• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΓ' | 9 Οκτωβρίου 2025, 13:13

    Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται και η ακόλουθη συναφής/συγγενής ρύθμιση: Η παρ. 3 του άρθρου 21 Ν. 4452/2017 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «3. Κατά τη σύναψη των συμβάσεων εργασίας των παραγράφων 1 και 2 καθώς και των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου που προσλαμβάνεται για ορισμένο χρόνο ή για ωριαία απασχόληση για την εκτέλεση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας αναγνωρίζεται μισθολογικά ως προϋπηρεσία, κατόπιν αίτησης του εργαζομένου, η προηγούμενη απασχόλησή του βάσει σύμβασης έργου, σε υπηρεσίες και φορείς της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4354/ 2015 (Α’ 176) στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στους επίσημους θεσμούς και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά παρέκκλιση του άρθρου 11 του ν. 4354/2015. Το έργο που έχει υλοποιήσει ο αιτούμενος την αναγνώριση, σύμφωνα με τις συμβάσεις έργου που επικαλείται, πρέπει να είναι συναφές με τα καθήκοντα που αναλαμβάνει. Η προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται δεν μπορεί να υπερβεί τα επτά (7) έτη. Αρμόδιο όργανο για να εξετάσει τη συνδρομή των προϋποθέσεων για την αναγνώριση της αιτούμενης προϋπηρεσίας ορίζεται η Επιτροπή Ερευνών του οικείου Α.Ε.Ι. ή το Διοικητικό Συμβούλιο του οικείου ερευνητικού φορέα.» Αιτιολογία Κατά κανόνα η προηγούμενη απασχόληση με σύμβαση έργου δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά κατά τη σύναψη σύμβασης εργασίας με φορείς του Δημοσίου. Εξαίρεση σε αυτό εισάγει η ρύθμιση της παρ. 3 του άρθρου 21 Ν. 4452/2017, δυνάμει της οποίας η προϋπηρεσία βάσει συμβάσεων έργου σε δημόσιο φορέα (κατά την έννοια του άρθρου 7 παρ. 1 Ν. 4354/2015) αναγνωρίζεται κατά τη σύναψη σύμβασης εργασίας για την εκτέλεση έργου στο πλαίσιο προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, του ΕΟΧ ή στο πλαίσιο άλλων ενωσιακών ή διεθνών προγραμμάτων ή στο πλαίσιο αυτοχρηματοδοτούμενων ερευνητικών ή αναπτυξιακών προγραμμάτων ή προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από ίδιους πόρους ή από ιδιωτικούς φορείς, εφόσον υπάρχει συνάφεια μεταξύ των αντικειμένων αφενός των συμβάσεων έργου αφετέρου της σύμβασης εργασίας. Η ευνοϊκή και δίκαιη αυτή ρύθμιση δεν περιλαμβάνει όμως και τις συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου που συνάπτονται στο πλαίσιο έργων που χρηματοδοτεί το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.). Με την προτεινόμενη τροποποίηση επεκτείνεται αυτό το εξαιρετικό καθεστώς και στις συμβάσεις εργασίας που συνάπτονται στο πλαίσιο έργων χρηματοδοτούμενων από το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τους ίδιους λόγους που θεσπίστηκε η τροποποιούμενη διάταξη και προκειμένου να επιτευχθεί η ισότιμη αντιμετώπιση ερευνητών που απασχολούνται με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στην υλοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων ως προς το καθεστώς αναγνώρισης της αντίστοιχης προϋπηρεσίας τους δυνάμει συμβάσεων έργου. Ειδικότερα, στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 21 Ν. 4452/2017 αναφέρεται ότι «με το προτεινόµενο άρθρο επεκτείνεται το πεδίο εφαρµογής των περιπτώσεων κστ΄ και κζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 4 της υπ’ αριθµ. 33/28.12.2006 Πράξης Υπουργικού Συµβουλίου, στα αυτοχρηµατοδοτούµενα ή χρηµατοδοτούµενα από ίδιους πόρους προγράµµατα για τους ίδιους λόγους για του οποίους θεσπίσθηκαν οι τροποποιούµενες διατάξεις». Στην αιτιολογική έκθεση της περίπτωσης κζ΄ αναφέρεται ότι µε τη διάταξη αυτή «εξαιρούνται στο σύνολό τους όλες οι συµβάσεις που αφορούν στο ανθρώπινο δυναµικό που απασχολείται σε συγχρηµατοδοτούµενα έργα του ΕΣΠΑ, ΕΟΧ ή άλλων κοινοτικών ή διεθνών προγραµµάτων χρηµατοδότησης από την αναστολή προσλήψεων που προβλέπεται στην ΠΥΣ 33/2006. Η εξαίρεση καλύπτει όλες τις πιθανές συµβατικές µορφές µε τις οποίες δύναται να συµβληθεί το ανθρώπινο δυναµικό σε αυτές τις χρηµατοδοτούµενες δοµές. Αφορά σε συµβάσεις που από την φύση τους έχουν συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα εκτέλεσης, ανάλογο της διάρκειας εκτέλεσης της συγχρηµατοδοτούµενης πράξης, µε την ανάγκη υλοποίησης της οποίας συνδέονται. Με την παρούσα ρύθµιση δίνεται η δυνατότητα να υπογράφονται άµεσα και χωρίς διαδικασίες χρονοβόρων εγκρίσεων από κεντρικούς φορείς, συµβάσεις που εξυπηρετούν τις ανάγκες προγραµµάτων που εντάσσονται µέσα σε διεθνή και κοινοτικά πλαίσια χρηµατοδότησης και είναι ορισµένα σε είδος, δράσεις και χρονική διάρκεια.».