• Σχόλια ΣΕΕΠΕ στο άρθρο 134: Στην ισχύουσα μεθοδολογία υπολογισμού της νόμιμης φύρας αποθήκευσης, λαμβάνεται υπ’ όψιν μόνο το τελικό απόθεμα ημέρας, αγνοώντας τις διακινούμενες ποσότητες που συντελούν και αυτές σε σημαντικό βαθμό στη διαμόρφωση της ποσότητας αναφοράς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τον υπολογισμό μειωμένων ποσοτήτων νόμιμης φύρας, με συνέπεια την επί σειράν ετών επιβολή πλήθους καταλογισμών και προστίμων από τα Τελωνεία, που αφορούν ακόμη και περιπτώσεις ελάχιστης ποσότητος υπέρβασης. Όπως δε έχει ήδη επισημανθεί, επειδή τα πρόστιμα βαίνουν κλιμακούμενα σύμφωνα με τη συχνότητα των παραβάσεων, αυξάνεται και η οικονομική επιβάρυνση των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών. Περαιτέρω, η μεθοδολογία καθορίζεται βάσει Αποφάσεων, ενώ πρόκειται για διαδικασία που διέπεται από λειτουργικούς κανόνες, που επιβάλλουν τη θεσμοθέτησή της στο πλαίσιο νόμου. Το πλήθος των μέχρι σήμερα καταλογισμών, επιβεβαιώνει την τεχνική αδυναμία και το πρόβλημα της μεθοδολογίας, η οποία δεν συνάδει με τα πραγματικά περιστατικά και τη διεθνή πρακτική. Επιπλέον, καταλήγει σε αυξημένο διοικητικό κόστος, τόσο για το Δημόσιο, όσο και για τις Εταιρίες Εμπορίας, οι οποίες όπως είναι ευνόητο, υφίστανται και σημαντική αρνητική επίπτωση στην εικόνα τους, χωρίς να συντρέχει λόγος παράβασης, παρά μόνο λόγω της εφαρμογής μη ορθής μεθοδολογίας. Βάσει λοιπόν των παραπάνω, είναι αναγκαίο να υλοποιηθούν άμεσα τα ακόλουθα: - Να περιλαμβάνεται ο συνυπολογισμός των διακινούμενων ποσοτήτων στη διαμόρφωση της ποσότητας αναφοράς και - Να μην καταλογίζεται ταυτόχρονα πρόστιμο για τυπική παράβαση, δεδομένου επιπλέον ότι, έχουν καταβληθεί προηγουμένως και εγκαίρως, όλες οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις. Για λόγους καθαρά τεχνικούς της φύσης των προϊόντων σε συνδυασμό με τις συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης παρατηρείται ορισμένες φορές μία ελάχιστη υπέρβαση των αναγνωρισμένων από τις ισχύουσες διατάξεις ποσοστών φυσικής απομείωσης. Στις περιπτώσεις αυτές, επειδή καθίσταται ιδιαίτερα επαχθής και αναιτιολόγητα επιζήμια η επιβολή προστίμων από 500 έως 15.000 ευρώ και ταυτοχρόνως επιβαρύνει αδικαιολόγητα το ιστορικό επιβολής διοικητικών προστίμων ακόμη και για πολύ μικρές ποσότητες ελλειμάτων (λ.χ. ακόμη και για 1 λίτρο υπέρβασης) με αποτέλεσμα την παρεμπόδιση έκδοσης πιστοποιητικών ή αδειών ή ΑΕΟ κλπ. ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΕΕΠΕ: Προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 134 ως ακολούθως: Σε περίπτωση που, έπειτα από έλεγχο των τελωνειακών αρχών, διαπιστώνεται υπέρβαση της νομίμως καθορισμένης, σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 11 του άρθρου 196, ποσότητας φυσικής απομείωσης των ενεργειακών προϊόντων συμπεριλαμβανομένων των διακινούμενων ποσοτήτων, τα οποία τελούν υπό καθεστώς αναστολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης, οι εγκεκριμένοι αποθηκευτές ή οι εγγεγραμμένοι παραλήπτες, κατά περίπτωση, υποχρεούνται να καταβάλουν τις φορολογικές και λοιπές συνεισπραττόμενες επιβαρύνσεις που αναλογούν στην πλέον της νομίμως, ως άνω καθοριζόμενης, ποσότητας φυσικής απομείωσης, μετά των τόκων εκπρόθεσμης καταβολής και εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 131 περί απλών τελωνειακών παραβάσεων, με την επιφύλαξη εφαρμογής των περί λαθρεμπορίας διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 131, εφόσον συντρέχει προς τούτο περίπτωση. Εφόσον έχουν καταβληθεί προηγουμένως και εγκαίρως, όλες οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, δεν καταλογίζεται επιπλέον πρόστιμο για τυπική παράβαση. Όταν η πλέον της νομίμως καθορισμένης ποσότητας φυσικής απομείωσης υπερβαίνει το είκοσι τα εκατό (20%) αυτής, με την επιφύλαξη των περί λαθρεμπορίας διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 131, επιβάλλεται, κατά περίπτωση, το πρόστιμο: Α) της παρ. 11 του άρθρου 164, για ποσό αναλογουσών στην ποσότητα αυτή φορολογικών και λοιπών συν εισπραττόμενων επιβαρύνσεων έως και πενήντα (50) ευρώ, Β) της παρ. 1 του άρθρου 131 στις λοιπές περιπτώσεις