Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τίτλο: «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις»Άρθρο 33 Μη αναζήτηση καταβληθεισών αποζημιώσεων εργαζομένων «Ελληνικού Κτηματολογίου»Σχόλιο του χρήστη SEKT | 4 Νοεμβρίου 2025, 10:15




Αντί του προτεινόμενου: «Διαφορές στις ήδη καταβληθείσες αποζημιώσεις μεταβάσεων εκτός έδρας (δαπάνες μετακίνησης), στους εργαζόμενους του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» για το χρονικό διάστημα από 1.1.2010 έως και την 14η.5.2020, δεν αναζητούνται.» Σε: «Διαφορές στις ήδη καταβληθείσες αποδοχές και αποζημιώσεις μεταβάσεων εκτός έδρας (δαπάνες μετακίνησης) στους εργαζόμενους του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» για το χρονικό διάστημα από 1ης.1.2010 έως και την 14η.5.2020, δεν αναζητούνται κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%). Ο τρόπος υπολογισμού, οι προϋποθέσεις και οι λεπτομέρειες αναζήτησης και επιστροφής από τους εργαζόμενους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του υπολειπόμενου δέκα τοις εκατό (10%) των διαφορών επί των καταβληθεισών αποδοχών και παροχών καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών.» Ειδικότερα: Όμοια ρύθμιση είχε αντιμετωπίσει αρχικά, όμοιο ζήτημα του «Αττικό Μετρό», με την νομοθέτηση του άρθρου 43 του ν.4972/2022: «Διαφορές στις ήδη καταβληθείσες αποδοχές και παροχές στους εργαζόμενους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για το χρονικό διάστημα από 1ης.1.2010 έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, δεν αναζητούνται κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%). Ο τρόπος υπολογισμού, οι προϋποθέσεις και οι λεπτομέρειες αναζήτησης και επιστροφής από τους εργαζόμενους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του υπολειπόμενου δέκα τοις εκατό (10%) των διαφορών επί των καταβληθεισών αποδοχών και παροχών καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών.» Η Αιτιολογική Έκθεση του νόμου ανέφερε επιπλέον τα εξής: «Με την προτεινόμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται το ζήτημα της επιστροφής αποδοχών και παροχών από τους εργαζόμενους στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.. Ως απόρροια της ένταξης της εταιρείας στον ν. 3429/2005 (Α’ 314) προβλέφθηκε η εφαρμογή μίας σειράς διατάξεων, που ψηφίσθηκαν από το έτος 2010 και μεταγενέστερα, οι οποίες αποσκοπούσαν στην περιστολή του μισθολογικού κόστους του δημόσιου τομέα. Οι διατάξεις αυτές επέβαλαν μισθολογικές ρυθμίσεις και περιστολή δαπανών κατά τα πρότυπα του στενού δημόσιου τομέα, τα οποία δεν ήταν απολύτως συμβατά με τις ιδιωτικού δικαίου συμβάσεις των εργαζομένων στην εταιρεία και τον τρόπο λειτουργίας της, εφόσον αυτή λειτουργούσε κατά τις αρχές της ιδιωτικής οικονομίας, κατά τον ιδρυτικό της νόμο.» Με το άρθρο 33 του προτεινόμενου νομοσχεδίου, όπως αυτό έρχεται σήμερα προς νομοθέτηση δημιουργείται άνιση μεταχείριση ως προς την αντιμετώπιση του ίδιου ζητήματος από την πολιτεία και την Κυβέρνηση. Καθώς, στο πλαίσιο ελέγχου του (ΓΛΚ) και από τον τρόπο εφαρμογής μίας σειράς διατάξεων, που ψηφίσθηκαν από το έτος 2010 και μεταγενέστερα, οι οποίες αποσκοπούσαν στην περιστολή του μισθολογικού κόστους του δημόσιου τομέα, προέκυψαν διαφορές στις αποδοχές υπαλλήλων του φορέα οι οποίες ανέρχονται στο ποσό των 64.081,23€ και διαφορές στον τρόπο υπολογισμού των αποζημιώσεων εκτός έδρας, οι οποίες ανέρχονται στο ποσό των 132.297,92€, οι αναφερόμενες διαφορές αφορούν το διάστημα 2010 – 2020. Σε ένα σύνολο ποσού 196.379,15€ με την παρούσα ρύθμιση δεν αναζητείται το 67% (132.297,92€) των διαφορών που προέκυψαν από τον μισθολογικό έλεγχο, με καταφανή άνιση μεταχείριση των υπαλλήλων του «Ελληνικού Κτηματολογίου», έναντι των υπαλλήλων του «Αττικό Μετρό». Σε συνέχεια των ανωτέρω και προκειμένου για την ίση μεταχείριση εργαζομένων υπό τις ίδιες συνθήκες σύμφωνα και με τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα της Ελλάδος, παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας και βελτιώσετε το συγκεκριμένο άρθρο.