• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ' | 30 Σεπτεμβρίου 2017, 21:17

    Η ισοπεδωτική λογική για ένταξη ετερόκλητων επαγγελματικών ομάδων σε ένα επιμελητήριο νοσηλευτών είναι αποπροσανατολιστική, διασπαστική και κάθε άλλο παρά στην εν δυνάμει ισχυροποίηση του ρυθμιστικού και επιστημονικού τους οργάνου θα οδηγήσει. Οι υποτιθέμενοι διακριτοί ρόλοι σε ένα νοσηλευτικό περιβάλλον όπου υπάρχει ασάφεια στην άσκηση του νοσηλευτικού έργου, καθώς ρόλοι και αρμοδιότητες δεν οριοθετούνται, όπου το καθηκοντολόγιο των νοσηλευτών είναι ανύπαρκτο και μη θεσμοθετημένο θα οδηγήσει σε εργασιακές συγκρούσεις τόσο στην εσωτερική λειτουργία του οργάνου όσο και στο εργασιακό περιβάλλον της υγείας. Πως είναι δυνατόν σε ένα επιμελητήριο να συμβιώσουν και να συνεργαστούν διαφορετικές επαγγελματικές ομάδες, με διαφορετικό επίπεδο εκπαίδευσης, με αλληλοεμπλεκόμενους εργασιακούς ρόλους και μη θεσμικά κατοχυρωμένη επαγγελματική δράση ; Προβλήματα αγκάθια, που ταλανίζουν την νοσηλευτική κοινότητα από την μεταπολίτευση και μετά όπως η εκπαίδευση , το καθηκοντολόγιο συνεχίζουν να παραμένουν άλυτα και απ΄ ότι φαίνεται δεν υπάρχει η διάθεση να επιλυθούν). Η συμμετοχή σε ένα κοινό επιμελητήριο συναδέλφων Νοσηλευτών, Μαιευτών Βοηθών νοσηλευτών (αλήθεια οι Επισκέπτες Υγείας γιατί εξαιρούνται απ΄αυτό;), όσο και αν παρουσιάζεται με ωραίο περιτύλιγμα , θα συμπαρασύρει ένα ολόκληρο κλάδο στην επαγγελματική και επιστημονική του υποβάθμιση ( αν μπορούμε πλέον να μιλήσουμε για επιστημονική). Παρακολουθώντας κανείς τις εξελίξεις στο εκπαιδευτικό ζήτημα των νοσηλευτών, διαπιστώνεται μάλλον η πρόθεση για υποβάθμιση της νοσηλευτικής εκπαίδευσης σε επίπεδο ΙΕΚ, Στο πρόσφατο αναπτυξιακό συνέδριο που έγινε στην Κρήτη, παρουσία του Υπουργού Παιδείας κου Γαβρόγλου , αμφισβητείται η επιστημονικότατα του κλάδου και τέθηκε πρόταση από την σύνοδο πρυτάνεων για κατάργηση των Πανεπιστημιακών τμημάτων Νοσηλευτικής “Τμήματα Νοσηλευτικής στην Αθήνα και στην Σπάρτη Αυτά τα τμήματα δεν έχουν λόγο λειτουργίας σε επίπεδο Πανεπιστημίου, αφού λειτουργούν ήδη σε ΤΕΙ τμήματα Νοσηλευτικής. Αυτά τα Τμήματα άρχισαν τη λειτουργία τους στα ΤΕΙ. Θα πρέπει να εξετασθεί κατά πόσον η εκπαίδευση των νοσηλευτών απαιτεί επιστημονική τεκμηρίωση ή είναι απλώς μία επαγγελματική εκπαίδευση που μπορεί να δοθεί από τα ΤΕΙ και μόνον, όπως γίνεται με τα επαγγέλματα του οδοντοτεχνίτη, του φυσικοθεραπευτή, του βρεφοκόμου, του ανθοκόμου, του λογοθεραπευτή, του κοινωνικού λειτουργού κ.λπ.” πηγή: (διαβάστε περισσότερα) http://www.alphafm.gr/archives/1947 Από την άλλη η εξαγγελία του Υπουργού Παιδείας για εκχώρηση πτυχίων ΤΕΙ σε αποφοίτους των ΕΠΑΛ με διαδικασίες εξπρές (σε 2 έτη) με παράλληλη μετακύληση εκπαιδευτικού προσωπικού από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών στα ΤΕΙ , συνηγορούν μάλλον σε ένα δυσοίωνο επαγγελματικό και επιστημονικό μέλλον της Νοσηλευτικής στη χώρα μας. Αντί λοιπόν να αλληλοφαγωνόμαστε ας αναλογιστούμε τα παραπάνω. Είναι ηθική και δεοντολογική ευθύνη όλων μας απέναντι σε όλους τους νοσηλευτές που πασχίζουν καθημερινά και απέναντι στους νοσηλευτές που έρχονται. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (όπου ο κλάδος της Μαιευτικής και των Επισκεπτών Υγείας θα αποτελεί ειδικότητα της νοσηλευτικής) ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΙΣΧΥΡΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ (με ισότιμη συμμετοχή όλων των Νοσηλευτών σε δημόσιο, ιδιωτικό τομέα, ανέργων). Ναι στις διαδικασίες για εκδημοκρατισμό του οργάνου όπου χρειάζεται (άρθρο 25) , Ναι στην λειτουργία βιώσιμων οικονομικά και λειτουργικά Περιφερειακών Τμημάτων ανά ΥΠΕ.