• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.' | 8 Ιουλίου 2025, 17:46

    • ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 7 Προτείνεται παράταση της λειτουργίας των ΤΕΚ ώστε να επιτρέπεται ο εκτελωνισμός-πληρωμή πέραν της 15.00 στις καθημερινές και πέραν της 11.00 το Σάββατο. Αντίστοιχα τα κατά τόπους τελωνεία, τα οποία επιφορτίζονται τη λειτουργία των εγκαταστάσεων θα πρέπει να διευρύνουν τη λειτουργία τους, κατόπιν αίτησης των εμπλεκομένων εταιρειών (διύλισης και εμπορίας), ώστε οι εταιρείες να έχουν χρονικά διευρυμένη δυνατότητα να καταθέτουν τελωνειακά έγγραφα για την εισαγωγή και εκτελωνισμό των προϊόντων. • ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 134 - Για λόγους καθαρά τεχνικούς της φύσης των προϊόντων σε συνδυασμό με τις συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης παρατηρείται ορισμένες φορές μία ελάχιστη υπέρβαση των αναγνωρισμένων από τις ισχύουσες διατάξεις ποσοστών φυσικής απομείωσης. Στις περιπτώσεις αυτές, επειδή καθίσταται ιδιαίτερα επαχθής και αναιτιολόγητα επιζήμια η επιβολή προστίμων από 500 έως 15.000 ευρώ και ταυτοχρόνως επιβαρύνει αδικαιολόγητα το ιστορικό επιβολής διοικητικών προστίμων ακόμη και για πολύ μικρές ποσότητες ελλειμάτων (λ.χ. ακόμη και για 1 λίτρο υπέρβασης) με αποτέλεσμα την παρεμπόδιση έκδοσης πιστοποιητικών ή αδειών ή ΑΕΟ κλπ. - Προτείνεται: όταν η πλέον της νομίμως καθορισμένης ποσότητας φυσικής απομείωσης δεν υπερβαίνει το 20% αυτής να μην χαρακτηρίζεται απλή τελωνειακή παράβαση που να επισύρει το προβλεπόμενο πρόστιμο από 500 έως 15.000 ευρώ, με την επιφύλαξη των περί λαθρεμπορίας διατάξεων και να καταβάλλονται οι φορολογικές και λοιπές συνεισπραττόμενες επιβαρύνσεις που αναλογούν στην πλέον της νομίμως ποσότητας φυσικής απομείωσης. Σε περίπτωση υπέρβασης του 20% κατά τα ανωτέρω, με την επιφύλαξη των περί λαθρεμπορίας διατάξεων, επιβάλλεται κατά περίπτωση πρόστιμο της παρ. 11 του άρθρου 164 για ποσό αναλογουσών στην ποσότητα αυτή φορολογικών και λοιπών συνεισπραττόμενων επιβαρύνσεως έως και πενήντα (50) ευρώ ή της παρ. 1 του άρθρου 131 στις λοιπές περιπτώσεις. • ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 37 Προτείνεται η αύξηση των ημερών υπερημερίας από τέσσερις σε δέκα. Παρατηρείται συχνά καθυστέρηση των πλοίων που καταπλέουν στα λιμάνια για τον εφοδιασμό καυσίμων για λόγους που είναι πέραν της ευθύνης των εταιρειών διύλισης και εμπορίας. Η καθυστέρηση δεν κοινοποιείται εγκαίρως στις εταιρείες, ώστε να αναπροσαρμόσουν το πρόγραμμα φόρτωσης, με αποτέλεσμα να προχωράνε στον εκτελωνισμό βάσει του αρχικού τους σχεδιασμού, παρ’ ότι η φόρτωση ενδέχεται στην πράξη να καθυστερήσει σημαντικά, ανάλογα και με τη διαθεσιμότητα των θέσεων στις προβλήτες των διυλιστηρίων. • ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 118 Προτείνεται η αλλαγή της διάρκειας πίστωσης από πέντε (5) σε δεκαπέντε (15) ημέρες.