• Σχόλιο του χρήστη 'Θύμιος Ευθυμίου' | 14 Οκτωβρίου 2025, 13:11

    Θεωρώ ότι το άρθρο 37 πρέπει να αναθεωρηθεί για λόγους ισότητας και αναλογικότητας (Σύνταγμα, άρθρα 4 & 22 παρ. 1). Βάση υπολογισμού επιδόματος Η χρήση του επιδόματος του Γραμματέα Πρεσβείας Α΄ (462 €) ως βάση δημιουργεί στρέβλωση: υπάλληλοι άλλων κλάδων με πολυετή υπηρεσία και ανώτερο βαθμό ενδέχεται να λάβουν λιγότερα, κάτι που αντίκειται στην αρχή της ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας. Προτείνω τη βάση να αλλάξει σε επίδομα Πρέσβη (644 €) ή να τεθούν ονομαστικά ποσά ανά βαθμίδα ώστε να αποκατασταθεί η στοιχειώδης δικαιοσύνη και αναλογία. Αποσπάσεις / μετακινήσεις Η πρόβλεψη για αυτόματη περικοπή επιδόματος λόγω απόσπασης ή μετάθεσης χωρίς εξαίρεση είναι προβληματική: το ΣτΕ, στην Ολομέλεια 2193/2014, έχει κρίνει ότι αναδρομικές μειώσεις αποδοχών εν ενεργεία υπαλλήλων (στρατιωτικών στην περίπτωση αυτή) μπορούν να είναι αντισυνταγματικές, όταν δεν τηρούνται οι αρχές της αναλογικότητας και της ασφάλειας δικαίου. Πρόταση: Να εξαιρεθούν αποσπάσεις έως 3 έτη ή να προβλεφθεί έλεγχος πριν την περικοπή, ώστε να μην υφίσταται κυρώσεις υπάλληλος που υπηρέτησε σύμφωνα με υπηρεσιακή ανάγκη. Αναρρωτική άδεια Ο ν. 3528/2007 προβλέπει ότι η αναρρωτική άδεια χορηγείται με αποδοχές και καθορίζει διαδικασίες (π.χ. άδειες άνω των 10 ημερών να εξετάζονται από υγειονομική επιτροπή) (άρθρο 56). Δεν υπάρχει ρητή διάταξη που να επιτρέπει την αυτόματη απώλεια επιδόματος κατά τη διάρκεια αναρρωτικής άδειας. Πρόταση: Να αυξηθεί το όριο βραχυχρόνιας άδειας χωρίς περικοπή (π.χ. 10 ημέρες) και περικοπές να γίνονται μόνο μετά από ιατρική γνωμάτευση ή έλεγχο, όχι αυτοδικαίως. Με αυτές τις αλλαγές θα ενισχυθεί η δικαιοσύνη, θα μειωθούν οι νομικοί κίνδυνοι.