• Σχόλιο του χρήστη 'Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA)' | 29 Ιουλίου 2025, 18:11

    Δεν τεκμηριώνεται η αιτιολογική βάση ούτε η αναλογικότητα της προτεινόμενης μείωσης του ανώτατου χρονικού ορίου της προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης, ήδη συντετμημένης από τριάντα (30) σε είκοσι πέντε (25) ημέρες με το άρθρο 3 Ν 4825/2021 (Α΄ 157), σε δεκατέσσερις (14) ημέρες στην παρ. 1. Ο δε περιορισμός της χορήγησης παράτασης της προθεσμίας αναχώρησης μόνο σε «εξαιρετικές περιπτώσεις», όπως και η μείωση της ανώτατης διάρκειας, ήδη συντετμημένης από ένα έτος σε εκατόν είκοσι (120) ημέρες με το άρθρο 3 Ν 4825/2021, σε εξήντα (60) ημέρες, αποτελούν μέτρα αντίθετα και δυσανάλογα προς τους σκοπούς της προστασίας βιοτικών σχέσεων και της φοίτησης των παιδιών σε σχολείο, των οποίων η βίαιη ανατροπή συνεπάγεται δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη (άρθρο 52 παρ. 6 ΠΔ 18/1989, Α΄ 8) σύμφωνα με τη νομολογία των διοικητικών δικαστηρίων (αντί πολλών, ΣτΕ ΕΑ 21/2025, ΔΠρΑθ ΝΔ365/2024, ΝΔ344/2024).