• Σχόλιο του χρήστη 'ADHD HELLAS' | 18 Απριλίου 2022, 10:34

    Η συγκεκριμένη διατύπωση εμφανίζει τα εξής μειονεκτήματα: Α) Το σημαντικότερο μειονέκτημα της διάταξης είναι ότι δεν δημιουργεί ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗ από την πλευρά της Διοίκησης. Η έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και του περιεχομένου της. βρίσκεται στην πλήρη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε υπουργού. Συνεπώς, παρόλο που πράγματι για την υλοποίηση μιας τέτοιας πολιτικής χρειάζεται η έκδοση ειδικότερων αποφάσεων διαταγμάτων κτλ., θα πρέπει να υπάρχει ένα minimum δέσμευσης εκ μέρος του Υπουργείου, και συνεπώς θα πρέπει να απαλειφθεί η λέξη δύνανται. Β) Στην αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου άρθρου αναφέρονται η Ένωση Ασθενών και η ΕΣΑΜΕΑ ως παραδείγματα ενώσεων ασθενών που θα καλούνται για «συνεκτίμηση – συν αξιολόγηση». Η ρητή αυτή μνεία δεν ακολουθείται και στο κείμενο του σχεδίου νόμου αλλά γίνεται αόριστη αναφορά σε ενώσεις ή συλλόγους ασθενών. Μια εναλλακτική διατύπωση θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη: 1. Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και η Ένωση Ασθενών Ελλάδας αναγνωρίζονται ως συνομιλητές της Πολιτείας σε θέματα που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών υγείας. Προς τούτο, συμμετέχουν με εκπρόσωπο ή εκπροσώπους τους στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, για την λήψη αποφάσεων που αφορούν: α. τον σχεδιασμό των πολιτικών υγείας και την αξιολόγηση των ακολουθούμενων πρακτικών, β. την οργάνωση των αντίστοιχων φορέων, δημόσιων και ιδιωτικών, γ. τα δικαιώματα των ασθενών. 2. Εκτός των ανωτέρω φορέων, με απόφαση του Υπουργού Υγείας δύναται να αναγνωρίζονται, επίσης και άλλες ενώσεις, ομοσπονδίες ή σύλλογοι ασθενών ως εξειδικευμένοι συνομιλητές της Πολιτείας σε θέματα που αφορούν σε συγκεκριμένες κάθε φορά χρόνιες παθήσεις. 3.Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ρυθμίζονται όλα τα ειδικότερα ζητήματα που αφορούν στη συμμετοχή των ενώσεων ή συλλόγων ασθενών στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας