• Σχόλιο του χρήστη 'Στέλιος' | 15 Ιουλίου 2025, 01:19

    Η διατύπωση της παραγράφου ζ) του άρθρου 5 "προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα" είναι πολύ γενική για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι η παραχώρηση ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα. Πρωτίστως, επειδή κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει το μέλλον και τις ενδεχόμενες μεταβολές των επιχειρησιακών αναγκών, κανένα ακίνητο δεν θα πρέπει να παραχωρείται ολοκληρωτικά καθώς θα υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να απαιτηθεί ξανά η χρήση του από τις ΕΔ. Προτείνεται λοιπόν η παραχώρηση να γίνεται για χρήση από άλλο φορέα με την δέσμευση επιστροφής στις ΕΔ εφόσον υπάρξει εκ νέου επιχειρησιακή ανάγκη. Επιπλέον θα πρέπει να προβλέπεται από τον νόμο η θέσπιση αυστηρών κριτηρίων που θα εξασφαλίζουν το Δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον των ΕΔ, αλλά και την αποφυγή εκμετάλλευσης της υπόψη δυνατότητας για εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων εις βάρος της διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης που πρεσβεύουν οι αρχές της Δημοκρατίας. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει η υποχρέωση από πλευράς του φορέα που θα εκμεταλλεύεται το όποιο ακίνητο του παραχωρηθεί για προσωρινή χρήση, σχετική μελέτη αξιοποίησης, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής της και η αποζημίωση των ΕΔ είτε με την καταβολή μισθώματος, ή παροχή υπηρεσιών ή παραχώρηση αντίστοιχου χώρου για χρήση από τις ΕΔ, καθώς και με όποιον άλλον τρόπο δύναται να πραγματοποιηθεί η αποζημίωση για την όποια προσωρινή παραχώρηση προς χρήση.