Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τίτλο: «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Α’ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ- ΕΝΙΑΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ Κ.Ο.Κ. ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ – ΔΙΚΤYΟ ΚΑΜΕΡΩΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ Κ.Ο.Κ. –ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΑΚ | 24 Οκτωβρίου 2025, 02:05




Καθαρά εισπρακτικά μέτρα. Οι κάμερες πρέπει να υπάρχουν , όχι έτσι όμως. Ο ΚΟΚ είναι προβληματικός και δεν ρυθμίζει ορθολογικά τα ζητήματα, θέλει ρύθμιση δηλαδή όλο το πλαίσιο καλύτερη. Θέματα : κίνηση κυκλικών κόμβων , διαβάσεις πεζών (είναι γελοίο να έχουν μονίμως προτεραιότητα, πρέπει να υπάρχει συνευθύνη μεγαλύτερη και διαχωρισμός χρωματικά διαβάσεων όπου σε λίγα σημεία θα σταματούν τα αυτοκίνητα – μόνο σε λίγες περιοχές μικρής κυκλοφορίας, στις μεγάλες πόλεις ΔΕΝ γίνεται – και άλλων όπου θα μπορούν να περνούν προσέχοντας όμως οι ίδιοι, πολλά κρούσματα ηλικιωμένων κυρίως που περνάνε από ταχείας κυκλοφορίας δρόμους με διάσχιση εκτός σημείων με σηματοδότη κλπ), σημεία αναστροφών επίσημα ή λογικά, λογικότερα όρια ταχύτητας . Γενικά ένα μπάχαλο παντού. Μέγα θέμα πριν την επιβολή ποινών και προστίμων η ψυχική υγεία των οδηγών : πολλοί που δεν θα έπρεπε να πιάνουν τιμόνι θα έπρεπε να βλέπουν ειδικό. Πολλές ναρκισσιστικές συμπεριφορές είναι επικίνδυνες και στον δρόμο. Αυτές οι προβληματικές συμπεριφορές πρέπει με τις κάμερες να εντοπίζονται και να ακολουθείται άλλη παρέμβαση : δέσμευση αυτοκινήτου, υποχρεωτικές συνεδρίες σε ψυχίατρο και δυστυχώς -γιατί δεν υπάρχει- παρακολούθηση από ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ (δεν χρειάζονται ψυχολογοι στα σχολεία, αλλά οργανωμένες υπηρεσίες για όλες τις ηλικίες, όπου θα παραπέμπουν ΟΛΟΙ, σχολεία, αστυνομία, δικαστήρια κλπ). Ενδεικτικά : είναι γνωστό σε μικρότερες κοινωνίες ποιος είναι αλκοολικός και δεν πρέπει να πιάνει αμάξι κ.α παρόμοια ! Αν δεν αξιολογούνται από ψυχίατρο πολλές περιπτώσεις , δεν έχει νόημα (λίγοι παρανομούμε κατά περίπτωση και όχι επικίνδυνα). Επικίνδυνη συμπεριφορά δεν είναι σε δρόμο χωρίς πολλούς πεζούς στην άκρη (ταχείας κυκλοφορίας) να περνάς με πορτοκάλι γκαζώνοντας , αλλά είναι όταν το κάνεις παντού και σε κατοικημένη περιοχή, όπου περιμένουν στην άκρη οι πεζοί στο φανάρι. Αυτά πρέπει να τα κρίνει η κάμερα. Πρέπει να υπάρχει μια αυτορρύθμιση. Επικίνδυνη συμπεριφορά δεν είναι η αυτοδιάθεση (ζώνη, κράνος – οι αυτοκτονούντες τιμωρούνται; ) , αλλά το να γκαζώνεις πάνω από 160 και να παίζεις τα φώτα σε όσους ούτως ή άλλως τρέχουν πάνω από το όριο των 130 στην εθνική. Αυτή η συμπεριφορά πρέπει να τιμωρείται (μια χαρά μπορεί αλλιώς να προσπεράσει και από δεξιά , αν νομίζει κάποιος ότι θέλει να πάει πιο γρήγορα). Επίσης, το να τρέχει κανείς αλλά να μην μπορεί να ελέγξει την ταχύτητά του πατώντας τη διαχωριστική γραμμή (ειδικά όταν φοβάται μέσα σε τούνελ ! Να πηγαίνει πιο αργά , το να πατά τη διαχωριστική φαίνεται μικρό , αλλά είναι μεγάλο θέμα εγωισμού). Οι σφήνες δεν είναι πρόβλημα , όταν δεν είναι επικίνδυνες, είναι προβληματική η μαγκιά και η κακεντρέχεια. Θα φανεί στις κάμερες , αλλά θέλει έξυπνους (και όχι όπως περιγράφεται στον άθλιο νέο ΚΟΚ) και με οξεία αντίληψη επεξεργαστές (άτομα με κριτική σκέψη). Είναι σημαντικό εργαλείο να εντοπιστούν οι πραγματικά προβληματικές συμπεριφορές και όχι να τσουβαλιάζονται όλοι. Εξάλλου όσοι έχουν αυτοκινητάρες σε ένα μήνα όλοι πρέπει να έχουν ακινητοποιημένα αμάξια ! Δεν θα γίνει αυτό. Από την άλλη σε άδειο δρόμο (εθνική οδό) δεν έχει νόημα το όριο , αν δεν ενοχλεί άλλους οδηγούς που είναι σύννομοι κάποιος «παραβάτης». Να τιμωρούνται όσοι πετάνε (είναι πολλοί , ντόπιοι και αλλοδαποί) σκουπίδια από το αμάξι. Τα πρόστιμα πρέπει να είναι όχι οριζόντια , αλλά με διαφοροποίηση ανάλογα το οικονομικό επίπεδο του παραβάτη – στο ελλάντα δεν γίνεται με την έλλειψη διαλειτουργικότητας και τη φοροδιαφυγή, οπότε καλύτερα να αλλάζουν με βάση το πολυτελές του αυτοκινήτου : όσοι έχουν αυτοκινητάρες (με δυνατότητα ναρκισσιστικών ακροτήτων ) θα πληρώνουν ανάλογα ! Ο εγωισμός κτήσης δυνατού αυτοκινήτου είναι ολέθριος στο δρόμο. Μάζεμα ανηλίκων ή νεαρών ενηλίκων (τους δίνουν αυτοκινητάρες οι γονείς δήθεν για ασφάλεια) με τον νόμο (περιορισμός ίσως ίππων , κυβικών κλπ ανά ηλικία , ίσως και τύπων αυτοκινήτων), μάζεμα ρομά, μάζεμα προβληματικών αυτοκινήτων και μερικών ηλικιωμένων. Τέλος , οι κάμερες να έχουν μια «ευασθησία» (και ανάλογα μέτρα ριζοσπαστικά) σε πινακίδες αλλοδαπών που έχουν μια άθλια συμπεριφορά : σε όλη τη βόρεια ελλάδα χαμός με βουλγάρικες , σκοπιανές και αλβανικές πινακίδες που έχουν ένα θράσος απύθμενο. Αυτό κι αν θέλει ρύθμιση. Τι προβλέπεται εν προκειμένω;