• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ' | 30 Ιουλίου 2025, 21:53

    Προτείνεται να καταργηθεί η διάταξη του άρθρου δέκατου έκτου παρ. 1α του Νόμου 4783/2021 και να εξαλειφθεί κάθε αναφορά της εν λόγω παραγράφου στο συγκεκριμένο άρθρο. Με την παραπάνω διάταξη επιτρέπεται η διαμονή και η απασχόληση στην αγροτική οικονομία πολιτών τρίτων χωρών που βρίσκονται στη χώρα μας χωρίς να έχει ρυθμιστεί το καθεστώς της διαμονής τους. Ουσιαστικά η εν λόγω διάταξη επιτρέπει την αξιοποίηση ως εργατικού δυναμικού των πολιτών τρίτων χωρών που είτε έχουν εισέλθει και παραμένουν παράνομα στην Ελλάδα είτε απλώς διαμένουν παράνομα στη χώρα μας. Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι προβληματική καθόσον οι έλεγχοι για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας που διενεργούν οι αστυνομικές αρχές βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στα στοιχεία ταυτότητας που περιέχονται στις συγκεντρωτικές καταστάσεις που αποστέλλονται σ’ αυτές από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, στοιχεία που λαμβάνονται από τις τελευταίες ακόμη και από επικυρωμένο αντίγραφο ισχύοντος ταξιδιωτικού εγγράφου ή αντίγραφο μη ισχυρού ταξιδιωτικού εγγράφου. Σε κανένα στάδιο της σχετικής διαδικασίας δεν προβλέπεται σύλληψη του πολίτη τρίτης χώρας, για την παράνομη παραμονή του στη χώρα μας, και την εξ αυτού του λόγου υποχρεωτική υποβολή του σε εγκληματολογική σήμανση, προς διαπίστωση τυχόν καταχώρησής του με άλλα στοιχεία ταυτότητας και ύπαρξης στο πρόσωπό του τόσο λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας όσο και εκκρεμών διωκτικών εγγράφων με τα οποία διατάσσεται η ποινική του σύλληψη. Επιπλέον, η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί κίνητρο για παράνομη μετανάστευση προς την Ελλάδα αφού δημιουργεί και συντηρεί την προσδοκία των παρανόμως εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών - οικονομικών μεταναστών για εύκολη πρόσβασή τους σε έμμισθη εργασία στη χώρα μας, έστω και για έξι μήνες. Τέλος, η εν λόγω ρύθμιση αναμένεται να καταστεί ανενεργή μετά την προωθούμενη με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ποινικοποίηση της παράνομης παραμονής και την επιβολή γι’ αυτήν ποινής φυλάκισης για την οποία δεν θα υπάρχει δυνατότητα αναστολής ή μετατροπής της σε χρηματική, καθόσον ο πολίτης τρίτης χώρας θα έχει στη διάθεσή του δύο πλέον επιλογές είτε να αποχωρήσει εκουσίως από την Ελλάδα είτε να οδηγηθεί σε σωφρονιστικό κατάστημα για να εκτίσει την ποινή που του επιβλήθηκε. Το πρόβλημα της εξεύρεσης εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών της χώρας μας μπορεί και πρέπει να επιλυθεί μόνο μέσω διμερών συμφωνιών με έτερες χώρες της επιλογής μας, οι οποίες θα τηρούν φιλική στάση απέναντί μας και τα ποσοστά συμμέτοχης των πολιτών τους στη διάπραξη σοβαρών αξιόποινων πράξεων στη χώρα μας δεν θα είναι ανώτερα από τα αντίστοιχα των ημεδαπών και λοιπών αλλοδαπών που διαβιούν στην Ελλάδα.