Αρχική Ενίσχυση των υπηρεσιών των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και συναφή οργανωτικά και διοικητικά ζητήματαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΗ ΑΜΟΙΒΩΝ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 4 Καταβολή ανταμοιβής επίτευξης στόχων στο προσωπικό της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων και της Μονάδας Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα – Τροποποίηση άρθρου 27 ν. 4940/2022Σχόλιο του χρήστη ΣΟΦΙΑ ΚΑΡΒΕΛΗ | 11 Σεπτεμβρίου 2025, 21:29




Δεδομένου ότι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) προβλέπει ότι: 1.Βάση των διατάξεων του ν. 4635/2019, αρ. 118 -139 (Α΄167) και ειδικότερα: -Των όσων προβλέπονται για την Κατάρτιση του ΕΠΑ (Άρθρο 123 παρ. 5), ήτοι χωρίς καμία ειδική ρύθμιση που να διαχωρίζει τις ενέργειες που αφορούν στους φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες) καθότι: «Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων που εκδίδεται μετά την έγκριση του ΕΠΑ καλούνται τα Υπουργεία και οι Περιφέρειες να υποβάλουν προς έγκριση τα επιμέρους τομεακά και περιφερειακά προγράμματα, ανάλογα με την αρμοδιότητά τους, και καθορίζονται η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα κατάρτισης, διαβούλευσης και υποβολής, καθώς και οι προδιαγραφές και τα κριτήρια αξιολόγησης των προγραμμάτων αυτών, σύμφωνα με το άρθρο 127 του παρόντος νόμου.» -Των όσων προβλέπονται για την Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και αναθεώρηση του ΕΠΑ (Άρθρο 124 παρ. 1), ήτοι χωρίς καμία ειδική ρύθμιση που να διαχωρίζει τις ενέργειες που αφορούν στους φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες) καθότι: «η Δι.Δι.Ε.Π. υποβάλλει στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενδιάμεση έκθεση προόδου για την εφαρμογή και υλοποίηση του ΕΠΑ, με βάση τα στοιχεία των εκθέσεων προόδου που υποβάλλονται από τις υπηρεσίες διαχείρισης των ΤΠΑ και ΠΠΑ σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 128 του παρόντος καθώς και τα δεδομένα παρακολούθησης της υλοποίησης του ΕΠΑ, όπως προκύπτουν από το πληροφοριακό σύστημα του άρθρου 135 του παρόντος.», το οποίο τηρούν σύμφωνα με το ισχύον ΣΔΕ χωρίς καμία προβλεπόμενη διάκριση για τους φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες). Επιπλέον, η Ενδιάμεση Έκθεση Παρακολούθησης που συντάσσει η ΔΙΔΙΕΠ τεκμηριώνει την επίτευξη των στόχων του ΕΠΑ βάση του reporting των Υπηρεσιών Διαχείρισης των ΤΠΑ & ΠΠΑ, καθότι: «Στην έκθεση περιγράφεται η συμβολή του ΕΠΑ στην επίτευξη των στόχων και προτεραιοτήτων του σχεδίου ανάπτυξης της χώρας και παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν την πρόοδο των επιμέρους προγραμμάτων, καθώς και οι χρονικές ή άλλες αποκλίσεις που διαπιστώνονται κατά την υλοποίηση.» (άρθρο παρ.1), χωρίς καμία προβλεπόμενη διάκριση για τους φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες). -Των όσων προβλέπονται για την διάρθρωση του ΕΠΑ από τα ΤΠΑ & ΠΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 125, χωρίς καμία προβλεπόμενη διάκριση για τις Υπηρεσίες Διαχείρισης που αφορούν σε φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες). -Των όσων προβλέπονται τις Αρχές που διέπουν το Σχεδιασμό και την Υλοποίηση των ΤΠΑ & ΠΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 126, χωρίς καμία προβλεπόμενη διάκριση για τις Υπηρεσίες Διαχείρισης που αφορούν σε φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες). -Των όσων προβλέπονται για την Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και Αναθεώρηση των ΤΠΑ & ΠΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 128, χωρίς καμία προβλεπόμενη διάκριση για τις Υπηρεσίες Διαχείρισης που αφορούν σε φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες). -Των όσων προβλέπονται για την Διαχείριση & Έλεγχος των ΤΠΑ & ΠΠΑ και των έργων τους, σύμφωνα με το άρθρο 129, χωρίς καμία προβλεπόμενη διάκριση για τις Υπηρεσίες Διαχείρισης που αφορούν σε φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία) & Γενικής Κυβέρνησης (Περιφέρειες), η ανταμοιβή επίτευξης στόχων και ειδικότερα των στόχων επίτευξης του ΕΠΑ, που ρυθμίζει το παρόν άρθρο αποτελεί πρόδηλη διάκριση ανάμεσα σε Υπουργεία και Περιφέρειες για την αποία δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό έρεισμα στο νόμο θεσπισης του ΕΠΑ, όπως αναλυτικά διατυπώθηκε παραπάνω. Παρακαλούμε να ληφθεί υπόψη οτι το νομοθετικό πλαίσιο και η μέχρι σήμερα εφαρμογή του αντιμετωπίζει χωρίς καμία διάκριση τα Υπουργεία (Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης) και τις Περιφέρειες (Φορείς Γενικής Κυβέρνσησης) για την επίτευξη των στόχων του ΕΠΑ και γι΄ αυτούς τους αιτιολογημένους λόγους ΖΗΤΟΥΜΕ να συμπεριληφθούν όλοι οι υπάλληλοι των ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ που στελεχώνουν τις ορισθείσες ως Υπηρεσίες Διαχείρισης των ΠΠΑ, τόσο για την τρέχουσα Προγραμματική Περίοδο 2021 -2025 αλλά και τις επόμενες. ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΜΟΝΑΔΑΣ Α ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΠΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2021 - 2025