1. Από την 01.01.2021, όλα τα νέα κτίρια πρέπει να είναι κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας. Για τα νέα κτίρια που στεγάζουν υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, η υποχρέωση αυτή τίθεται σε ισχύ από την 01.01.2019.
Η υποχρέωση της παρούσας παραγράφου, δεν εφαρμόζεται σε ειδικές περιπτώσεις κτιρίων, για τις οποίες η ανάλυση της σχέσης κόστους-οφέλους για τον οικονομικό κύκλο ζωής του συγκεκριμένου κτιρίου έχει αρνητικό αποτέλεσμα.
2. Με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εγκρίνεται εθνικό σχέδιο αύξησης του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας, το οποίο δύναται να περιλαμβάνει διαφορετικούς στόχους ανάλογα με την κατηγορία χρήσης του κτιρίου και κοινοποιείται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
3. Το εθνικό σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα εξής στοιχεία:
α) τον καθορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές, περιφερειακές ή τοπικές συνθήκες, περιλαμβανομένου αριθμητικού δείκτη της χρήσης πρωτογενούς ενέργειας σε κιλοβατώρες ανά τετραγωνικό μέτρο κατ’ έτος (kWh/m2 a),
β) τους ενδιάμεσους στόχους για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νέων κτιρίων έως το 2015, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της εφαρμογής της παραγράφου 1,
γ) πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές και τα οικονομικά ή άλλα μέτρα που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο των παραγράφων 1 και 2 για την προώθηση των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας, περιλαμβανομένων λεπτομερειών όσον αφορά τις εθνικές απαιτήσεις και μέτρα για τη χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στα νέα κτίρια και τα υφιστάμενα κτίρια που υφίστανται ριζική ανακαίνιση.
Άρθρο 09: Κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σκοπός – Αντικείμενο
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03: Θέσπιση μεθοδολογίας υπολογισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04: Καθορισμός των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05: Υπολογισμός των βέλτιστων από πλευράς κόστους επιπέδων των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06: Νέα Κτίρια
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07: Υφιστάμενα κτίρια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τεχνικά συστήματα κτιρίων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10: Χρηματοδοτικά και άλλα κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης νέων και υφισταμένων κτιρίων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 11: Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ)
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 12: Έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13: Επίδειξη πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 14: Επιθεώρηση συστημάτων θέρμανσης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15: Επιθεώρηση συστημάτων κλιματισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16: Εκθέσεις επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 131 ΣχόλιαΆρθρο 17: Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ανεξάρτητο σύστημα ελέγχου Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων και των Εκθέσεων Επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19: Διαδικασία ανάκλησης/αντικατάστασης Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων και Εκθέσεων Επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20: Θέματα έκδοσης οικοδομικών αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 23: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Αυγούστου 2012, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Σεπτεμβρίου 2012, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
10 Σχόλια 332 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 36208 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΙΟΜΕΘΑΝΙΟΥ...
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Ρυθμίσεις για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα...
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π




Σταδιακή ανανέωση των δημόσιων κτιρίων: Μέρος του νόμου θαμπορούσε να είναι η υποχρέωση σταδιακής ανανέωσης των δημοσίων κτιρίων (π.χ. 2% των υπαρχόντων κτιρίων) ώστε να αρχίσουν να υλοποιούνται οικονομίες για το δημόσιο, αλλά και αύξηση της απασχόλησης.
Γιάννης Κοντούλης
Knauf Insulation
Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο όταν ένα κτίριο διαθέτει Φωτοβολταική εγκατάσταση και είναι συνδεδεμένο με το δίκτυο της ΔΕΗ να μην συνυπολογίζεται στην ενεργειακή απόδοση του κτιρίου απο ΑΠΕ. Τι σημασία έχει εαν το ρεύμα που παράγει είναι για ιδίαν χρήση (ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ) ή εαν το συνεισφέρει στο εθνικό δίκτυο. Θα έπρεπε να συνυπολογίζεται η συνεισφορά του ΚΤΙΡΙΟΥ από Φ/Β στο συνολικό ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, αφού υπάρχει αντίστοιχη απομείωση κατανάλωσης πρωτωγενούς ενέργεια από συμβατικά καυσιμα που έτσι και αλλιώς θα χρησιμοποιούσε για την λειτουργία των συστημάτων (φωτισμός ή ακόμα και για την τροφοδότηση μονάδων παραγωγής θέρμανσης, ψυξης, ΖΝΧ)εαν δεν χρησιμοποιούσε το εν λόγω σύστημα ΑΠΕ.
Ο στόχος για κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης το 2020 είναι σημαντικό ορόσημο για την εξοικονόμηση ενέργειας και θα βοηθήσει σαφέστατα στα οικονομικά του κάθε πολίτη, αλλά και του κράτους, μειώνοντας σημαντικότατα τα έξοδα για την ενέργεια που πληρώνει ο καθένας μας στο κτίριο που ζει και εργάζεται.
Ο στόχος αυτός όμως είναι πολύ μακρυνός σε σχέση με την σημερινή κατάσταση, όπου ο ΚΕΝΑΚ απέχει σημαντικά από το «Βέλτιστο από πλευράς κόστους επίπεδο». Είναι απαραίτητο λοιπόν να χαραχθεί μέσα από αυτό το νόμο, ένα μονοπάτι που να οδηγεί στα κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης το 2020. θα πρέπει να δοθούν η θέση που βρισκόμαστε σήμερα και σαφώς καθορισμένοι ενδιάμεσοι στόχοι, αλλά και ο τελικός στόχος με σαφήνεια:
– Δηλαδή: Ο ΚΕΝΑΚ προβλέπει ότι για …. κτίριο μορφής Α, Β. κλπ…. για τη θέρμανση του χώρου χρειάζονται περίπου (τιμήΑ-τιμήΒ) kWh/(m2.έτος)
– π.χ. για το 2014, για τη θέρμανση του χώρου θα πρέπει να φτάσουμε στα 50 kWh/(m2.έτος)
– π.χ. για το 2017, για τη θέρμανση του χώρου θα πρέπει να φτάσουμε στα 20 kWh/(m2.έτος)
– Ποιός είναι ο τελικό στόχος για το 2020 (πόσες kWh/(m2 έτος) για θέρμανση) ανά κατηγορία κτιρίων (τι σημαίνει σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης 2; 5 ή 10 kWh/(m2 έτος) για τη θέρμανση)
Ταυτόχρονα με τους ενδιάμεσους στόχους στην κατανάλωση ενέργειας, πρέπει να γίνει και σταδιακή αναπροσαρμογή των τιμών συντελεστή θερμοπερατότητας U που δίνονται στον Πίνακα Γ.1 του ΚΕΝΑΚ (που περιέχει τον Μέγιστο επιτρεπόμενο Συντελεστή Θερμοπερατότητας δομικών στοιχείων κατά κλιματική ζώνη).
Η θέσπιση λοιπόν ενδιάμεσων στόχων που θα μας οδηγήσουν στον επιθυμητό στόχο του 2020 είναι απαραίτητη για την σταδιακή προσαρμογή των κατοικιών στις νέες απαιτήσεις.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Κοντούλης,
Knauf Insulation
Αναμένεται ο ακριβής ορισμός του κτηρίου σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης.
Εν’ όψει και του νέου ΓΟΚ που προβλέπει πριμοδότηση αυτών των κτηρίων πρέπει να οριστεί επακριβώς το κτήριο με σχεδόν μηδενική ενεργειακή κατανάλωση.
Ποια είναι ακριβώς η μέγιστη κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας των προαναφερθέντων κτηρίων 2,5,10,20,50 KWh/m² ;
Εν’ όψει και του νέου ΓΟΚ που προβλέπει πριμοδότηση αυτών των κτηρίων πρέπει να οριστεί επακριβώς το κτήριο με σχεδόν μηδενική ενεργειακή κατανάλωση.
Ο ορισμός που δίδεται στο αρ.2 για το «κτιριο σχεδόν μηδενικής κατ/σης» είναι λάθος. Άλλο η σχεδόν μηδενική κατ/ση ενέργειας ( ελάχιστες ενεργειακές ανάγκες τύπου πρωτόγονης κατοικίας), και άλλο ο υψηλός βαθμός ενεργειακής απόδοσης στην κατ/ση πρωτογενούς ενεργειας ή η μεγάλη χρήση μορφών ΑΠΕ. Το πρώτο συνιστά χρήστη κυριολεκτικά πρωτόγονο ( κάτοικο του ορεινού Νεπάλ), ενώ το δεύτερο απαιτεί υψηλό κόστος κτιρίου που δύσκολα θα διαθέσει καποιος. Εδώ κανείς δεν έχει δώσει ακόμη περιοχή κόστους για κτίρια κατηγορίας Α, ή Α+ με τον υφιστάμενο ΚΕΝΑΚ, πως θα πάμε σε κτίρια σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης ? αυτά ακούγονται αστεία και δείχνουν την προχειρότητα του νομοσχεδίου.
(επαναυποβολή λόγω λάθους)
Ο ορισμός που δίδεται στο αρ.2 για το «κτιριο σχεδόν μηδενικής κατ/σης» είναι λάθος. Άλλο η σχεδόν μηδενική κατ/ση ενέργειας ( ελάχιστες ενεργειακές ανάγκες τύπου πρωτόγονης κατοικίας), και άλλο ο υψηλός βαθμός ενεργειακής απόδοσης στην κατ/ση πρωτογενούς ενεργειας ή η μεγάλη χρήση μορφών ΑΠΕ. Το πρώτο συνιστά χρήστη κυριολεκτικά πρωτόγονο ( κάτοικο του ορεινού Νεπάλ), ενώ το δεύτερο απαιτεί υψηλό κόστος κτιρίου που δύσκολα θα διαθέσει καποιος. Εδώ κανείς δεν έχει δώσει ακόμη περιοχή κόστους για κτίρια κατηγορίας Α, ή Α+ με τον υφιστάμενο ΚΕΝΑΚ, πως θα πάμε σε κτίρια σχεδόν μηδενικού κόστους ? αυτά ακούγονται αστεία και δείχνουν την προχειρότητα του νομοσχεδίου.
Ενεργειακά αυτόνομα κτίρια, η ενέργεια για μεγείρεμα και φωτισμό περιλαμβάνεται ή όχι στην κατανάλωση του κτιρίου
1)Κακώς που τα δημόσια κτίρια πέρνουν παράταση. Ο δημόσιος τομέας έπρεπε να δώσει το παράδειγμα από τους ίδιους τους μηχανικούς-στελέχη του. Η χρηματοδότηση θα μπορούσε να γίνει μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
2) Ποιός ο κύκλος ζωής ενός κτιρίου; Πότε «πεθαίνει» ένα κτίριο;
3) Όσον αφορά το εθνικό σχέδιο πρέπει να διαγραφεί η έννοια της προετοιμασίας. Ας εφαρμόσουμε κάτι άμεσα χωρίς χρονοτριβή. Να συμβουλευετεί η βουλή έμπειρους μηχανικούς του δημόσιου τομέα ώστε να παραχθεί ένα σχέδιο βιώσιμο μακροπρόθεσμα, χωρίς πειραματισμούς.
Κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέγειας, είναι αρκετά πιο ακριβά με πολλά χρόνια απόσβεσης κεφαλαίου. Αν δεν υπάρχουν σημαντικά κίνητρα, οι ιδιοκτήτες δεν θα κινηθούν εύκολα σε τέτοιες λύσεις. Ακόμα και σε επίπεδο σχεδιασμού, οι περιορισμοί δόμησης, ο αστικός ιστός και το διαθέσιμο οικόπεδο, θα κάνουν κάποιες περιπτώσεις αδύνατες να σχεδιαστούν.