υπερωρίες δεν έδωσαν μια σαφή έγγραφη απάντηση στα νοσοκομεία για να προχωρήσουν σε διαγωνισμούς αποφεύγοντας ν’ απαντήσουν ευκρινώς για το εάν χρειάζεται εξουσιοδότηση ή όχι. Πολλά νοσοκομεία σήμερα δεν κάνουν διαγωνισμούς περιμένοντας την εξουσιοδότηση αυτή! Να εξηγηθεί γιατί όταν προκηρυσσόταν ένας συγκεντρωτικός διαγωνισμός η ΕΠΥ απαγόρευε στα νοσοκομεία να προβούν σε διαγωνιστικές διαδικασίες και αυτά επικαλούμενα αυτήν την εντολή προχωρούσαν μόνο σε απευθείας αναθέσεις, εξωσυμβατικά, ζημιώνοντας το ελληνικό δημόσιο. Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει πολλά. Γιατί ενώ γνώριζαν ότι θα διαρκέσει πάνω από 2 χρόνια ένας διεθνής δημόσιος διαγωνισμός απαγόρευαν τους διαγωνισμούς στα νοσοκομεία? Όλα αυτά που προβλέπει το προτεινόμενο νομοσχέδιο προβλεπόντουσαν και για την ΕΠΥ. Γιατί μέχρι σήμερα δεν έγιναν και θα γίνουν τώρα? Η αλλαγή του ονόματος του φορέα επιταχύνει τις διαδικασίες ή την υλοποίηση των προβλεπομένων στην νομοθεσία? Για τ’ότι ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν άνθρωποι που γνώριζαν από δημόσιες συμβάσεις αλλά μόνο από δημόσιες σχέσεις θα αναζητηθούν ευθύνες? Δεν φαίνεται στο νέο νομοσχέδιο να αλλάζει κάτι πάνω σ αυτό που είναι και το πιο σημαντικό. Αντίθετα η σύνταξη του νομοσχεδίου επιβεβαιώνει ότι θα επαναληφθεί ακριβώς το ίδιο με παλαιά και νέα πρόσωπα. Δεν προβλέπει ρητώς ότι δεν θα ξανανομιμοποιηθούν όλες οι παράνομες προμήθειες και οι υπεύθυνοι θα ελέγχονται για τις έκνομες ενέργειές τους . Όλα τα υπόλοιπα έχουν γραφεί, έχουν ξαναψηφιστεί και ποτέ δεν έχουν υλοποιηθεί.