• Σχόλιο του χρήστη 'Α. Ζ.' | 21 Νοεμβρίου 2025, 18:29

    Θα ήθελα να προτείνω ως προς το ρόλο των Δοκιμών Έφεδρων Αξιωματικών. Συμφωνώ απόλυτα με ότι γράφει το παρόν και επιπρόσθετα προτείνω (σκέψη χωρίς να έχω πραγματικά στοιχεία ώστε να ξέρω αν μπορεί να υλοποιηθεί ή όχι): 1. Η σύνδεση του θεσμού με το πανεπιστήμιο. Δηλαδή κάθε χρόνο να προτείνει το Γενικό Επιτελείο (ΓΕ), ανάλογα με τις ανάγκες του σε αξιωματικούς, πόσες θέσεις και με τι πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να καλύψει. Να κοινοποιειται, να γίνονται αιτήσεις από τους μαθητές που θα μπουν σε ένα από αυτά τα πανεπιστήμια, να γίνονται αποδεκτές με βάση ορισμένα κριτήρια όσες χρειάζεται για να πληρωθούν οι θέσεις που προκήρυξει το ΓΕ (παράδειγμα ο ΣΞ προέβλεψε φέτος ότι το 2031 θα έχει ανάγκη στις μονάδες από Χ νέους αξιωματικούς οι οποίοι πρέπει να έχουν γνώση σε τηλεπικοινωνίες ή μηχανολόγικες γνώσεις για επισκευή οχημάτων, κατά συνέπεια το ΓΕ προτείνει την προκήρυξη Χ θέσεων για το έτος 2026 σε τμήματα πανεπιστημίου που έχουν να κάνουν με επικοινωνίες-τηλεπικοινωνίες και τμήματα του Πανεπιστημίου που έχουν να κάνουν με μηχανολόγους μηχανικούς και σχετικά). 2. Οι σπουδαστές πλέον αυτοί του πανεπιστημίου που καλύπτουν κάποιες από αυτές τις θέσεις να λαμβάνουν μηνιαίως χρηματικό αντίτιμο (π.χ. όπως και αυτό των Ευέλπιδων) αλλά να απαιτείται από αυτούς να παίρνανε όλα τα μαθήματα κάθε έτος στις τρεις εξεταστικές καθώς επίσης να συμμετέχουν στις στρατιωτικές εκπαιδεύσεις της σχολής Αξιωματικών (π.χ. κάθε χειμώνα και καλοκαίρι μαζί με τη ΣΣΕ). 3. Όταν τελειώσουν το Πανεπιστήμιο να κατατάσσονται αμέσως και να εκπαιδεύονται στο στρατό επάνω στο αντικειμενο τους κυρίως ώστε την γνώση που έχουν από το Πανεπιστήμιο να την εφαρμόσουν πάνω στα υλικά και στις πρακτικές του στρατού. (Παράδειγμα αν ένας απο αυτούς που τελείωσαν τμήμα τηλεπικοινωνιών πρέπει να καλύψει θέση στο πεζικό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πάει να εκπαιδευτεί επί του πεζικού αλλά πρέπει να πάει να εκπαιδευτεί επάνω στα συστήματα επικοινωνιών που χρησιμοποιεί το πεζικό). Οπότε πρεπει να βρεθεί η χρυσή τομή στην εκπαίδευση ανάμεσα στο αντικείμενο του και στα γενικά αντικείμενα του όπλου που ανήκει. 4. Όταν πηγαίνουν στη μονάδα να καλύπτουν τις θέσεις που είχε προβλέψει το ΓΕ ότι θα είναι κενές και θα μπορούν να αποκτούν προϋπηρεσία πάνω στο αντικείμενό τους. Τονίζω και πάλι ότι είναι προσωπική σκέψη ή οποία δεν βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία όποτε προφανώς μπορεί να μην μπορεί να υλοποιηθεί εξ' αρχής.