• Σχόλιο του χρήστη 'Συντονιστικό Όργανο φορέων Π.Φ.Υ.' | 18 Απριλίου 2022, 13:56

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ : Πρόκειται για ένα Νομοσχέδιο όπου δίνονται στον ΕΟΠΥΥ πολλές υπερεξουσίες, ώστε ο ΕΟΠΥΥ να επιβάλει τις θεμελιακές αλλαγές, όπως:  Κλείσιμο της πλειοψηφίας των εργαστηρίων  Επιβολή μονοπωλιακών καταστάσεων στην Υγεία  Σταδιακή αποσύνθεση του ΕΣΥ  Αλλοίωση του δημόσιου χαρακτήρα των νοσοκομείων ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ Α) ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ 1) Στα άρθρα 4 και 51 ορίζονται τα των ποιοτικών κριτηρίων 2) Καθορίζονται αποκλειστικά από τον ΕΟΠΥΥ και εγκρίνονται από το Υπουργείο Υγείας 3) Αποτελούν κριτήρια ποσού αποζημίωσης των εξετάσεων μέσω του «ποιοτικού rebate» 4) Αποτελούν (απροσδιόριστα) κριτήρια διακοπής της σύμβασης (άρθρο 51) 5) Ως τέτοια θεωρούνται: • Η ηλικία, η κατάσταση και η συντήρηση των μηχανημάτων • Ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, της υποδομής και του εξοπλισμού • Οι πιστοποιήσεις (ISO 9001 και 15189) • Εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού • Χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και εκσυγχρονισμού Ώστε να υπάρξει ο απόλυτος έλεγχος του ΕΟΠΥΥ επί της επιλογής επιβίωσης των εργαστηρίων μας. Β) ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ Με τα άρθρα 21, 22 και 51 Καταργείται η πολυσυλλεκτικότητα του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ και αυτό θα διορίζεται πλέον εξ ολοκλήρου από τον Υπουργό Υγείας. Συγχρόνως δεν προβλέπεται η παρουσία εκπροσώπου των παρόχων για την πιστοποίηση της διαύγειας της λειτουργίας του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ όσον αφορά την αξιολόγηση στατιστικών και οικονομικών δεδομένων που τους αφορούν. Επίσης καταργείται η Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών (ΥΠΕΔΥΦΚΑ) καθώς και η Επιτροπή Ενστάσεων αυτής. Τι θα ισχύει σε περίπτωση που πάροχος υγείας θέλει να υποβάλλει ένσταση; Γ) ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ Με τα άρθρα 5 και 51 φαίνεται να δημιουργείται μία παντοδύναμη επιτροπή διαπραγμάτευσης που θα επιβάλλει: • Όρους συμβάσεων • Αλλαγές των όρων • Τιμές αποζημίωσης • Διακοπή συμβάσεων • Φωτογραφικές διατάξεις για κατ’ εξαίρεση συμβάσεις Επίσης εισάγοντας το «τέλος διαπραγμάτευσης» και μη διευκρινίζοντας με ποιους «παρόχους» θα διαπραγματεύεται και με τι όρους; Δ) REBATE – CLAW BACK Με τα άρθρα 6, 9 και 10 Θεσμοθετούνται ΜΟΝΙΜΑ πλέον και με Νόμο το Rebate (μαζί με το ποιοτικό Rebate) και το Claw back Ε) ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ Άρθρα 25, 26, 29 1) Αντικαθιστά τον Οικογενειακό ιατρό 2) Είναι κατά βάση Γενικός Ιατρός ή Παθολόγος 3) Είναι ιατρός του ΕΣΥ ή Ιδιώτης ιατρός (με ιδιωτικό ιατρείο) 4) Όλοι οι πολίτες με κίνητρα και αντικίνητρα καλούνται να επιλέξουν 5) Παραπέμπει τους ασθενείς( gatekeeping) στους άλλους ειδικούς ιατρούς και σε Διαγνωστικά εργαστήρια. 6) Παραπέμπει τους ασθενείς( gatekeeping) στα Νοσοκομεία. 7) Ο Ιδιώτης Προσωπικός ιατρός μπορεί να σταλεί για να καλύψει ανάγκες του ΕΣΥ όπου αυτές χρειάζονται ακόμη και εφημερίες. ΣΤ) ΛΟΙΠΟΙ ΙΑΤΡΟΙ Άρθρο 45 Πέραν των Προσωπικών ιατρών και οι λοιποί συμβασιούχοι με το ΕΟΠΥΥ ιατροί (συμπεριλαμβανομένων όλων των Εργαστηριακών ιατρών), αλλά και οι πιστοποιημένοι μέσω της ΗΔΙΚΑ ιατροί : αναλαμβάνουν μέσω των ως άνω συμβάσεων την υποχρέωση να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε περιοχές και σε ειδικότητες που υπάρχουν διαπιστωμένες ελλείψεις του Ε.Σ.Υ., εφόσον τους ζητηθεί. Η άρνηση επιφέρει και διακοπή της σύμβασης. Ζ) ΣΔΙΤ Άρθρο 28 Νομοθετείται η συνεργασία των Δημοσίων δομών ΠΦΥ με τους Ιδιωτικούς φορείς. Αποτελεί την νομική βάση για τις ΣΔΙΤ. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΚΕ Φ.Ν.ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΙΠΥ Θ.ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΙΔΙΚ Ι.ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΙΔΙ Δ. ΦΑΣΙΤΣΑΣ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ Α. ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ