Αρχική Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 18 Κατηγορίες μισθολογικής κατάταξηςΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος | 9 Οκτωβρίου 2025, 16:53




ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Θέμα: Αδικίες που αφορούν τις ειδικότητες ΔΠΓ – ΔΜΓ (Κυβερνήτες – Μηχανικοί) των πλωτών σκαφών του Λιμενικού Σώματος Οι ειδικότητες ΔΠΓ (Κυβερνήτες) και ΔΜΓ (Μηχανικοί) αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της λειτουργίας των πλωτών μέσων του Λιμενικού Σώματος, επωμιζόμενες αυξημένες ευθύνες, επιχειρησιακές υποχρεώσεις και κινδύνους που προκύπτουν από τη φύση του θαλασσίου έργου. Παρά ταύτα, παρατηρούνται σημαντικές μισθολογικές και υπηρεσιακές διαφορές, οι οποίες χρήζουν άμεσης αποκατάστασης. 1. Θέσεις Ευθύνης ανεξαρτήτως βαθμού Οι υπηρετούντες στις ειδικότητες ΔΠΓ – ΔΜΓ καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης ανεξαρτήτως βαθμού, καθώς ως κυβερνήτες και μηχανικοί πλωτών σκαφών φέρουν την πλήρη επιχειρησιακή και πειθαρχική ευθύνη του πληρώματος και του σκάφους. Ωστόσο, το επίδομα θέσης ευθύνης προβλέπεται να καταβάλλεται μόνο από το βαθμό του Πλωτάρχη και άνω, γεγονός που δημιουργεί προφανή αδικία και ασυνέπεια ως προς τη φύση και το βάρος των καθηκόντων που πραγματικά ασκούνται. 2. Αποκλεισμός από τις τακτικές μεταθέσεις Οι ίδιοι υπηρετούντες αποκλείονται από τις τακτικές μεταθέσεις και εμπίπτουν μόνο στις έκτακτες, γεγονός που: *στερεί το δικαίωμα ισότιμης μεταχείρισης με τα λοιπά στελέχη του Σώματος, *προκαλεί υπηρεσιακή και οικογενειακή στασιμότητα, *και επιτείνει την αίσθηση άνισης αντιμετώπισης των στελεχών που υπηρετούν σε ιδιαίτερα απαιτητικές και επικίνδυνες συνθήκες. 3. Μισθολογική Ανισότητα μεταξύ ειδικοτήτων' Παρά το γεγονός ότι οι ειδικότητες ΔΠΓ και ΔΜΓ αποτελούν αποφοίτους της ίδιας σχολής (ΑΕΝ), με ίδια εκπαιδευτικά προσόντα, ίδιες ευθύνες και αντίστοιχα καθήκοντα, αμείβονται με διαφορετικά μισθολογικά κλιμάκια παρόλο που αποτελούσε προσόν κατάταξης στο Σώμα για όλους (απόφοιτοι σχολής Υπαξιωματικών και ΛΦ δηλαδή παραγωγική σχολή του Λιμενικού με Β κλιμάκιο ενώ οι απευθείας κατάταξης (μη παραγωγική σχολή) και Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (παραγωγική σχολή) με το Ά κλιμάκιο, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ισότητας και τη λογική της μισθολογικής αντιστοίχισης προσόντων που αποτέλεσε τη βάση της ευρωπαϊκής απαίτησης για τα Μισθολογικά Κλιμάκια. Συμπέρασμα: Η Πολιτεία οφείλει να επανεξετάσει το ισχύον πλαίσιο, ώστε: να αναγνωριστεί το καθεστώς θέσης ευθύνης για όλους τους υπηρετούντες στις ειδικότητες ΔΠΓ – ΔΜΓ ανεξαρτήτως βαθμού, να αρθεί ο αποκλεισμός από τις τακτικές μεταθέσεις και να εξισωθεί το μισθολογικό κλιμάκιο με βάση τα αντικειμενικά προσόντα και τη φύση των καθηκόντων. Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η δικαιοσύνη και η ισονομία στο εσωτερικό του Λιμενικού Σώματος, ενισχύοντας παράλληλα το αίσθημα δικαίου και το ηθικό των στελεχών που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των πλωτών επιχειρήσεων.