Αρχική Διασφάλιση δημοσιονομικής ισορροπίας: Μεταρρύθμιση πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης – Τροποποίηση ν. 4270/2014 για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265...ΜΕΡΟΣ Ζ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (άρθρα 70-72)Σχόλιο του χρήστη Σπύρος Γιακουμέλος | 6 Ιουνίου 2025, 11:24
Οφείλετε να λάβετε υπόψιν σας τα εξής 1) Το πεδίο 081 του πίνακα 6.9 του φορολογικού εντύπου Ε1 δεν είναι ένα υποχρεωτικό πεδίο. Δεν είναι ηθικό λοιπόν ένα μη υποχρεωτικό πεδίο να χρησιμοποιείτε από το υπουργείο ως επαληθευτικό κριτήριο 2) Οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις για τις οποίες πανηγυρίζει το υπουργείο οικονομικών εδώ και 2 έτη δια στόματος απερχόμενων υπουργών μέχρι υπευθύνων επικοινωνίας που δε δίστασαν ταυτόχρονα να επιτεθούν άκομψα στον λογιστικό κλάδο λέγοντας ότι "χάνουμε πελάτες" , δεν συμπληρώνουν αυτό το πεδίο καν. Τι θα πείτε σε αυτούς τους φορολογούμενους; Συγνώμη το κράτος κατέθεσε λάθος τη φορολογική σας δήλωση ή πηγαίνετε τελικά σε λογιστή να σας κάνει τροποποιητική; Αν το επιτρέψετε αυτό θα είναι ένα λάθος που θα έρθει να προστεθεί στα ήδη διαπιστωμένα λάθη των προσυμπληρωμένων δηλώσεων που είναι τα εξής 5 ως ώρας α) Συστέγαση σε οικία. Στον εσωτερικό πίνακα τα ποσοστά συμμετοχής φαίνονται κανονικά(είτε σε περίπτωση ιδιοκτησίας είτε σε περίπτωση ενοικίου) εξωτερικά έρχεται 100% στον κάθε φορολογούμενο με αποτέλεσμα να τους διπλασιάζετε το τεκμήριο του ακινήτου β) Στους τόκους καταθέσεων κάνει επιμερισμό με βάσει τον αριθμό δικαιούχων χωρίς να λαμβάνει υπόψιν ποιος είναι κύριος δικαιούχος γ) Φιλοξενία κατά τα περσινά πρότυπα αδιαφορώντας αν έχει αλλάξει το καθεστώς φιλοξενίας ή αν έχει μετατραπεί σε ιδιοκατοίκηση δ) Στερεί το δικαίωμα επίκλησης ανάλωσης κεφαλαίου από τον φορολογούμενο ε) Λαμβάνει υπόψιν τις δαπάνες αγορών με κάρτα στον 049 μόνο από λογαριασμούς στους οποίους ο φορολογούμενος είναι κύριος δικαιούχος ενώ μπορεί να έχει δαπανήσει χρήματα και από λογαριασμό που είναι συνδικαιούχος 3) Μοναδική επαληθευτική πηγή οφείλει να είναι η ανάρτηση του ηλεκτρονικού συμφωνητικού μίσθωσης που στην ουσία αποτελεί τη θεώρηση του ιδιωτικού συμφωνητικού μίσθωσης που έχει υπογραφεί από τους συμβαλλόμενους 4) Δημιουργείτε σύγχυση με αυτό τον τρόπο διότι υπάρχουν τα εξής σφάλματα α) Διπλοπερασμένα συμφωνητικά για την ίδια μίσθωση (εδώ επειδή η ευθύνη είναι του εκμισθωτή οφείλετε να βρείτε λύση για τον μισθωτή. Να μπορεί να παίρνει την επιδότηση με σημείο αναφοράς οποιοδήποτε από τα 2) β) Συμφωνητικά που ανανεώνονται εντός του φορολογικού έτους και υπάρχουν παραπάνω από 1 αριθμός μίσθωσης (επίσης θα ήταν βοηθητικό να λαμβάνει το επίδομα ανεξαρτήτως αν έχει βάλει το 2ο κατά σειρά της ανανέωσης ή το 1ο το αρχικό) γ) Συμφωνητικά που μπορεί να έχουν ξεχαστεί να ανανεωθούν και να έχει μετατραπεί η μίσθωση σε αορίστου νομοτελειακά, καθώς και η φορολογική αρχή ορθότατα το ίδιο κάνει όταν κάποιος ξεχάσει να ανανεώσει και υπολογίζει κανονικά τα μισθώματα στο Ε2 Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι αν θέλετε να αποφύγετε τις συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού που θα δημιουργηθούν ανάμεσα σε εκμισθωτές-μισθωτές και να καλείται σε ρόλο πυροσβέστη ο κλάδος των λογιστών-φοροτεχνικών, καλό θα ήταν να επανεξετάσετε αυτή τη παράμετρο το γρηγορότερο δυνατό