• Σχόλιο του χρήστη 'Σκούρτης Αλέξανδρος' | 4 Απριλίου 2022, 20:14

    Αναφορικά με το Άρθρο 26 παρ.6 Ο προσωπικός ιατρός καθοδηγεί τον πολίτη και λειτουργεί ως «πύλη εισόδου» για την πρόσβαση των εγγεγραμμένων πολιτών στις δομές και υπηρεσίες υγείας. Το σύστημα παραπομπών από τον προσωπικό ιατρό δεν ισχύει για τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά. Αυτό σημαίνει ότι ο προσωπικός ιατρός πρακτικά παραπέμπει τακτικά προβλήματα υγείας προς τακτικά εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων. Δηλ.η πρόσβαση για τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά στα 2ο- και 3ο-βάθμια νοσοκομεία επουδενί φιλτράρεται από την πρωτοβάθμια φορντίδα, με λίγα λόγια η κοσμοσυρροή στα επείγοντα των εν λόγω νοσοκομείων δεν ανακόπτεται με αυτό το άρθρο.Ο νομοθέτης θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ένα συντριπτικό ποσοστό του κόσμου που απευθύνεται στη 2οβάθμια και άνω φροντίδα συνήθως δεν έχει κάποια καθοδήγηση από ιατρό της πρωτοβάθμιας-και συχνά λόγω αυτού αποτείνεται στα επείγοντα περιστατικά των νοσοκομείων με αποτέλεσμα και την καθυστέρηση πιο επειγόντων ίσως περιστατικών και την ταλαιπωρία πολιτών με ήσσονος βαρύτητας προβλήματα υγείας. Μήπως χρειάζεται μία διαβάθμιση της σπουδαιότητας των έκτακτων και επειγόντων περιστατικών σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ,ώστε να μπορεί να απευθυνθεί ο πολίτης με ελάσσονα μεν αλλά έκτακτα προβλήματα υγείας σε εφημερεύουσες δομές;Ενδεχομένως ένα τηλεφωνικό κέντρο, στο οποίο να απευθύνονται οι πολίτες ώστε να υπάρχει δυνατότητα να κατευθυνθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια αναφορικά με το πρόβλημα τους στην αντίστοιχη δομή και τον αντίστοιχο ειδικό εφημερεύοντα ιατρό ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα;