Αρχική Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων - Σύσταση Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας...Άρθρο 35 Καταργούμενες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Μεθενίτης | 17 Ιουλίου 2025, 23:20
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από το σύνολο των διατάξεων προκύπτει ξεκάθαρα ότι ο σκοπός του σχεδίου νόμου δεν είναι να απορροφηθούν ή ενσωματωθούν ή συγχωνευθούν το ΤΕΘΑ, το ΤΕΣ και το ΤΑΑ στο ΤΑΕΘΑ, αλλά να καταργηθούν πλήρως προκειμένου τα περιουσιακά τους στοιχεία να δύνανται όπως "αξιοποιηθούν" υπό άλλους όρους και προϋποθέσεις που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο. Αυτό περιγράφεται ρητώς στην ΑΣΥΡ: «Παράλληλα, επειδή ο δημόσιος χαρακτήρας τόσο των τριών ταμείων όσο και της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.), η οποία συστήθηκε και λειτουργεί ως δημόσια υπηρεσία, υπάγεται στους εγγενείς νομικούς περιορισμούς του Δημοσίου, ως προς τις δυνατότητες και το πλαίσιο αξιοποίησης της περιουσίας τους, η επίτευξη του μέγιστου δυνατού οικονομικού και διοικητικού οφέλους εξυπηρετείται αποτελεσματικότερα με την παροχή των εργαλείων που ήδη διαθέτει ο ιδιωτικός τομέας, μέσω του εκσυγχρονισμού και της εξειδίκευσης της σχετικής νομοθεσίας και μέσω της προσαρμογής της τόσο στις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και στη μέριμνα για το προσωπικό τους που μετατίθεται ανά την επικράτεια.». Προκειμένου να μην υπάρχουν αμφιβολίες, παρακάτω διευκρινίζεται ότι «Η έννοια της ωρίμανσης περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη διαδικασία της πολεοδόμησης, καθώς και της ιδιωτικής πολεοδόμησης, κατά τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.» Άραγε γιατί ένα νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ που υποβαθμίζει τη νομικά ισχυρότατη βούληση του δωρητή, γιατί να ενδιαφέρεται για την ιδιωτική πολεοδόμηση; Ή ποιες είναι οι δυσχέρειες που είχαν δημιουργηθεί μέχρι σήμερα από του "νομικούς περιορισμούς του Δημοσίου"; Τι ακριβώς αναμένεται να αναληφθεί ώστε οι περιορισμοί αυτοί δεν το επέτρεπαν; Εύλογα μπορεί να υποθέσει κανείς ότι ο όντως υπήρχε λόγος που απαλείφθηκε από τη «διαρροή» ο όρος της προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος. Επισημαίνεται ότι κάθε Ταμείο Διαχείρισης Περιουσίας των Κλάδων (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ, ΤΑΑ) έχει διαφορετικό ιδρυτικό νόμο και εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό. Για παράδειγμα το ΤΕΣ διοχετεύει τα έσοδά του για την συντήρηση του Στόλου. Ούτε το σχέδιο νόμου, ούτε η ΑΣΥΡ προβλέπουν πως θα καλυφθεί αυτή η μείζονα μεταβολή, ενώ δεν υπάρχει καν εκτίμηση της απώλειας εσόδων που θα υποστεί κάθε Ταμείο. Αναφορικά με την κατάργηση των άρθρων 9 έως 16 του ν.4407/2016, αυτά αφορούν την ΥΠΑΑΠΕΔ. Μαζί με την κατάργησή της καταργείται και το ελάχιστο ποσοστό εκμίσθωσης περιουσίας των ΕΔ (που από το ν.5018/2023 είχε καταβαραθρωθεί στο 3% επί της αντικειμενικής αξίας). Πλέον δεν υφίσταται καν αυτός ο περιορισμός, γεγονός που συνδυαστικά με τις "δυνατότητες" για δωρεάν παραχώρηση υποδηλώνουν ότι η διασφάλιση του συμφέροντος των ΕΔ δεν βρίσκεται στο προσκήνιο και όσες εξαγγελίες ή πληροφορίες διακινούνται είναι προσχηματικές. Τέλος, ούτε το σχέδιο νόμου αλλά ούτε η ΑΣΥΡ διευκρινίζουν τι ισχύει ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς στρατοπέδων των οποίων το ΥΠΕΘΑ διέκοψε τη χρήση τους και τα οποία βάσει νόμου επιστρέφουν στην κυριότητα του ΥΠΕΘΟΟ. Αντίστοιχα, το ΥΠΕΘΑ οφείλει να ενημερώσει επί πόσων περιουσιακών στοιχείων των ΕΔ υφίστανται ενεργές διεκδικήσεις από το ΥΠΕΘΟΟ ή άλλους διεκδικητές.