• Σχόλιο του χρήστη 'AK' | 17 Μαΐου 2026, 20:18

    Και εκεί που αναφερόταν ως προβληματικό στοιχείο στο Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας, όταν σε περιπτώσεις οικειοθελούς ή και περίεργης εξαφάνισης, μετά από την παρέλευση ενός μηνός αυτεπάγγελτα λήγει η επιτροπεία και κανείς δεν γνωρίζει πού βρίσκεται ο ανήλικος (ή "ανήλικος" ), σε ποια κατάσταση και ποιος τελικά έχει την ευθύνη για ό,τι συμβεί προς όποια κατεύθυνση ή με ποιον αρμόδιο μπορεί να επικοινωνήσει για τρέχοντα ζητήματα (που φυσικά οι αντίστοιχες υπηρεσίες δεν συνεννοούνται με το ΥΜΑ για να καθορίσουν με ΚΥΑ επίσης τη διευθέτηση σαφώς διαφόρων διοικητικών ζητημάτων), εδώ μειώνεται ο χρόνος έτι περαιτέρω σε 15 ημέρες ! Είναι γνωστό ότι διατηρούν για μερικά μόνο ζητήματα ευθύνη, αλλά δεν αρκεί πρακτικά. Μάλλον εδώ γίνεται περίεργη οικονομική έκπτωση (να έχουν περιθώριο για άλλες αναλήψεις οι εντεταλμένοι προφανώς ), αλλά ουσιαστικά ξέφραγο αμπέλι παντού. Έλεγχος δεν υπάρχει σε κάθε περίπτωση (μπορεί απλώς όλη μέρα να περιπλανιέται και να πηγαίνει για ύπνο σε δομή φιλοξενίας κάποιος ανήλικος, δηλαδή ήδη το Σύστημα έχει κενά πολύ σοβαρά). Αντί να τεθούν όρια και συγκεκριμένο αναλυτικό πλαίσιο με αποκλειστική ευθύνη του ΥΜΑ γίνεται πάλι αναφορά σε έκδοση ΚΥΑ , οι οποίες στοίχημα ότι δεν θα καθορίζουν κανένα σοβαρό και αποτελεσματικό πλαίσιο, όπως δεν κάνουν και τώρα. Είναι προβληματικές οι ήδη υπάρχουσες και από τέτοιες θα αντικατασταθούν. Ένα άλλο ζήτημα είναι η θέσπιση πιο συγκεκριμένων και ελεγχόμενων με κάποιον τρόπο υποχρεώσεων των δομών για τους ανηλίκους (είτε αφορά αυτό μαθήματα γλώσσας , που δεν είναι υποχρεωτικά ή αποτελεσματικά, είτε κοινωνικής συμμόρφωσης και προετοιμασίας για ένταξη στην τοπική κοινότητα εκτός της δομής) με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα πολλές φορές , παραβατικές συμπεριφορές και όλα να λειτουργούν ως προσκόμματα στην ομαλή ένταξη. Η ευθύνη και αποτελεσματική αντιμετώπιση από τις δομές θα πρέπει να ελέγχεται ή/και να αποδεικνύεται, να υπάρχει αξιολόγηση από άλλους φορείς και λογοδοσία, όταν τίθενται θέματα.