Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΙΣΘΩΣΗ, ΤΡΙΤΕΚΝΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣΜΕΡΟΣ Β’ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΙΣΘΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ Άρθρο 3 Διεύρυνση του αντικειμένου της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής – Αντικατάσταση άρθρου 5 ν. 5006/2022Σχόλιο του χρήστη Νικόλαος Αδαμόπουλος | 17 Αυγούστου 2025, 10:06




Στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου προβλέπεται ότι η σύμβαση κοινωνικής αντιπαροχής θα συνάπτεται αποκλειστικά από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ή από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, με την ιδιότητα της αναθέτουσας αρχής. Ο περιορισμός αυτός αποκλείει άλλα νομικά πρόσωπα της Γενικής Κυβέρνησης –όπως Νοσοκομεία, ΕΦΚΑ, ΥΠΑΑΠΕΔ και λοιπούς φορείς– τα οποία διαθέτουν στην ιδιοκτησία τους ακίνητα αναξιοποίητα ή μη χρησιμοποιούμενα, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν μέσω της διαδικασίας κοινωνικής αντιπαροχής. Στην περίπτωση αυτή, το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας θα μπορούσε να διατηρεί την εποπτεία της διαδικασίας, ενώ τα έσοδα ή ωφελήματα από την αξιοποίηση θα αποδίδονταν στον εκάστοτε φορέα κύριο του ακινήτου. Η επέκταση της διαδικασίας προς αυτήν την κατεύθυνση θα επέτρεπε την αξιοποίηση περισσότερων ακινήτων του Δημοσίου που σήμερα παραμένουν αναξιοποίητα, θα οδηγούσε σε περαιτέρω μείωση των τιμών πώλησης κατοικιών λόγω αυξημένης προσφοράς και, παράλληλα, θα ενίσχυε τον ανταγωνισμό μεταξύ των αναδόχων, αυξάνοντας το ποσοστό αντιπαροχής προς όφελος του Δημοσίου. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι προφανές ότι κανένας φορέας δεν θα παραχωρήσει χωρίς αντάλλαγμα περιουσιακά του στοιχεία, καθώς κάτι τέτοιο θα συνεπαγόταν απώλεια δημόσιας περιουσίας εις βάρος του ίδιου του φορέα.