Άρθρο 5 Αρμοδιότητες του Τ.Α.Εθ.Α.

Για την εκπλήρωση της αποστολής του, το Τ.Α.Εθ.Α.:

α) διαθέτει πόρους από τη διαχείριση και την αξιοποίηση της περιουσίας του για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι εγγράφονται σε ειδικό φορέα του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 74 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), περί εγγραφής πιστώσεων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους,

β) διαχειρίζεται την περιουσία του, αυτοτελώς ή σε συνεργασία με την Υπηρεσία Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.) του Κεφαλαίου Γ΄ του ν. 4407/2016 (Α΄ 134), περί σύστασης Υπηρεσίας Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.), και εν συνεχεία με τον Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (Φ.Α.Α.Ε.Δ.) του Κεφαλαίου Β΄ του παρόντος, τα Γενικά Επιτελεία των Ενόπλων Δυνάμεων και τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Διαχείρισης Ακινήτων,

γ) ασκεί κάθε αρμοδιότητα που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία σχετικά με την κατασκευή εγκαταστάσεων ή έργων σε επιχειρησιακά αναγκαία ακίνητα ιδιοκτησίας του για στρατιωτικούς σκοπούς. Η αρμοδιότητα αυτή μπορεί να ασκείται και από τον Αρχηγό του οικείου Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων.

δ) υλοποιεί το σχέδιο δράσεων για τη διαχείριση των στεγαστικών αναγκών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων του άρθρου 27 και ειδικότερα:

δα) χρηματοδοτεί και αναλαμβάνει ενέργειες για την κατασκευή, ανακατασκευή, συντήρηση και ανακαίνιση στρατιωτικών οικημάτων και εγκαταστάσεων επί της ακίνητης περιουσίας του. Για την εφαρμογή του προηγουμένου εδαφίου, ως εγκαταστάσεις νοούνται, ιδίως, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, τα πρατήρια, οι λέσχες, οι στέγες υποστηριζόμενης διαβίωσης, οι ξενώνες, τα κέντρα αποκατάστασης απωλειών υγείας του Στρατού Ξηράς, οι φάροι και τα θέρετρα αξιωματικών ναυτικού του Πολεμικού Ναυτικού και τα κέντρα ετοιμότητας διασποράς αεροπορίας της Πολεμικής Αεροπορίας και

δβ) παραχωρεί τη χρήση στρατιωτικών οικημάτων για τη στέγαση στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων έναντι αποζημίωσης,

ε) παραχωρεί ιδιαίτερο δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων εντός επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων, με εξαίρεση τις εκμεταλλεύσεις των άρθρων 17 και 18 του ν.δ. 721/1970 (Α΄ 251), περί εκμεταλλεύσεων Ενόπλων Δυνάμεων και περί εκμεταλλεύσεων εξυπηρέτησης προσωπικού αντίστοιχα,

στ) αποκτά κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία,

ζ) προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα,

η) προβαίνει, ως προς τα ακίνητά του, σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την έκδοση πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής και για την εφαρμογή του α.ν. 263/1968 (Α΄ 12) για την προστασία των δημοσίων κτημάτων,

θ) αναθέτει την εκπόνηση μελετών σε ιδιώτες χρηματοοικονομικούς και τεχνικούς συμβούλους και σε εξειδικευμένους δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες και

ι) συμμετέχει σε κάθε είδους συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.

  • 18 Ιουλίου 2025, 08:27 | ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ

    Η παράγραφος ζ του άρθρου 5 αναφέρει την ανταλλαγή ή την παραχώρηση χρήσης ακινήτων αρμοδιότητας του χωρίς αντάλλαγμα για φιλανθρωπικούς η κοινωφελείς σκοπούς προς Δημόσιο ,ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΝΠΙΔ κλπ. Το χωρίς αντάλλαγμα στο παρελθόν ήταν ζημιογόνο οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα ανάλογα με τις εκτάσεις που παραχωρηθήκαν, με αποτέλεσμα την μη εκπλήρωση των περισσότερων περιγραφομένων έργων στις αποστολές που είχαν τα ΤΕΘΑ ,ΤΕΣ και ΤΑΑ. Για ποιο λόγο να συνεχιστεί και τώρα η ίδια μέθοδος παραχώρησης χωρίς αντάλλαγμα, για φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς όπως γινόταν και στο παρελθόν με την συγκεκριμένη παράγραφο ζ του άρθρου 5 ;
    Υπογραμμίζεται ότι τα Υπουργεία έχουν πολλές δυνατότητες για ανταλλαγές αμοιβαίου κέρδους. Είναι αδιανόητο, τις περισσότερες φορές, οι ανταλλαγές που πραγματοποιούνται να έχουν αρνητικό πρόσημο για το ΥΠΕΘΑ.
    Μια ενδεικτική εικόνα των δωρεών παραχώρησης στο παρελθόν με στοιχεία από το ΤΕΘΑ όπως παρακάτω.
    Από τα έτη 1980 έως και 2009, παραχωρήθηκαν δωρεάν από το Τ.ΕΘ.Α. στο Ελληνικό Δημόσιο, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς, περίπου 100 ακίνητα, το συνολικό εμβαδό των οποίων ανέρχεται σε 2.526.000 τ.μ. Ενδεικτικά, ορισμένες εκ των εν λόγω παραχωρήσεων φαίνονται παρακάτω:
    1. Με τον Ν.1730/1987 «Περι ΕΡΤ-ΑΕ» όσες εκτάσεις του ΤΕΘΑ χρησιμοποιούσε η ΕΡΤ (ΥΕΝΕΔ) περιήλθαν στην κυριότητά της.
    2. Στρατόπεδο «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ» στο Χαϊδάρι. Παραχωρήθηκαν 105.646 τ.μ στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας το έτος 1992, για την ανέγερση του Αττικού Νοσοκομείου. Επίσης έκταση 50 στρεμμάτων παραχωρήθηκαν για την δημιουργία πρότυπου πάρκου ιστορικής μνήμης.
    3. Στρατόπεδο «ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ» στην Κομοτηνή. Παραχωρήθηκαν 16.200 τ.μ το έτος 2001 στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο.
    4. Στρατόπεδο «ΒΑΡΥΤΗ» στο Γουδή. Παραχωρήθηκαν από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 9.600 τ.μ το έτος 2001, όπου και ανηγέρθη η Μονάδα Θεραπείας Παίδων με Νεοπλασματικά Νοσήματα υπό την αιγίδα του Συλλόγου «Ελπίδα» του οποίου πρόεδρος είναι η κ. Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη.
    5. Στρατόπεδο «ΓΚΙΑΛΑ» στην Χίο. Παραχωρήθηκαν το έτος 2004 στο Υπουργείο Δικαιοσύνης 6.794 τ.μ, για την ανέγερση Δικαστικού Μεγάρου.
    6. Στρατόπεδο «ΠΑΠΑΔΟΓΙΩΡΓΗ» στον Πειραιά. Παραχωρήθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο 11.996 τ.μ, για λογαριασμό του Δήμου Πειραιώς ,για την δημιουργία Χώρων Αθλητισμού.
    7. Στρατόπεδο «ΣΤΑΙΚΙΔΗ» στην Αλεξανδρούπολη. Παραχωρήθηκαν 20.973 τ.μ στη Ν.Α Έβρου για την δημιουργία Πάρκου Δημόσιας Διοίκησης.
    8. Πεδίο Βολής Τριπόλεως. Παραχωρήθηκε έκταση 129.898 τ.μ. στο ελληνικό δημόσιο για την δημιουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

    Επισημαίνετε ότι διαχρονικά η παραχώρηση χρήσης ακινήτων του ΤΕΘΑ δωρεάν χωρίς αντάλλαγμα, για φιλανθρωπικούς ή κοινωφελείς σκοπούς προς το Ελληνικό Δημόσιο , εκτός του ότι ήταν ζημιογόνος οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ΟΥΔΕΠΟΤΕ τα ωφελημένα ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΝΠΙΔ κλπ. αναγνώρισαν την κοινωνική αυτή προσφορά του Στρατού Ξηράς.

  • 18 Ιουλίου 2025, 07:42 | Μιχάλης Γουμαλάτσος

    Επισημαίνετε ότι διαχρονικά η παραχώρηση χρήσης ακινήτων του ΤΕΘΑ δωρεάν χωρίς αντάλλαγμα, για φιλανθρωπικούς ή κοινωφελείς σκοπούς προς το Ελληνικό Δημόσιο επ΄ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, εκτός του ότι ήταν ζημιογόνος οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ΟΥΔΕΝ από τα ωφελημένα ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΝΠΙΔ κλπ. αναγνώρισαν εμπράκτως την κοινωνική αυτή προσφορά του Στρατού Ξηράς.

  • 18 Ιουλίου 2025, 00:23 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ

    ΑΡΘΡΟ 5
    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Στρατιωτικών (ΠΟΣ), αφού έλαβε υπόψη τη σχετική εισήγηση της Νομικής Συμβούλου της, Γεωργίας Κουκέας, παραθέτει τις παρακάτω απόψεις:
    Με το παρόν υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ιδρύεται νέο νομικό πρόσωπο (Τ.Α.ΕΘ.Α.) κατ’ αρχάς με συγκεχυμένους σκοπούς. Ειδικότερα, ενώ στο άρθρο 1 αναφέρεται ως σκοπός του νόμου α) η βέλτιστη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων για την ενίσχυση της αμυντικής οχύρωσης (οργάνωσης είναι ο ορθός όρος) της χώρας και τη χρηματοδότηση σκοπών εθνικής άμυνας και β) η αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι σκοποί επαναλαμβάνονται με το ίδιο λεκτικό και στο άρθρο 4 ως αποστολή του Τ.Α.ΕΘ.Α., ο νομοθέτης στο άρθρο 5 περ. ζ΄ εδ. β΄ του νομοσχεδίου προβλέπει δωρεάν παραχώρηση ακινήτων, όταν εξυπηρετούνται φιλανθρωπικοί κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί, ήτοι σκοποί που δεν εμπίπτουν σε αυτούς του άρθρου 1 και στην αποστολή του άρθρου 4.
    Στο άρθρο 5 περ. ζ΄εδ. β΄, με αόριστες νομικές έννοιες που δεν εξειδικεύονται, παρέχεται ευρύτατη διακριτική ευχέρεια δωρεάν παραχώρησης χρήσεως ακινήτων, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν σκοποί που δεν εμπίπτουν στους σκοπούς που διαχρονικά υπηρετούν τα καταργούμενα νομικά πρόσωπα Τ.Ε.Θ.Α. και Τ.Α.Α. και η αυτοτελής υπηρεσία Τ.Ε.Σ. και καλείται να υπηρετήσει το υπό σύσταση νομικό πρόσωπο.
    Είναι προφανές ότι η σύγχυση των σκοπών έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της νομιμότητας και επιπροσθέτως δεν αποτελεί διαφανή και αποτελεσματικό τρόπο λειτουργίας του Κράτους.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ η διαγραφή της περίπτωσης ζ΄ του εδαφίου β΄ του άρθρου 5 του παρόντος νομοσχεδίου.

    Για το ΔΣ/ΠΟΣ
    Βασίλειος Νικολόπουλος
    Ταξίαρχος εα-Πρόεδρος

  • 17 Ιουλίου 2025, 22:52 | ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ

    ΟΧΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΔΙΟΤΙ η ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων έχει προκύψει, ως επί το πλείστον , με δωρεά ή κληροδοσία από διαθέτες, που αποσκοπούσαν, αποκλειστικά και μόνο, στην ενίσχυση της Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με τα υφιστάμενα αρχεία και τους ειδικούς όρους των δωρητών.

  • Πως είναι δυνατόν το ΤΑΕΘΑ να συνεργάζεται με την ΥΠΑΑΠΕΔ, η οποία καταργείται σύμφωνα με το άρθρο 35 του παρόντος; Επιχειρείται να θεσπιστεί ένα νομοσχέδιο που υφαρπάζει το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των ΕΔ υπό απολύτως ασαφείς και αδιαφανείς όρους και προϋποθέσεις και αποδεικνύεται ότι είναι γραμμένο εντελώς στο πόδι.

    Οι περιπτώσεις ε΄και ζ΄ δεν μπορούν να αποκλείσουν ότι στο μέλλον δεν θα εκχωρηθεί «χωρίς αντάλλαγμα» ακίνητη περιουσία σε μια εταιρία όπως η ΕΕΣΥΠ (ή «τις θυγατρικές της»), όπως προβλεπόταν στη δομή του αρχικού σχεδίου νόμου. Αναφορικά με την πρόβλεψη για τις περιπτώσεις όπου «εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος», προκύπτει το ερώτημα αν γι’αυτό το λόγο, ενώ το παρόν σχέδιο νόμου αναρτήθηκε 3/7/25, την 4/7/25 υπήρξε σειρά από ΑΔΑ με τις οποίες παραχωρήθηκαν με ή δίχως αντάλλαγμα ακίνητες περιουσίες των ΕΔ (ενδεικτικά, προς νοσοκομείο ιδιωτικών συμφερόντων).

  • 17 Ιουλίου 2025, 21:10 | Μιχάλης Γουμαλάτσος

    Η παράγραφος ζ του άρθρου 5 αναφέρει την ανταλλαγή ή την παραχώρηση χρήσης ακινήτων αρμοδιότητας του χωρίς αντάλλαγμα για φιλανθρωπικούς η κοινωφελείς σκοπούς προς Δημόσιο ,ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΝΠΙΔ κλπ. Ήδη το χωρίς αντάλλαγμα στο παρελθόν ήταν ζημιογόνο οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα ανάλογα με τις εκτάσεις που παραχωρηθήκαν, με αποτέλεσμα την μη εκπλήρωση των περισσότερων περιγραφόμενων έργων στις αποστολές που είχαν τα ΤΕΘΑ ,ΤΕΣ και ΤΑΑ. Για ποιο λόγο να συνεχιστεί και τώρα η ίδια μέθοδος παραχώρησης χωρίς αντάλλαγμα, για φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς όπως γινόταν και στο παρελθόν με την συγκεκριμένη παράγραφο ζ του άρθρου 5 ;
    Γιατί τις περισσότερες φορές, οι ανταλλαγές που πραγματοποιούνται να έχουν αρνητικό πρόσημο για το ΥΠΕΘΑ\;

  • 17 Ιουλίου 2025, 20:30 | Χρήστος Χρηστίδης

    Η παράγραφος ζ του άρθρου 5 αναφέρει την ανταλλαγή η την παραχώρηση χρήσης ακινήτων αρμοδιότητας του χωρίς αντάλλαγμα για φιλανθρωπικούς η κοινωφελείς σκοπούς προς Δημόσιο ,ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΝΠΙΔ κλπ. Το χωρίς αντάλλαγμα στο παρελθόν ήταν ζημιογόνο οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα ανάλογα με τις εκτάσεις που παραχωρηθήκαν, με αποτέλεσμα την μη εκπλήρωση των περισσότερων περιγραφομένων έργων στις αποστολές που είχαν τα ΤΕΘΑ ,ΤΕΣ και ΤΑΑ. Για ποιο λόγο να συνεχιστεί και τώρα η ίδια μέθοδος παραχώρησης χωρίς αντάλλαγμα, για φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς όπως γινόταν και στο παρελθόν με την συγκεκριμένη παράγραφο ζ του άρθρου 5 ;
    Υπογραμμίζεται ότι τα Υπουργεία έχουν πολλές δυνατότητες για ανταλλαγές αμοιβαίου κέρδους. Είναι αδιανόητο, τις περισσότερες φορές, οι ανταλλαγές που πραγματοποιούνται να έχουν αρνητικό πρόσημο για το ΥΠΕΘΑ.
    Μια ενδεικτική εικόνα των δωρεών παραχώρησης στο παρελθόν με στοιχεία από το ΤΕΘΑ όπως παρακάτω.
    Από τα έτη 1980 έως και 2009, παραχωρήθηκαν δωρεάν από το Τ.ΕΘ.Α. στο Ελληνικό Δημόσιο, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς, περίπου 100 ακίνητα, το συνολικό εμβαδό των οποίων ανέρχεται σε 2.526.000 τ.μ. Ενδεικτικά, ορισμένες εκ των εν λόγω παραχωρήσεων φαίνονται παρακάτω:
    1. Με τον Ν.1730/1987 «Περι ΕΡΤ-ΑΕ» όσες εκτάσεις του ΤΕΘΑ χρησιμοποιούσε η ΕΡΤ (ΥΕΝΕΔ) περιήλθαν στην κυριότητά της.
    2. Στρατόπεδο «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ» στο Χαϊδάρι. Παραχωρήθηκαν 105.646 τ.μ στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας το έτος 1992, για την ανέγερση του Αττικού Νοσοκομείου. Επίσης έκταση 50 στρεμμάτων παραχωρήθηκαν για την δημιουργία πρότυπου πάρκου ιστορικής μνήμης.
    3. Στρατόπεδο «ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ» στην Κομοτηνή. Παραχωρήθηκαν 16.200 τ.μ το έτος 2001 στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο.
    4. Στρατόπεδο «ΒΑΡΥΤΗ» στο Γουδή. Παραχωρήθηκαν από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 9.600 τ.μ το έτος 2001, όπου και ανηγέρθη η Μονάδα Θεραπείας Παίδων με Νεοπλασματικά Νοσήματα υπό την αιγίδα του Συλλόγου «Ελπίδα» του οποίου πρόεδρος είναι η κ. Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη.
    5. Στρατόπεδο «ΓΚΙΑΛΑ» στην Χίο. Παραχωρήθηκαν το έτος 2004 στο Υπουργείο Δικαιοσύνης 6.794 τ.μ, για την ανέγερση Δικαστικού Μεγάρου.
    6. Στρατόπεδο «ΠΑΠΑΔΟΓΙΩΡΓΗ» στον Πειραιά. Παραχωρήθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο 11.996 τ.μ, για λογαριασμό του Δήμου Πειραιώς ,για την δημιουργία Χώρων Αθλητισμού.
    7. Στρατόπεδο «ΣΤΑΙΚΙΔΗ» στην Αλεξανδρούπολη. Παραχωρήθηκαν 20.973 τ.μ στη Ν.Α Έβρου για την δημιουργία Πάρκου Δημόσιας Διοίκησης.
    8. Πεδίο Βολής Τριπόλεως. Παραχωρήθηκε έκταση 129.898 τ.μ. στο ελληνικό δημόσιο για την δημιουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
    Επί της ουσίας προσκαλούνται όλοι οι ΟΤΑ να ζητήσουν δωρεάν παραχωρήσεις για κοινωφελείς σκοπούς. Να αφαιρεθεί εξ ολοκλήρου η παράγραφος ή να αντικατασταθεί έτσι ώστε να βάζει φρένο στην αοριστία όπως παρακάτω: «ζ) προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα, για διάστημα έως 5 χρόνια, διάστημα στη λήξη του οποίου θα πραγματοποιείται έλεγχος για το αν έχει υλοποιηθεί το 80% τουλάχιστον του σκοπού για το οποίο παραχωρήθηκε. Αν δεν διαπιστωθεί ανάλογη πρόοδος το ακίνητο θα επιστρέφει στο Ταμείο ο δε δωρεοδόχος θα παραιτείται από κάθε δικαίωμα διεκδίκησης.

  • 17 Ιουλίου 2025, 16:10 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ

    ΑΡΘΡΟ 5
    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Στρατιωτικών (ΠΟΣ), αφού έλαβε υπόψη τη σχετική εισήγηση της Νομικής Συμβούλου της, Γεωργίας Κουκέας, παραθέτει τις παρακάτω απόψεις:
    Με το παρόν υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ιδρύεται νέο νομικό πρόσωπο (Τ.Α.ΕΘ.Α.) κατ’ αρχάς με συγκεχυμένους σκοπούς. Ειδικότερα, ενώ στο άρθρο 1 αναφέρεται ως σκοπός του νόμου α) η βέλτιστη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων για την ενίσχυση της αμυντικής οχύρωσης (οργάνωσης είναι ο ορθός όρος) της χώρας και τη χρηματοδότηση σκοπών εθνικής άμυνας και β) η αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι σκοποί επαναλαμβάνονται με το ίδιο λεκτικό και στο άρθρο 4 ως αποστολή του Τ.Α.ΕΘ.Α., ο νομοθέτης στο άρθρο 5 περ. ζ΄ εδ. β΄ του νομοσχεδίου προβλέπει δωρεάν παραχώρηση ακινήτων, όταν εξυπηρετούνται φιλανθρωπικοί κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί, ήτοι σκοποί που δεν εμπίπτουν σε αυτούς του άρθρου 1 και στην αποστολή του άρθρου 4.
    Στο άρθρο 5 περ. ζ΄εδ. β΄, με αόριστες νομικές έννοιες που δεν εξειδικεύονται, παρέχεται ευρύτατη διακριτική ευχέρεια δωρεάν παραχώρησης χρήσεως ακινήτων, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν σκοποί που δεν εμπίπτουν στους σκοπούς που διαχρονικά υπηρετούν τα καταργούμενα νομικά πρόσωπα Τ.Ε.Θ.Α. και Τ.Α.Α. και η αυτοτελής υπηρεσία Τ.Ε.Σ. και καλείται να υπηρετήσει το υπό σύσταση νομικό πρόσωπο.
    Είναι προφανές ότι η σύγχυση των σκοπών έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της νομιμότητας και επιπροσθέτως δεν αποτελεί διαφανή και αποτελεσματικό τρόπο λειτουργίας του Κράτους.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ η διαγραφή της περίπτωσης ζ΄ του εδαφίου β΄ του άρθρου 5 του παρόντος νομοσχεδίου.

    Για το ΔΣ/ΠΟΣ
    Βασίλειος Νικολόπουλος
    Ταξίαρχος εα-Πρόεδρος

  • 17 Ιουλίου 2025, 14:50 | ΔΕΒΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Υπτγος ε.α Πρόεδρος ΕΑΑΣ

    Η παράγραφος ζ του άρθρου 5 αναφέρει την ανταλλαγή η την παραχώρηση χρήσης ακινήτων αρμοδιότητας του χωρίς αντάλλαγμα για φιλανθρωπικούς η κοινωφελείς σκοπούς προς Δημόσιο ,ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΝΠΙΔ κλπ. Το χωρίς αντάλλαγμα στο παρελθόν ήταν ζημιογόνο οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα ανάλογα με τις εκτάσεις που παραχωρηθήκαν, με αποτέλεσμα την μη εκπλήρωση των περισσότερων περιγραφομένων έργων στις αποστολές που είχαν τα ΤΕΘΑ ,ΤΕΣ και ΤΑΑ. Για ποιο λόγο να συνεχιστεί και τώρα η ίδια μέθοδος παραχώρησης χωρίς αντάλλαγμα, για φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς όπως γινόταν και στο παρελθόν με την συγκεκριμένη παράγραφο ζ του άρθρου 5 ;
    Υπογραμμίζεται ότι τα Υπουργεία έχουν πολλές δυνατότητες για ανταλλαγές αμοιβαίου κέρδους. Είναι αδιανόητο, τις περισσότερες φορές, οι ανταλλαγές που πραγματοποιούνται να έχουν αρνητικό πρόσημο για το ΥΠΕΘΑ.
    Μια ενδεικτική εικόνα των δωρεών παραχώρησης στο παρελθόν με στοιχεία από το ΤΕΘΑ όπως παρακάτω.
    Από τα έτη 1980 έως και 2009, παραχωρήθηκαν δωρεάν από το Τ.ΕΘ.Α. στο Ελληνικό Δημόσιο, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς, περίπου 100 ακίνητα, το συνολικό εμβαδό των οποίων ανέρχεται σε 2.526.000 τ.μ. Ενδεικτικά, ορισμένες εκ των εν λόγω παραχωρήσεων φαίνονται παρακάτω:
    1. Με τον Ν.1730/1987 «Περι ΕΡΤ-ΑΕ» όσες εκτάσεις του ΤΕΘΑ χρησιμοποιούσε η ΕΡΤ (ΥΕΝΕΔ) περιήλθαν στην κυριότητά της.
    2. Στρατόπεδο «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ» στο Χαϊδάρι. Παραχωρήθηκαν 105.646 τ.μ στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας το έτος 1992, για την ανέγερση του Αττικού Νοσοκομείου. Επίσης έκταση 50 στρεμμάτων παραχωρήθηκαν για την δημιουργία πρότυπου πάρκου ιστορικής μνήμης.
    3. Στρατόπεδο «ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ» στην Κομοτηνή. Παραχωρήθηκαν 16.200 τ.μ το έτος 2001 στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο.
    4. Στρατόπεδο «ΒΑΡΥΤΗ» στο Γουδή. Παραχωρήθηκαν από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 9.600 τ.μ το έτος 2001, όπου και ανηγέρθη η Μονάδα Θεραπείας Παίδων με Νεοπλασματικά Νοσήματα υπό την αιγίδα του Συλλόγου «Ελπίδα» του οποίου πρόεδρος είναι η κ. Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη.
    5. Στρατόπεδο «ΓΚΙΑΛΑ» στην Χίο. Παραχωρήθηκαν το έτος 2004 στο Υπουργείο Δικαιοσύνης 6.794 τ.μ, για την ανέγερση Δικαστικού Μεγάρου.
    6. Στρατόπεδο «ΠΑΠΑΔΟΓΙΩΡΓΗ» στον Πειραιά. Παραχωρήθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο 11.996 τ.μ, για λογαριασμό του Δήμου Πειραιώς ,για την δημιουργία Χώρων Αθλητισμού.
    7. Στρατόπεδο «ΣΤΑΙΚΙΔΗ» στην Αλεξανδρούπολη. Παραχωρήθηκαν 20.973 τ.μ στη Ν.Α Έβρου για την δημιουργία Πάρκου Δημόσιας Διοίκησης.
    8. Πεδίο Βολής Τριπόλεως. Παραχωρήθηκε έκταση 129.898 τ.μ. στο ελληνικό δημόσιο για την δημιουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

  • 16 Ιουλίου 2025, 21:10 | Ι.ΚΟΥΡΙΔΑΚΗΣ

    Άρθρο 5
    Αρμοδιότητες του Τ.Α.Εθ.Α.
    ζ) προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα

    ΠΡΟΤΑΣΗ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ: ΟΧΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΔΙΟΤΙ η ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων έχει προκύψει, ως επί το πλείστον , με δωρεά ή κληροδοσία από διαθέτες, που αποσκοπούσαν, αποκλειστικά και μόνο, στην ενίσχυση της Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με τα υφιστάμενα αρχεία και τους ειδικούς όρους των δωρητών.

    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ:
    ζ) προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί και πολιτιστικοί σκοποί.

  • 16 Ιουλίου 2025, 19:46 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Η παράγραφος ζ του άρθρου 5 αναφέρει την ανταλλαγή η την παραχώρηση χρήσης ακινήτων αρμοδιότητας του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ χωρίς αντάλλαγμα για φιλανθρωπικούς η κοινωφελείς σκοπούς προς Υπουργεία, ΟΤΑ, ,ΝΠΔΔ, κλπ. Το χωρίς αντάλλαγμα στο παρελθόν ήταν ζημιογόνο οικονομικά για τις ΕΔ γιατί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα ανάλογα με τις εκτάσεις που παραχωρηθήκαν με αποτέλεσμα την μη εκπλήρωση των περισσότερων περιγραφομένων έργων στις αποστολές που είχαν τα ΤΕΘΑ ,ΤΕΣ και ΤΑΑ. Για ποιο λόγο να συνεχιστεί και τώρα η ίδια μέθοδος παραχώρησης χωρίς αντάλλαγμα για φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς κυρίως προς τα Υπουργεία τα οποία έχουν πολλές δυνατότητες win –win ανταλλαγών.
    Μια ενδεικτική εικόνα των δωρεών παραχώρησης στο παρελθόν με στοιχεία από το ΤΕΘΑ όπως παρακάτω.
    Από τα έτη 1980 έως και 2009, παραχωρήθηκαν δωρεάν από το Τ.ΕΘ.Α. στο Ελληνικό Δημόσιο, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς, περίπου 100 ακίνητα, το συνολικό εμβαδό των οποίων ανέρχεται σε 2.526.000 τ.μ. Ενδεικτικά, ορισμένες εκ των εν λόγω παραχωρήσεων φαίνονται παρακάτω:
    1.Με τον Ν.1730/1987 «Περι ΕΡΤ-ΑΕ» όσες εκτάσεις του ΤΕΘΑ χρησιμοποιούσε η ΕΡΤ (ΥΕΝΕΔ) περιήλθαν στην κυριότητά της.
    2.Στρατόπεδο «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ» στο Χαϊδάρι. Παραχωρήθηκαν 105.646 τ.μ στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας το έτος 1992, για την ανέγερση του Αττικού Νοσοκομείου. Επίσης έκταση 50 στρεμμάτων παραχωρήθηκαν για την δημιουργία πρότυπου πάρκου ιστορικής μνήμης.
    3.Στρατόπεδο «ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ» στην Κομοτηνή. Παραχωρήθηκαν 16.200 τ.μ το έτος 2001 στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο.
    4.Στρατόπεδο «ΒΑΡΥΤΗ» στο Γουδή. Παραχωρήθηκαν από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 9.600 τ.μ το έτος 2001, όπου και ανηγέρθη η Μονάδα Θεραπείας.
    5.Στρατόπεδο «ΓΚΙΑΛΑ» στην Χίο. Παραχωρήθηκαν το έτος 2004 στο Υπουργείο Δικαιοσύνης 6.794 τ.μ, για την ανέγερση Δικαστικού Μεγάρου.
    6.Στρατόπεδο «ΠΑΠΑΔΟΓΙΩΡΓΗ» στον Πειραιά. Παραχωρήθηκαν στο Ελληνικό Δημόσιο 11.996 τ.μ, για λογαριασμό του Δήμου Πειραιώς ,για την δημιουργία Χώρων Αθλητισμού.
    7.Στρατόπεδο «ΣΤΑΙΚΙΔΗ» στην Αλεξ/πολη. Παραχωρήθηκαν 20.973 τ.μ στη Ν.Α Εβρου για την δημιουργία Πάρκου Δημόσιας Διοίκησης.
    8.Πεδίο Βολής Τριπόλεως. Παραχωρήθηκε έκταση 129.898 τ.μ. στο ελληνικό δημόσιο για την δημιουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

    Χ.ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΜΤΣ-ΝΙΜΤΣ

  • 16 Ιουλίου 2025, 08:13 | Ε.Α.Α.Α για το ΔΣ Απτχος(Ι) Π Δημητριάδης Πρόεδρος

    Άρθρο 5 Αρμοδιότητες του Τ.Α.Εθ.Α.

    Για την εκπλήρωση της αποστολής του, το Τ.Α.Εθ.Α.:
    ζ) προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα,
    ΣΧΟΛΙΑ
    Η παραχώρηση ακινήτων χωρίς αντάλλαγμα , τη στιγμή που τα Γενικά Επιτελεία δεν θα έχουν κανένα λόγο περί της αξιοποίησης των ακίνητων τους, θέτει το ερώτημα με ποια κριτήρια θα αποφασίζεται η παραχώρηση χωρίς αντάλλαγμα, όταν στο Διοικητικό Συμβούλιο του Φορέα Αξιοποίησης ακινήτων την πλειοψηφία θα έχουν τρείς πολίτες διορισμένοι από τον Υπουργό; Να προσδιορισθούν τα κριτήρια αναγκαιότητας παραχώρησης στον παρόντα νόμο διότι τα γενικά αναφερόμενα δεν ικανοποιούν, όταν μάλιστα στο παρελθόν έχουν παραχωρηθεί ακίνητα εντός του οικιστικού ιστού, που θα μπορούσαν να καλύψουν τις στεγαστικές ανάγκες του προσωπικού (στρατόπεδα που μέχρι σήμερα δεν έχουν αξιοποιηθεί)

  • 15 Ιουλίου 2025, 01:19 | Στέλιος

    Η διατύπωση της παραγράφου ζ) του άρθρου 5 «προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του. Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα» είναι πολύ γενική για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι η παραχώρηση ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα.
    Πρωτίστως, επειδή κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει το μέλλον και τις ενδεχόμενες μεταβολές των επιχειρησιακών αναγκών, κανένα ακίνητο δεν θα πρέπει να παραχωρείται ολοκληρωτικά καθώς θα υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να απαιτηθεί ξανά η χρήση του από τις ΕΔ. Προτείνεται λοιπόν η παραχώρηση να γίνεται για χρήση από άλλο φορέα με την δέσμευση επιστροφής στις ΕΔ εφόσον υπάρξει εκ νέου επιχειρησιακή ανάγκη. Επιπλέον θα πρέπει να προβλέπεται από τον νόμο η θέσπιση αυστηρών κριτηρίων που θα εξασφαλίζουν το Δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον των ΕΔ, αλλά και την αποφυγή εκμετάλλευσης της υπόψη δυνατότητας για εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων εις βάρος της διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης που πρεσβεύουν οι αρχές της Δημοκρατίας.
    Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει η υποχρέωση από πλευράς του φορέα που θα εκμεταλλεύεται το όποιο ακίνητο του παραχωρηθεί για προσωρινή χρήση, σχετική μελέτη αξιοποίησης, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής της και η αποζημίωση των ΕΔ είτε με την καταβολή μισθώματος, ή παροχή υπηρεσιών ή παραχώρηση αντίστοιχου χώρου για χρήση από τις ΕΔ, καθώς και με όποιον άλλον τρόπο δύναται να πραγματοποιηθεί η αποζημίωση για την όποια προσωρινή παραχώρηση προς χρήση.

  • 11 Ιουλίου 2025, 22:18 | ΚΩΣΤΑΣ ΜΙΧΑΣ

    Κε υπουργέ καλησπέρα. Το άρθρο 5 παρ. (ζ) είναι εντελώς ασαφές. Με ποιό τρόπο θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί? με ποιά κριτήρια θα αποφασίζονται οι ανωτέρω παραχωρήσεις?
    Ποιός θα χαρίζει την περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ κάνοντας ΠΟΛΙΤΙΚΗ η οποία μπορεί να έχει οποιοδήποτε καλυμμένο κίνητρο οποιουδήποτε ανωτέρω ΣΚΟΠΟΥ!!! ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΑΓΜΑ? Ξέρετε να χαρίζει κάποιος την περιουσία του χωρίς αντάλαγμα? Χωρίς κοστολόγηση!!! Το υπουργείο οικονομικών έχει κατάλογο με τις αξίες ακινήτων σε όλη τη χώρα ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ!!! Η απαλλοτρίωση γης για τις ανάγκες της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΑΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΧΡΗΣΗ, ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ, ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ. Το έχετε προβλέψει αυτό? Οι δωρητές που έχουν παραχωρήσει ακίνητα πριν από δεκαετίες σε ΕΣ ΠΝ ΠΑ στις παραχωρήσεις περιγράφουν ακριβώς που θα διατεθούν τα ακίνητα αν αλλάξει ο ιδιοκτήτης δεν τα διάθεσαν για ΣΚΟΠΟΥΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ!!!
    Διαγραφή της παραγράφου (ζ). Να μην προβλέπεται τέτοια αρμοδιότητα απο το νόμο.
    Κάποια στιγμή θα αντικατασταθείτε όπως και οι προκάτοχοι σας. Μην αφήνετε ΚΕΚΡΟΠΟΡΤΕΣ στην διαχείρηση της περιουσίας των ταμείων. ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΝ ΓΙΑ ΙΔΙΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝ (ΑΥΤΟ Κε ΥΠΟΥΡΓΕ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ).

    Με εκτίμηση Κώστας Μίχας

  • 11 Ιουλίου 2025, 14:39 | Σταμνάς Γεώργιος

    Η διατύπωση στο άρθρο 5 παρ. (ζ) «Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα», δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του Ταμείου και αφήνει τεράστιο «παράθυρο» παραχώρησης χρήσης με υποκειμενικά κριτήρια των ακινήτων σε διάφορους φορείς και σταδιακά την απομείωση της περιουσίας του ΤΑΕΘΑ εις βάρος των συμφερόντων των ΕΔ.
    Το διοικητικό σχήμα του νέου φορέα και η στρατιωτική ιεραρχική σχέση των περισσότερων εκ των μελών που το αποτελούν, ως περιγράφεται στα σχετικά άρθρα, δεν παρέχει επαρκή «αντίβαρα» στην τυχόν κακή χρήση της παραπάνω διάταξης.
    Προτείνεται η διαγραφή μέρους της Παρ. (ζ) του Αρθρου 5 και η διατύπωση:
    «ζ) Προβαίνει σε ανταλλαγή ή σε παραχώρηση με αντάλλαγμα της χρήσης ακινήτων του.»

  • 8 Ιουλίου 2025, 18:13 | Α.Σ

    Με ποιο τρόπο/νομικό πλαίσιο θα επιβληθεί/εφαρμοστεί ο «Εσωτερικός Κανονισμός Διαχείρισης Ακινήτων» (παρ. β) του Τ.Α.ΕΘ.Α., στα ακίνητα των καταργούμενων Ταμείων, στα οποία υπάρχει συνιδιοκτησία με τρίτους φορείς (π.χ. Ιδιώτες, νπδδ εκτός ΥΠΕΘΑ, κοκ) ;
    Η προβλεπόμενη με χωρίς αντάλλαγμα παραχώρηση των ακινήτων των Ταμείων για «κοινωφελείς σκοπούς» (παρ (ζ)) βλάπτει τα συμφέροντα των Ταμείων. Ο ρόλος των υπό κατάργηση Ταμείων των ΕΔ (ΤΕΘΑ-ΤΕΣ-ΤΑΑ) δεν είναι «φιλανθρωπικός» ή «εκπαιδευτικός» ή «πολιτιστικός».

  • 4 Ιουλίου 2025, 22:18 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΕΠΑΡΝΑΚΟΣ

    Η διατύπωση στο άρθρο 5 παρ. (ζ) «Παραχώρηση με την οποία εξυπηρετούνται αποκλειστικά φιλανθρωπικοί, κοινωφελείς, εκπαιδευτικοί ή πολιτιστικοί σκοποί μπορεί να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος και χωρίς αντάλλαγμα», αφήνει «παράθυρο» υποκειμενικής και μη χρηστής χρήσης.
    Το συγκεντρωτικό διοικητικό σχήμα του νέου φορέα και η στρατιωτική ιεραρχική σχέση των περισσότερων εκ των μελών που το αποτελούν, ως περιγράφεται στα σχετικά άρθρα, δεν παρέχει επαρκή «αντίβαρα» στην τυχόν κακή χρήση της παραπάνω διάταξης.
    Προτείνεται να κωδικοποιηθούν αναλυτικά οι εν λόγω σκοποί. Επίσης ανάλογα και ο τρόπος τιμολόγησης των συναφών ανταλλαγμάτων, τα οποία δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο οικονομικής φύσεως, αναφορικά με αυτή τη διάταξη. Επίσης να μπει περιοριστική ποσόστοση στη δυνατότητα παραχωρήσεων χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα.

  • 4 Ιουλίου 2025, 14:16 | ΑΣΣΥ 1994-1995

    Κύριε υπουργέ,
    Οι σειρές ΑΣΣΥ 1994-1995 έχουν υποστεί αδικία που δεν ταιριάζει στην
    υπερηφάνεια και την προσφορά που χαρακτηρίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις μας.
    Εδώ και χρόνια αγωνίζονται να ακουστούν, να αναγνωριστούν και να δικαιωθούν.
    Εσείς έχετε τη δύναμη να δώσετε το παράδειγμα της ηθικής ηγεσίας. Η
    ενσωμάτωσή τους στις σχετικές διατάξεις του ν5018/23 με υποβολή
    τροποποιητικού άρθρου, θα δείξει ότι το Υπουργείο σας είναι αφοσιωμένο στην
    αλήθεια, το δίκαιο και την υποστήριξη όσων υπηρετούν τη χώρα μας.
    Κάντε το σωστό. Δώστε μας τη δικαίωση που περιμένουμε