Αρχική Αναμόρφωση πλαισίου και διαδικασιών επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών – Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Μετανάστευσης και ΑσύλουΆρθρο 23 Ρύθμιση θεμάτων απομάκρυνσηςΣχόλιο του χρήστη Mobile Info Team | 4 Αυγούστου 2025, 18:07
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 23(1): Κίνδυνος αυτόματης κράτησης Η παρούσα διατύπωση φαίνεται να επιβάλλει αυτόματη κράτηση όταν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις κατά την περίοδο εθελοντικής αναχώρησης ή όταν συντρέχουν παράγοντες κινδύνου κατά το άρθρο 8(4). Αυτό αντίκειται στο άρθρο 15 της Οδηγίας Επιστροφής, το οποίο απαιτεί ατομική αξιολόγηση πριν την επιβολή κράτησης. Η κράτηση πρέπει να αποτελεί έσχατο μέτρο — να είναι αναλογική, αναγκαία και να εφαρμόζεται μόνο όταν λιγότερο καταναγκαστικά μέτρα δεν επαρκούν για την επίτευξη του ίδιου σκοπού. Ακόμη και όταν υπάρχουν παράγοντες κινδύνου, η Οδηγία δεν επιτρέπει την αυτόματη κράτηση. Ως εκ τούτου, συνιστούμε τη διαγραφή της φράσης «ο υπήκοος τρίτης χώρας τίθεται υπό κράτηση» από την παράγραφο 1 και την πρόβλεψη ότι κάθε κράτηση υπόκειται σε προηγούμενη εξατομικευμένη αξιολόγηση, σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ. Άρθρο 23(4): Ποινική δίωξη παρά τα τεχνικά εμπόδια στην απομάκρυνση Η παραπομπή σε ποινική δίωξη προσώπων όταν η απομάκρυνση δεν είναι εφικτή για τεχνικούς λόγους είναι δυσανάλογη και παραβιάζει την Οδηγία Επιστροφής. Το ΔΕΕ έχει επιβεβαιώσει ότι τα κράτη μέλη δεν μπορούν να επιβάλλουν ποινικές κυρώσεις που υπονομεύουν την αποτελεσματικότητα της Οδηγίας (υπόθεση El Dridi, C-61/11 PPU). Η άσκηση ποινικής δίωξης στο συγκεκριμένο πλαίσιο συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων σε πρόσωπα για περιστάσεις πέραν του ελέγχου τους και ενδέχεται να παρεμποδίσει περαιτέρω τις διαδικασίες επιστροφής. Ως εκ τούτου, συνιστούμε τη διαγραφή της δεύτερης πρότασης της παραγράφου 4.