• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ' | 11 Δεκεμβρίου 2017, 07:54

    ΣΧΕΔΙΟ ΥΑ ΚΡΙΣΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ Ε.Σ.Υ Παρατηρήσεις επί του Σχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση To παρόν Σχέδιο ΥΑ αποτελεί μια εξαιρετική προσπάθεια να τεθούν αντικειμενικά, ποσοτικοποιημένα κριτήρια, κάτι το οποίο αποτελεί διαρκές αίτημα των ιατρών που συμμετείχαν στα Συμβούλια Κρίσεων ως εισηγητές και κριτές. Επιδέχεται ωστόσο βελτιώσεις, ο οποίες δύνανται να το καταστήσουν περισσότερο «περιεκτικό» και λειτουργικό. Συγκεκριμένα: Επειδή είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να τεθούν αριθμητικά όλα τα δεδομένα των υποψηφίων, σε ορισμένες περιπτώσεις το προτεινόμενο Σχέδιο λειτουργεί ως «προκρούστεια κλίνη», εξαιρώντας από την διαδικασία σημαντικά δεδομένα των υποψηφίων. Παραδείγματα: α) Δεν προσμετρούνται ορισμένα ποιοτικά στοιχεία της προϋπηρεσίας- εμπειρίας, όπως, οι βαθμολογίες της Ετήσιες Αξιολογήσεις των Ιατρών ΕΣΥ, οι αναφορές στην ποιότητα της εργασίας του υποψηφίου με βάση τα συνοδευτικά πιστοποιητικά, οι ετήσιες αξιολογήσεις των ιατρών ΕΣΥ, αν η εμπειρία διανύθηκε στον βαθμό Επιμελητή Β’, Α’ ή Διευθυντή, αν μέρος της εμπειρίας πραγματοποιήθηκε σε ένα εξαιρετικό κέντρο του εξωτερικού για μια συγκεκριμένη ειδικότητα, αν διανύθηκε σε ένα ειδικό πλαίσιο όπου οι ασθενείς είναι λίγοι ως της τον αριθμό αλλά ο βαθμός δυσκολίας πολύ μεγάλος και το επίπεδο των ιατρικών πράξεων πολύ υψηλού επιπέδου (πχ. Μονάδα Κυστικής Ίνωσης). β) Δεν μοριοδοτείται κάποιος αν εκπαιδεύει π.χ. ειδικευόμενους ιατρούς γ) Αν κάποιος Διευθύνει ένα Τμήμα ή μια Μονάδα δεν παράγει διαφορά ως της της Διοικητικές του ικανότητες εάν το διευθύνει 2 ή 8 χρόνια. Επειδή λοιπόν είναι αδύνατον να γίνει αριθμητική περιγραφή όλων των δεδομένων κατά κατηγορία, είναι σκόπιμο σε ορισμένες κατηγορίες να υπάρξει μια διαστασιακή προσέγγιση, δηλαδή ένα εύρος διακύμανσης της βαθμολογίας, είτε με πολύ συγκεκριμένα κριτήρια, είτε κατά την κρίση των κριτών. Επιπλέον είναι απαραίτητο να διαμορφωθούν κατηγορίες για σφαιρική – ποιοτική αξιολόγηση των προσόντων, οι οποίες να συμπληρώνουν κατά ένα μικρό μέρος την ποσοτική αξιολόγηση, αλλά ασφαλώς να μην την υπερκαλύπτουν. Συγκεκριμένες προτάσεις επ’ αυτών ακολουθούν στην συνέχεια. Προϋπηρεσία (Α) – Πίνακας 1. Α) Επειδή δεν αναφέρεται ανώτατο όριο εξαμήνων προϋπηρεσίας που προσμετράται στην αξιολόγηση, εξάγεται έμμεσα το συμπέρασμα ότι η υψηλότερη βαθμολογία αναφέρεται στον υποψήφιο με την μεγαλύτερη προϋπηρεσία, και στην συνέχεια με αναγωγές δια της απλή μεθόδου υπολογίζονται με αναλογική σύγκριση οι βαθμολογίες των υπολοίπων υποψηφίων. Αυτό όμως πρέπει να αναφέρεται ρητά στην Υπουργική Απόφαση. Β) Σχετικά με την μοριοδότηση, είναι σκόπιμο: α) Να λάβει συντελεστή 2 και η Υπηρεσία σε Δημόσιο Νοσοκομείο στην Ελλάδα, εξομοιούμενη με αυτή στο εξωτερικό. β) Να γίνει αναδιατύπωση «Δημόσιο νοσοκομείο εξωτερικού με σύμβαση μερικής απασχόλησης ή ως παρατηρητής» γ) Να προστεθεί « Δημόσιο νοσοκομείο εξωτερικού σε θέση πλήρους απασχόλησης είτε έμμισθη είτε με υποτροφία κρατικού ή άλλου εγκεκριμένου φορέα» Επιστημονικό έργο - Πίνακας 2. Α) Πρέπει να αναφέρεται σαφώς στη Υπουργική Απόφαση ο συνολικός αριθμός των μορίων που αποδίδονται σε αυτή την κατηγορία, και όχι να συνάγεται έμμεσα από τις ανωτέρω προαναφερθείσες ποσοστώσεις. Β) Επειδή δεν αναφέρεται ανώτατο όριο ανακοινώσεων, δημοσιεύσεων, ομιλιών που προσμετράται στην αξιολόγηση, εξάγεται έμμεσα το συμπέρασμα ότι η υψηλότερη βαθμολογία επ’ αυτών αναφέρεται στον υποψήφιο με τις περισσότερες δημοσιεύσεις – ανακοινώσεις – ομιλίες, και στην συνέχεια με αναγωγές δια της απλή μεθόδου υπολογίζονται με αναλογική σύγκριση οι βαθμολογίες των υπολοίπων υποψηφίων. Αυτό όμως πρέπει να αναφέρεται ρητά στην Υπουργική Απόφαση. Γ) Σχετικά με την μοριοδότηση, είναι σκόπιμο: α) Να προστεθεί επιπλέον στήλη «Ανακοινώσεις σε ελληνικό (μη διεθνές συνέδριο) ως τρίτο κλπ όνομα (Συντελεστής 0,50 Χ αριθμό)» β) Να αλλάξει η μοριοδότηση « Δημοσιεύσεις σε μη αξιολογημένα περιοδικά ως πρώτο ή δεύτερο όνομα (Συντελεστής 1,25 Χ αριθμό)» γ) Να προστεθεί επιπλέον στήλη «Δημοσιεύσεις σε μη αξιολογημένα περιοδικά ως τρίτο κλπ όνομα (Συντελεστής 1,00 Χ αριθμό)» δ) Να αλλάξει η μοριοδότηση «Ομιλίες σε συνέδρια στην Ελλάδα (μη διεθνή) (Συντελεστής 0,75 Χ αριθμό)» ε) Να προστεθεί επιπλέον στήλη «Ομιλίες σε διεθνή συνέδρια (στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) (Συντελεστής 1,00 Χ αριθμό)» στ) Να αλλάξει η μοριοδότηση «Ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια (στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) ως τρίτο κλπ όνομα (Συντελεστής 0,75 Χ αριθμό)» ζ) Να αλλάξει η μοριοδότηση «Ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια (στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) ως πρώτο ή δεύτερο όνομα (Συντελεστής 1,00 Χ αριθμό)» Οι ανωτέρω προτεινόμενες μεταβολές σηματοδοτούν ότι οι δημοσιεύσεις έχουν εν γένει μεγαλύτερη βαρύτητα από τις ανακοινώσεις. Εκπαιδευτική δραστηριότητα ως εκπαιδευόμενος - Πίνακας 3. Α) Η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας αποκλειστικά ως εκπαιδευόμενου πρέπει να περιορίζεται μόνο για τους υποψήφιους Επιμελητές Β’. Οι υποψήφιοι Επιμελητές Α’ πρέπει να αξιολογούνται και ως Εκπαιδευτές (όπως και οι υποψήφιοι Διευθυντές), καθότι έχουν σημαντικά διδακτικά καθήκοντα. Άλλωστε η διδακτική δραστηριότητα απαιτεί συνεχή μελέτη και επικαιροποίηση των γνώσεων και επομένως αποτελεί και ένα είδος συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Β) Σχετικά με την μοριοδότηση, πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστή στήλη για τα σεμινάρια μακράς διάρκειας, χωρίς περιορισμό στα τελευταία 5 έτη, και για κάθε έτος εκπαίδευσης να αντιστοιχούν 10 μόρια, και επιπλέον η αξιολόγηση της μετεκπαίδευσης να γίνεται διαστασιακά. Έτσι η αναδιανομή των μορίων να είναι ως εξής: Πίνακας 3. Εκπαιδευτική δραστηριότητα ως εκπαιδευόμενος 1. Σεμινάρια μακράς διάρκειας 10 μόρια Χ έτος, μέχρι 40 μόρια. 2. Βραχείας διάρκειας σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες, 15 και πάνω μόρια 40 3. 10 -14 μόρια 30 4. 5-9 μόρια 20 5. <5 μόρια 10 6. Μετεκπαίδευση σε κέντρο του εσωτερικού ή του εξωτερικού μόρια 80-120, ανάλογα με την διάρκεια, το είδος και την ποιότητα της μετεκπαίδευσης. Η πρώτη στήλη αθροίζεται με κάποια από τις 2-5 και με την 6. Εκπαιδευτική δραστηριότητα ως μετεκπαιδευόμενος (υποψήφιοι για διευθυντικές θέσεις) - Πίνακας 4α. Α) Η κατηγορία αυτή πρέπει να αφορά και υποψήφιους Επιμελητές Α’. Β) Κατ’ αναλογία προς τα ανωτέρω, πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστή στήλη για τα σεμινάρια μακράς διάρκειας, χωρίς περιορισμό στα τελευταία 5 έτη, και για κάθε έτος εκπαίδευσης να αντιστοιχούν 10 μόρια, και επιπλέον η αξιολόγηση της μετεκπαίδευσης να γίνεται διαστασιακά. Έτσι η αναδιανομή των μορίων να είναι ως εξής: Πίνακας 4α. Εκπαιδευτική δραστηριότητα ως μετεκπαιδευόμενος 1. Σεμινάρια μακράς διάρκειας 5 μόρια Χ έτος, μέχρι 20 μόρια. 2. Βραχείας διάρκειας σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες, 15 και πάνω μόρια 20 3. 10 -14 μόρια 15 4. 5-9 μόρια 10 5. <5 μόρια 5 6. Μετεκπαίδευση σε κέντρο του εσωτερικού ή του εξωτερικού μόρια 40-60, ανάλογα με την διάρκεια, το είδος και την ποιότητα της μετεκπαίδευσης. Η πρώτη στήλη αθροίζεται με κάποια από τις 2-5 και με την 6. Εκπαιδευτική δραστηριότητα ως εκπαιδευτής (υποψήφιοι για διευθυντικές θέσεις) - Πίνακας 4β. Α) Η κατηγορία αυτή πρέπει να αφορά και υποψήφιους Επιμελητές Α’, καθότι έχουν σημαντικά διδακτικά καθήκοντα. Β) Πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστή στήλη για τις διδακτικές δραστηριότητες μακράς διάρκειας (διαρκής διδασκαλία σε μεταπτυχιακά προγράμματα, μακροχρόνια σεμινάρια κλπ), χωρίς περιορισμό στα τελευταία 5 έτη, και να διαμορφωθεί η μοριοδότηση ως εξής: Πίνακας 4β. Εκπαιδευτική δραστηριότητα ως εκπαιδευτής (υποψήφιοι για θέσεις Διευθυντών ή Επιμελητών Α’) 1. Διαρκής διδασκαλία σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα και Σεμινάρια μακράς διάρκειας 5 μόρια Χ έτος, μέχρι 25 μόρια. 2. Βραχείας διάρκειας σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες, 15 και πάνω μόρια 75 3. 10 -14 μόρια 60 4. 5-9 μόρια 45 5. <5 μόρια 25 Η πρώτη στήλη αθροίζεται με κάποια από τις υπόλοιπες. Συνέντευξη Α) Η πρώτη ομάδα ερωτήσεων είναι επαρκώς δομημένη αλλά χρειάζεται συμπλήρωση με κάποια στοιχεία ποιοτικής αξιολόγησης. Η έμφαση αποκλειστικά στον αριθμό των ασθενών, αδικεί ιατρούς που εργάζονται σε ειδικά πλαίσια με μικρότερους αριθμούς αλλά με πολύ δύσκολους ασθενείς (πχ. Μονάδα Κυστικής Ίνωση, ιδιαίτερα δύσκολες χειρουργικές επεμβάσεις κλπ). Για να μην αλλοιωθεί ο ποσοτικός χαρακτήρας αυτής της κατηγορίας, δύναται να εισαχθούν κάποια στοιχεία ποιοτικής αξιολόγησης στην επόμενη δεύτερη ομάδα ερωτήσεων. Β) Η δεύτερη ομάδα ερωτήσεων είναι πολύ, ασαφής γενική και αόριστη, παρότι αποδίδει πολλά μόρια στο σύνολο (100 μόρια). Θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια Πολυδιάστατη Σφαιρική Ποιοτική Αξιολόγηση ως εξής: α) Αξιολόγηση της προσωπικότητας του υποψηφίου (κατά τα αναφερόμενα στο παρόν Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης) 5-20 μόρια β) Σφαιρική - Ποιοτική Αξιολόγηση της Προϋπηρεσίας – Εμπειρίας 5-20 μόρια γ) Σφαιρική - Ποιοτική Αξιολόγηση του Επιστημονικού Έργου 5-20 μόρια δ) ) Σφαιρική - Ποιοτική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου 5-20 μόρια ε) Σφαιρική - Ποιοτική Αξιολόγηση των Διοικητικών Ικανοτήτων 5-20 μόρια Για την μοριοδότηση των ανωτέρω κατηγοριών πρέπει μεταξύ άλλων να αξιολογούνται τα ποιοτικά στοιχεία από τα πιστοποιητικά που έχει καταθέσει ο υποψήφιος, οι ετήσιες αξιολογήσεις στο ΕΣΥ, η βαθμίδα στην οποία υπηρέτησε κατά τα προσμετρούμενα χρόνια ο ιατρός, η βαρύτητα του ιατρικού έργου, το ειδικό βάρος των Κέντρων σε Ελλάδα και Εξωτερικό στα οποία υπηρέτησε ή μετεκπαιδεύτηκε ο ιατρός, οι βραβευμένες εργασίες και λοιπές διακρίσεις, η συμμετοχή στην εκπαιδευση ειδικευομένων, τυχόν πειθαρχικά παραπτώματα κλπ. Η σφαιρική- ποιοτική αξιολόγηση αποδίδει έμμεσα περισσότερα δεδομένα ακόμα και για την προσωπικότητα και λειτουργικότητα του υποψήφιου σε βάθος χρόνου, από ότι θα απέδιδαν μερικές ερωτήσεις σε μία συνέντευξη. ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΛΛΑ ΜΟΡΙΑ (20% ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ) ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΕΑΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, ΩΣΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΕΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ.