• Σχόλιο του χρήστη 'Συντονιστικό Όργανο φορέων Π.Φ.Υ.' | 18 Απριλίου 2022, 12:59

    Γενικές παρατηρήσεις: 1) Δεν υπάρχουν απαντήσεις εξετάσεων περισσότερο σωστές ή λιγότερο σωστές. Το αποτέλεσμα μιας εξέτασης είναι ένα και μοναδικό. 2) Για την λειτουργία ενός εργαστηρίου η Πολιτεία έχει θεσπίσει: α) Προδιαγραφές τόσο ως προς τους χώρους, την κατασκευή τους και τα μετρικά στοιχεία αυτών, όσο και ως προς τον εξοπλισμό που απαιτείται. β) Αδειοδοτούσες Αρχές οι οποίες αφού ελέγξουν και εγκρίνουν την καταλληλότητα του εργαστηρίου, εκδίδουν την άδεια λειτουργίας αυτού. Επίσης ανά τακτά διαστήματα εκτελούν επανελέγχους για την διαπίστωση της καταλληλότητας. Από το σημείο αυτό και μετά το εργαστήριο είναι ικανό να λειτουργήσει αξιόπιστα και να φέρει εις πέρας τις εργασίες για τις οποίες έχει αδειοδοτηθεί. 3) Ο ΕΟΠΥΥ είναι ο ένας και μοναδικός οργανισμός στην Χώρα, που από δεσπόζουσα θέση, αγοράζει υπηρεσίες υγείας από τους παρόχους για λογαριασμό των ασφαλισμένων που εκπροσωπεί ( σχεδόν όλων των πολιτών της Ελλάδας). Αυτό το γεγονός έχει σαν φυσικό επακόλουθο την πλήρη αδυναμία επιβίωσης του παρόχου εκτός ΕΟΠΥΥ. Αξιοσημείωτο δε για τις προθέσεις και τους σκοπούς που έχει επιφορτισθεί ο ΕΟΠΥΥ είναι και η υπ’ αριθ. ΔΒ1Δ/142/οικ.30080/16-11-21 απόφαση της Διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ όπου ορίζει ομάδα εργασίας με έργο την «…άμεση υλοποίηση των προτάσεων σχετικά με την εφαρμογή των ποιοτικών κριτηρίων και περιορισμού των δαπανών στις διαγνωστικές εξετάσεις…», και μάλιστα χωρίς συμμετοχή εργαστηριακών γιατρών. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ανωτέρω είναι εμφανές ότι: Ι) Όταν ένα εργαστήριο αδειοδοτηθεί από το Κράτος μέσω των Αδειοδοτουσών Αρχών του, σημαίνει ότι είναι κατάλληλο, ικανό και αξιόπιστο να εκτελεί τις εξετάσεις για τις οποίες αδειοδοτήθηκε. ΙΙ) Ο ΕΟΠΥΥ σαν ασφαλιστικός οργανισμός και αγοραστής υπηρεσιών υγείας, δεν δικαιούται να λειτουργεί έναν παράλληλο ελεγκτικό μηχανισμό, που πρακτικά να εγκρίνει ή να απορρίπτει την λειτουργία αδειοδοτημένων εργαστηρίων, ελέγχοντας προδιαγραφές εργαστηρίων πολύ πέραν του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την αδειοδότηση αυτών, όπως η παλαιότητα, η κατάσταση, η συντήρηση των μηχανημάτων, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού (;;;), η εκπαίδευση και η εξειδίκευση του ιατρικού προσωπικού κλπ. ΙΙΙ) Έχουμε πλήρη σύγκρουση αρμοδιοτήτων μεταξύ των οριζομένων από το Κράτος, Αδειοδοτουσών Αρχών και του ενός και μοναδικού Ασφαλιστικού οργανισμού και μάλιστα με ουσιαστική επικάλυψη των πρώτων από τον δεύτερο. IV) Τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου ως ποιοτικά κριτήρια δεν είναι τέτοια, αλλά στην πράξη είναι νέες προδιαγραφές των όρων λειτουργίας ενός εργαστηρίου. Πρόταση Η μοναδική λύση για τον έλεγχο της ποιότητας παροχής υπηρεσιών υγείας, είναι η εφαρμογή του άρθρου 34 του Ν.4025/11 περί ελέγχου ποιότητας. Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο Νόμο είναι υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την δημιουργία εξειδικευμένου ελεγκτικού μηχανισμού της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών από τους φορείς ΠΦΥ, με την χρήση διαφόρων εργαλείων όπως ο «εξωτερικός ποιοτικός έλεγχος» κλπ. Συνεπώς, εφόσον τα εργαστήρια λειτουργούν νόμιμα, ας επιλέξει ο κάθε πολίτης χωριστά είτε είναι ασφαλισμένος του ΕΟΠΥΥ είτε όχι, να επιλέξει το καλύτερο χώρο υγείας για να επισκεφθεί. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΚΕ Φ.Ν.ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΙΠΥ Θ.ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΙΔΙΚ Ι.ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΙΔΙ Δ. ΦΑΣΙΤΣΑΣ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ Α. ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ