• Σχόλιο του χρήστη 'Christos' | 23 Σεπτεμβρίου 2025, 21:39

    Για ενημέρωση συναδέλφων (ε.ε. & ε.α): Υπόμνημα Σχολίων στη Διαβούλευση ΕΣΚΑ-66 & ΕΣΚΑ-147 Εισαγωγή Ακαδημαϊκή εκπαίδευση (ΣΜΥΑ/ΑΣΣΥ): τριετής ακαδημαϊκότητα, θεωρητική γνώση, ακαδημαϊκά εργαστήρια, επιστημονική μέθοδος, καλλιέργεια γνώσης και ήθους. Επαγγελματική εκπαίδευση (ΕΣΚΑ-66/147): modules, εξετάσεις, OJT, type ratings, Στρατιωτική Άδεια Συντήρησης Αεροσκαφών (ΣΑΣΑ). Παρατήρηση Η τριετής ακαδημαϊκή εκπαίδευση των Σχολών ΑΣΣΥ/ΣΜΥΑ (θεωρητική γνώση, ακαδημαϊκά εργαστήρια, επιστημονική μέθοδος) δεν πρέπει να συγχέεται με την επαγγελματική εκπαίδευση που προβλέπεται στα ΕΣΚΑ-66 και ΕΣΚΑ-147. Τα Προσαρτήματα 1-4 του ΕΣΚΑ-66 (modules, εμπειρία, OJT) και οι απαιτήσεις του ΕΣΚΑ-147 (άρθρα 147.A.100-155 και Άρθρο 1δ για προγράμματα σπουδών MTOs) αφορούν αποκλειστικά επαγγελματική αδειοδότηση ΣΑΣΑ. Πρόταση Προτείνεται η προσθήκη ρητής διάταξης: «Η έγκριση προγραμμάτων σπουδών από την ΕΣΑΑ κατά τα άρθρα ΕΣΚΑ-66/147 αφορούν αποκλειστικά οργανισμούς επαγγελματικής εκπαίδευσης συντήρησης (MTOs) και δεν επεκτείνεται ούτε υποκαθιστά τα ακαδημαϊκά προγράμματα σπουδών των Σχολών ΑΣΣΥ.» Διευκρίνηση Συμπληρωματικότητα: Τα δύο συστήματα είναι παράλληλα και συνεργατικά· το ένα θεμελιώνει τον Απόφοιτο ΑΣΣΥ/ΣΜΥΑ σε (γνώση – ήθος, τεχνολογική επιστημονική μέθοδος), το άλλο παρέχει την αναγκαία επαγγελματική άδεια υπογραφής, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις Σχολές ΑΣΕΙ οι οποίες δεν υποχρεούνται σε αναδιάταξη των ακαδημαϊκών τους προγραμμάτων σε επίπεδο πρακτικής αριθμητικής (module Μαθηματικών κατά ΕΣΚΑ) για να έχουν αδειοδότηση υπογραφής συντήρησης αεροπορικού προϊόντος. Επίσης να επισημανθεί πως για την Απόκτηση Στρατιωτικής Άδειας Συντήρησης Αεροσκαφών κατηγορίας "C" υποψήφιοι δύνανται να προέρχονται είτε: α) από κατόχους αναγνωρισμένου πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών (degree) στον τομέα Αεροναυπηγικής "Aeronautical - Aerospace) με την απαιτούμενη εμπειρία, είτε β) από κατόχους άδειας κατηγορίας Β1 ή Β2, με τουλάχιστον τριετή εμπειρία σε εργασίες Base Maintenance καλύπτοντας επαρκώς το φάσμα των καθηκόντων. Η διάταξη αυτή διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση τόσο της ακαδημαικής όσο και της επαγγελματικής διαδρομής σύμφωνα με τα πρότυπα EMAR 66 και EASA PART 66. Και αυτό είναι κανονιστική συμόρφωση και όχι προσωπική άποψη.