• Σχόλια ΣΕΕΠΕ στο Άρθρο 78, παρ. 2.β), 3.γ), 5.β), 5.γ) και 7. τρίτο εδάφιο: Παράγραφος 2.β): Σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 1 του Νόμου 5073/2023, τα μέτρα Δέουσας Επιμέλειας εφαρμόζονται από τις Εταιρίες Εμπορίας στην διακίνηση ενεργειακών προϊόντων στα πρατήρια, τους πωλητές πετρελαίου Θέρμανσης και σε άλλες κατηγορίες πελατών (περιπτώσεις α) έως γ) και στ) έως ιε) της παρ. 1 του άρθρου 73 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα). Η περίπτωση ζζ) της ανωτέρω παραγράφου αφορά ιδιωτικά πρατήρια για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και μηχανημάτων έργου των πάσης φύσεως εργοταξίων, μεταλλείων, ορυχείων, λατομείων και άλλων εγκαταστάσεων προσωρινής λειτουργίας. Προτείνεται η εξαίρεση της περ. ζζ) από τα μέτρα Δέουσας Επιμέλειας κατά την υποχρέωση ύπαρξης πιστοποιητικών δεξαμενών, αντλιών και υπεύθυνων δηλώσεων του εγκαταστάτη του συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών, λόγω της προσωρινότητας της εγκατάστασης και της αδυναμίας εναλλακτικού εφοδιασμού των βαρέων ειδικών οχημάτων των συγκεκριμένων επιχειρηματικών μονάδων. Επισημαίνεται ότι τα καύσιμα που προμηθεύονται οι επιχειρηματικές μονάδες της περίπτωσης ζζ), χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για ιδιοκατανάλωση των οχημάτων των συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Παράγραφος 3.γ) και παράγραφος 5.γ): Σύμφωνα με το άρθρο 78, παρ. 3.γ) και παρ. 5.γ) προβλέπεται: 3.γ) εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να αποσύρουν όλα τα σήματά τους και τις αντλίες τους και, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, όλο τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους από το πρατήριο καυσίμων, μέχρι την αποκατάσταση των ανωτέρω και, σε περίπτωση σφράγισης της εγκατάστασης του πρατηρίου καυσίμων, μέχρι τη νόμιμη επαναλειτουργία του. 5.γ) εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να αποσύρουν το σήμα και τις αντλίες τους και, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, όλο τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους, από το πρατήριο καυσίμων, μέχρι την αποκατάσταση των ανωτέρω ή, σε περίπτωση σφράγισης της εγκατάστασης του πρατηρίου καυσίμων, μέχρι τη νόμιμη επαναλειτουργία του. Σε ότι αφορά αποκλειστικά και μόνο την απόσυρση των σημάτων και των αντλιών των πρατηρίων που ευρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές (π.χ. νησιωτικές περιοχές) όπου τα συνεργεία καθυστερούν να προσεγγίσουν λόγω δρομολογίων πλοίων, να τεθεί προθεσμία δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών για πλήρη αποξήλωση των σημάτων και των αντλιών. Παράγραφος 5.β): Σύμφωνα με το άρθρο 78, παρ. 5β προβλέπεται ότι αν οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ ενημερώσουν τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 (εταιρίες εμπορίας) για μη εγκατάσταση ή μη πλήρωση των όρων, προϋποθέσεων και προδιαγραφών της εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών σε πρατήριο καυσίμων ή παραποίηση φορολογικών μηχανισμών από πρατήρια καυσίμων ή για παραβάσεις σχετικά με ελλειμματικές παραδόσεις αντλιών υποχρεούνται να απαντλήσουν και να μεταφέρουν με δικές τους δαπάνες τα ενεργειακά προϊόντα που είναι αποθηκευμένα στις δεξαμενές του πρατηρίου εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών. Επειδή η απάντληση των ενεργειακών προϊόντων και επανεισαγωγή στην φορολογική αποθήκη ή επαναδιύλιση απαιτεί την παρουσία τελωνειακών αρχών, την σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη του αποθέματος και λόγω της μη ύπαρξης νομοθετημένης διαδικασίας (όπως στην περίπτωση κατάσχεσης του αποθέματος λόγω νοθείας) αυτό μπορεί να οδηγήσει στην μη δυνατότητα τήρησης της υποχρέωσης της παρ. 5β και κατά συνέπεια στην επιβολή δυσανάλογων κυρώσεων στην εταιρία εμπορίας προτείνεται να γίνεται κατάσχεση των αποθεμάτων από τις τελωνειακές αρχές και να ακολουθείται περαιτέρω η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 186 παρ. 2γ έως παρ. 7. Παράγραφος 7., τρίτο εδάφιο: Σύμφωνα με το άρθρο 78 παρ. 7 του σχεδίου νόμου για την αναμόρφωση του Τελωνειακού Κώδικα, προβλέπεται σημαντική αυστηροποίηση των διοικητικών προστίμων εις βάρος των υπόχρεων στην τήρηση μέτρων δέουσας επιμέλειας (τριπλασιασμός των προστίμων). Εισάγεται, δε, για πρώτη φορά εις βάρος των ανωτέρω προσώπων η έννοια της «υποτροπής», η οποία διπλασιάζει εκ νέου κάθε επιβληθέν πρόστιμο. Επιπλέον, σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής εντός τριών (3) ετών απαγορεύει στα υπόχρεα πρόσωπα τη διάθεση ενεργειακών προϊόντων για έξι (6) μήνες. Η ως άνω, εντούτοις, διάταξη περί απαγόρευσης προμήθειας σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής είναι υπέρμετρα επαχθής και προσβάλλει την αρχή της αναλογικότητας. Και τούτο καθότι: 1. Η σημαντική αυστηροποίηση των επαπειλούμενων διοικητικών προστίμων μέσω του τριπλασιασμού αυτών συνδέεται απολύτως με την τήρηση των δεσμεύσεων που έχουν αναλάβει τα υπόχρεα πρόσωπα και του ιδιότυπου «εποπτικού» τους ρόλου και κρίνεται ανάλογο του επιδιωκόμενου σκοπού. 2. Ωστόσο, η διακοπή επί 6 μήνες της κύριας δραστηριότητας των υπόχρεων προσώπων λόγω πλημμελούς (καθ’ υποτροπήν έστω) εποπτείας των συνεργαζόμενων με αυτά πρατηρίων υγρών καυσίμων αποτελεί μέτρο υπέρμετρα επαχθές, παντελώς δυσανάλογο και μη απολύτως αναγκαίο προς τον επιδιωκόμενο σκοπό. Και τούτο, καθώς δεν είναι νοητό πώς θα εξυπηρετείτο καλύτερα ο σκοπός της εποπτείας των πρατηρίων δια της αποβολής όχι ενός μεμονωμένου πρατηρίου αλλά μίας ολόκληρης εταιρίας πετρελαιοειδών από την αγορά. 3. Η καθολική απαγόρευση διάθεσης ενεργειακών προϊόντων επί 6 μήνες σημαίνει ουσιαστικά την οριστική διακοπή των εργασιών μίας εταιρίας πετρελαιοειδών, καθώς το σύνολο της δραστηριότητας της δεν δύναται να τεθεί σε απλή 6μηνη αναστολή. Η βλάβη αυτή είναι ανήκεστος και τα αποτελέσματά της δεν είναι ανάλογα του επιδιωκόμενου σκοπού των μέτρων δέουσας επιμέλειας. 4. Είναι μάλιστα, αξιοσημείωτο, ότι η ως άνω διακοπή, της κύριας δραστηριότητάς της δεν θα οφείλεται στην παραβίαση των όρων της δικής της λειτουργίας και του θεσμικού πλαισίου της κύριας δραστηριότητάς της. Αντιθέτως, θα είναι παντελώς ξένη με αυτή και θα οφείλεται αποκλειστικώς σε φερόμενη πλημμελή άσκηση ενός παρεμπίπτοντος «εποπτικού ρόλου» που της ανατέθηκε εκ του νόμου. 5. Δεν προκύπτει καμία διαβάθμιση ως προς τη βαρύτητα, τη συχνότητα και τις ειδικές περιστάσεις των παραβάσεων του εποπτικού της ρόλου ώστε να αιτιολογείται το δυσανάλογο και υπέμετρα επαχθές μέτρο της de facto οριστικής διακοπής της λειτουργίας της δια της καθολικής απαγόρευσης διάθεσης ενεργειακών προϊόντων. 6. Δεν προϋποτίθεται το αμετάκλητο των διοικητικών κυρώσεων ή το πέρας των διοικητικών/ δικαστικών διαδικασιών που να θεμελιώνει αναμφίβολα τη νομική βάση της υποτροπής αλλά αρκεί η απλή βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας. 7. Το χρονικό διάστημα των τριών (3) ετών εντός του οποίου ελέγχεται η δεύτερη υποτροπή υπόχρεου προσώπου δεν δικαιολογεί τον σκοπό θέσπισής του και κρίνεται απολύτως επαχθές. 8. Δεν εξετάζεται η υπαιτιότητα του υπόχρεου προσώπου ως προς την ίδια την υποτροπή (θεσπίζεται αναιτιολόγητα αντικειμενική ευθύνη), ήτοι εάν οφείλεται σε δόλο ή αμέλεια (άραγε είναι σκοπούμενη ή όχι) αλλά ούτε και αν οφείλεται σε αντικειμενικούς παράγοντες πέραν του ελέγχου του. 9. Το προτεινόμενο μέτρο δεν είναι ανάλογο του επιδιωκόμενου σκοπού. Ο νομοθετικός σκοπός των μέτρων δέουσας επιμέλειας αποτελεί τη συμμόρφωση των πρατηρίων πώλησης υγρών καυσίμων υπό τον συνεχή εποπτικό έλεγχο των εταιριών πετρελαιοειδών. Η 6μηνη διακοπή της δραστηριότητας εις βάρος των υπόχρεων προσώπων, εντούτοις, εξισώνει -ως προς το αποτέλεσμά της-αναιτιολόγητα την ενδεχόμενη πλημμελή «εποπτεία» με τις βαρύτατες παραβάσεις των πρατηρίων οι οποίες παρομοίως επισύρουν τη διακοπή λειτουργίας τους. 10. Τα μέτρα δέουσας επιμέλειας από την έναρξη ισχύος τους μέχρι και σήμερα υφίστανται συνεχείς νομοθετικές τροποποιήσεις (ευλόγως, ως νεαρό νομοθετικό μέτρο) που συνοδεύονται και συνδέονται με πλείστες άλλες εξουσιοδοτικές κανονιστικές πράξεις στις οποίες αναμένεται η πλήρης συμμόρφωση της αγοράς (με δρώντα πρόσωπα πέραν των πρατηρίων υγρών καυσίμων και των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, όπως επί παραδείγματι των εγκαταστατών). Υπό τις παρούσες συνθήκες, το μέτρο της 6μηνης διακοπής λειτουργίας ενός υπόχρεου προσώπου – εταιρίας εμπορίας πετρελαιοειδών δεν είναι ανάλογο του βαθμού ωρίμανσης του ίδιου του θεσμικού πλαισίου αλλά και της σημερινής προσαρμογής όλων των δρώντων της αγοράς. Για τους λόγους που περιγράφονται ανωτέρω προτείνεται η διαγραφή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 7. ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΕΕΠΕ: Προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 78 ως ακολούθως: 1. Τα νομικά πρόσωπα των άρθρων 5 και 6 του ν. 3054/2002 (Α’ 230) που διαθέτουν και διακινούν ενεργειακά προϊόντα των περ. α) έως γ) και στ) έως ιε) της παρ. 1 του άρθρου 71 σε ατομικές επιχειρήσεις ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που εμπορεύονται και διακινούν καύσιμα (πρατήρια καυσίμων), εφαρμόζουν μέτρα δέουσας επιμέλειας, σύμφωνα με τους όρους του παρόντος. 2. Τα μέτρα δέουσας επιμέλειας, σε σχέση με τα πρατήρια καυσίμων με τα οποία συναλλάσσονται, συνίστανται: α) στην τήρηση και τακτική επικαιροποίηση των στοιχείων φορολογικού μητρώου των πρατηρίων καυσίμων, β) στον περιοδικό έλεγχο ύπαρξης της άδειας λειτουργίας, των πιστοποιητικών των δεξαμενών και αντλιών, καθώς και στην υπεύθυνη δήλωση του εξουσιοδοτημένου συνεργείου και του εγκαταστάτη του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών εκροών, όπου αυτό απαιτείται, στα πρατήρια καυσίμων. Ειδικότερα, τα ιδιωτικά πρατήρια της παρ. ζζ) του ν. 3784/2009 -όπως ισχύει- και της ΚΥΑ Α.1176/2024 -για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και μηχανημάτων έργου, ιδιόκτητων ή συμβεβλημένων με οποιαδήποτε μορφή με τον κύριο ή κάτοχο του ιδιωτικού πρατηρίου και των λοιπών λειτουργικών αναγκών των πάσης φύσης εργοταξίων, μεταλλείων, ορυχείων, λατομείων και άλλων εγκαταστάσεων προσωρινής λειτουργίας, που προβλέπονται στην παρ. 7 του άρθρου 10 του ν. 3710/2008 (Α’ 216)- εξαιρούνται ως προς την υποχρέωση προσκόμισης των πιστοποιητικών των δεξαμενών και αντλιών, καθώς και της υπεύθυνης δήλωσης του εξουσιοδοτημένου συνεργείου και του εγκαταστάτη του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών, γ) σε τουλάχιστον έναν (1) κατ’ έτος έλεγχο της χημικής σύνθεσης των ενεργειακών προϊόντων της παρ. 1 που διατίθενται και διακινούνται από τα πρατήρια καυσίμων, δ) στην παροχή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) κάθε πληροφορίας σχετικά με ενδεχόμενες παραβάσεις τέλεσης ή επικείμενης τέλεσης λαθρεμπορίας καυσίμων, εγκλήματος φοροδιαφυγής ή νοθείας καυσίμων. 3. Αν από την τήρηση μέτρων δέουσας επιμέλειας διαπιστωθεί ότι πρατήριο καυσίμων δεν παρέχει στα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 τα στοιχεία και τις πληροφορίες της παρ. 2 ή δεν έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών, όπου αυτό απαιτείται, ή κατέχει, διαθέτει ή διακινεί νοθευμένα ενεργειακά προϊόντα ή ενεργειακά προϊόντα λαθρεμπορίας της παρ. 1, τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 υποχρεούνται σωρευτικά: α) εντός της επόμενης εργάσιμης ημέρας από τη διαπίστωση των ανωτέρω, να ενημερώσουν την αρμόδια υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. για τις ανωτέρω διαπιστώσεις, β) ταυτόχρονα με την ως άνω ενημέρωση, να διακόψουν τη διάθεση και διακίνηση ενεργειακών προϊόντων της παρ. 1 προς το συγκεκριμένο πρατήριο καυσίμων, γ) εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να αποσύρουν όλα τα σήματά τους και τις αντλίες τους -εξαιρουμένων των πρατηρίων απομακρυσμένων περιοχών (π.χ. νησιωτική χώρα) στα οποία η απόσυρση θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών- και, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, όλο τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους από το πρατήριο καυσίμων, μέχρι την αποκατάσταση των ανωτέρω και, σε περίπτωση σφράγισης της εγκατάστασης του πρατηρίου καυσίμων, μέχρι τη νόμιμη επαναλειτουργία του. 4. Αν από την τήρηση των μέτρων δέουσας επιμέλειας προκύψουν ενδείξεις λαθρεμπορίας, εγκλήματος φοροδιαφυγής ή νοθείας καυσίμων, τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε., παρέχοντας αμέσως, και το αργότερο εντός της επόμενης εργάσιμης ημέρας, κάθε διαθέσιμο στοιχείο, περιλαμβανομένων των πλέον πρόσφατων αποτελεσμάτων ελέγχου της χημικής σύνθεσης των ενεργειακών προϊόντων που διατίθενται από το πρατήριο καυσίμων. 5. Αν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. ενημερώσουν τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 για μη εγκατάσταση ή μη πλήρωση των όρων, προϋποθέσεων και προδιαγραφών της εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών σε πρατήριο καυσίμων ή για την τέλεση λαθρεμπορίας καυσίμων ή νοθείας καυσίμων ή παραποίησης φορολογικών μηχανισμών από πρατήριο καυσίμων ή για παραβάσεις σχετικά με ελλειμματικές παραδόσεις αντλιών, τα πρόσωπα αυτά υποχρεούνται σωρευτικά: α) να διακόψουν αυθημερόν από την ως άνω ενημέρωση τη διάθεση και διακίνηση ενεργειακών προϊόντων της παρ. 1 προς το συγκεκριμένο πρατήριο καυσίμων, β) εφόσον το πρατήριο καυσίμων φέρει σήμα λειτουργίας τους, ή εφόσον έχουν διαθέσει ή διακινήσει ενεργειακά προϊόντα προς το πρατήριο καυσίμων εντός των τελευταίων πέντε (5) εργασίμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση και αφού οι Τελωνειακές Αρχές έχουν κατάσχει τα ενεργειακά προϊόντα που είναι αποθηκευμένα στις δεξαμενές του πρατηρίου, να απαντλήσουν και να μεταφέρουν τα ήδη κατασχεθέντα ενεργειακά προϊόντα εντός πέντε (5) ημερών από την λήψη σχετικής εντολής της ΑΑΔΕ. Τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 δύνανται να αναζητούν το κόστος της απάντλησης, μεταφοράς και επαναδιύλισης των ενεργειακών προϊόντων από τον παραβάτη, γ) εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ως άνω ενημέρωση, να αποσύρουν το σήμα και τις αντλίες τους -εξαιρουμένων των πρατηρίων απομακρυσμένων περιοχών (π.χ. νησιωτική χώρα) στα οποία η απόσυρση θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών- και, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, όλο τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους, από το πρατήριο καυσίμων, μέχρι την αποκατάσταση των ανωτέρω ή, σε περίπτωση σφράγισης της εγκατάστασης του πρατηρίου καυσίμων, μέχρι τη νόμιμη επαναλειτουργία του. 6. Αν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. ενημερώσουν τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 για την τέλεση λαθρεμπορίας ή νοθείας καυσίμων ή μη εγκατάστασης ή μη πλήρωσης των όρων, προϋποθέσεων και προδιαγραφών της εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών ή παραποίησης φορολογικών μηχανισμών από πρατήριο καυσίμων, τα μέτρα της παρ. 5 εφαρμόζονται εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών και σε κάθε άλλο πρατήριο καυσίμων, που, σύμφωνα με την ενημέρωση της Α.Α.Δ.Ε. προς τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1, ανήκει κατά ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) ή διοικείται από τα πρόσωπα, στα οποία ανήκει ή τα οποία διοικούν το πρατήριο καυσίμων, το οποίο διαπιστώνεται ότι έχει τελέσει τις ως άνω παραβάσεις. Το πρώτο εδάφιο εφαρμόζεται και για τα πρατήρια καυσίμων που ανήκουν κατά εκατό τοις εκατό (100%) στα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 ή κατά εκατό τοις εκατό (100%) σε θυγατρικές τους εφόσον διαπιστωθούν πέντε (5) παραβάσεις σε διάστημα τριών (3) μηνών. 7. Για τη μη τήρηση των μέτρων δέουσας επιμέλειας του παρόντος, επιβάλλονται πρόστιμα στα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 ως εξής: α) για μη τήρηση των υποχρεώσεων της περ. α) της παρ. 3 και της περ. β) της παρ. 5, επιβάλλεται πρόστιμο σαράντα πέντε χιλιάδων ευρώ (45.000 €), ανά πρατήριο καυσίμων, β) για μη τήρηση των υποχρεώσεων της περ. β) της παρ. 3 και της περ. α) της παρ. 5 επιβάλλεται πρόστιμο δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (15.000 €), ανά παραστατικό πώλησης καυσίμων, ανεξαρτήτως ποσότητας, και όχι κατώτερο των σαράντα πέντε χιλιάδων ευρώ (45.000 €), ανά πρατήριο καυσίμων, γ) για μη τήρηση των υποχρεώσεων της περ. γ) της παρ. 3 και της περ. γ) της παρ. 5 επιβάλλεται πρόστιμο ενενήντα χιλιάδων ευρώ (90.000 €), ανά πρατήριο καυσίμων, δ) για μη τήρηση της υποχρέωσης της παρ. 4 επιβάλλεται πρόστιμο σαράντα πέντε χιλιάδων ευρώ (45.000 €), ανά πρατήριο καυσίμων, ε) για μη τήρηση των υποχρεώσεων της παρ. 6, επιβάλλεται πρόστιμο κατ’ αντιστοιχία προς όσα προβλέπονται στις περ. α) έως γ). Σε περίπτωση υποτροπής, το ποσό του προστίμου των ανωτέρω περιπτώσεων διπλασιάζεται. Ως υποτροπή ορίζεται η τέλεση από το ίδιο υπόχρεο πρόσωπο οποιασδήποτε παράβασης, για την οποία προβλέπεται πρόστιμο σύμφωνα με την παρούσα, εντός τριών (3) ετών από την κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξης σε αυτό. Η απόφαση απαγόρευσης διάθεσης της παρούσας παραγράφου κοινοποιείται σύμφωνα με όσα ορίζονται για την κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξης. 8. Η Α.Α.Δ.Ε. προβαίνει σε δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει στα υπόχρεα νομικά πρόσωπα τήρησης μέτρων δέουσας επιμέλειας. Η δημοσιοποίηση διενεργείται εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης της κύρωσης της παρ. 7. Περαιτέρω, στην περίπτωση μη συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του παρόντος σχετικά με τη διακοπή διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, την απάντληση καυσίμων ή την απόσυρση των σημάτων και λοιπού εξοπλισμού από τα παραβατικά πρατήρια καυσίμων, κατά τον χρόνο της δημοσιοποίησης των στοιχείων των πρατηρίων καυσίμων δημοσιοποιούνται και τα στοιχεία των συνεργαζόμενων με αυτά, νομικών προσώπων, τα οποία είναι υπόχρεα στην τήρηση των μέτρων δέουσας επιμέλειας.