• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΘΩΜΑΣ - ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ' | 5 Νοεμβρίου 2025, 14:22

    Νομοτεχνική αντίφαση με το άρθρο 8 Πρόβλημα: Το άρθρο 34 τροποποιεί το άρθρο 14 του ν. 3917/2011, προσθέτοντας νέους σκοπούς και επεκτείνοντας τον ορισμό των δημόσιων χώρων, αλλά δεν τροποποιεί την παράγραφο 2 η οποία ορίζει: «Η εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων επιτήρησης σε δημόσιους χώρους γίνεται μόνο από κρατικές αρχές.» Ταυτόχρονα, το άρθρο 8 του Σ/Ν προβλέπει διαδικασία εγκατάστασης από ΟΤΑ (που δεν είναι κρατικές αρχές). Συνέπειες: • Νομοτεχνική αντίφαση που δημιουργεί ερμηνευτικά ζητήματα • Κίνδυνος αμφισβήτησης της νομιμότητας των εγκαταστάσεων ΟΤΑ • Αβεβαιότητα για την ισχύ του άρθρου 8 Πρόταση: Τροποποίηση της παραγράφου β) του άρθρου 34 του Σ/Ν, ώστε να τροποποιηθεί ρητά η παρ. 2 του άρθρου 14 ν. 3917/2011: Νέα παράγραφος 2: «2. Η εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων επιτήρησης σε δημόσιους χώρους γίνεται μόνο από κρατικές αρχές με τήρηση της αρχής της αναλογικότητας. Κατ' εξαίρεση, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι δύνανται να εγκαθιστούν και να λειτουργούν συστήματα οπτικών αισθητήρων ελέγχου (καμερών) για τον σκοπό της διαχείρισης της κυκλοφορίας και της καταγραφής παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 8 του ν. .../2025 [αριθμός του παρόντος νόμου].» Αιτιολογία: Η ρητή τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 14 ν. 3917/2011 εξαλείφει κάθε νομοτεχνική ασάφεια και διασφαλίζει ότι το άρθρο 8 έχει σαφή νομική ισχύ.