|
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ρύθμιση του άρθρου 37, αν και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, δημιουργεί προφανή αδικία εις βάρος των υπαλλήλων του Κλάδου Διοικητικού-Προξενικού. Ιδίως όσων διαθέτουν πολυετή δημόσια υπηρεσία, αυξημένα τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών) και είναι απόφοιτοι της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. Οι υπάλληλοι του Κλάδου Διοικητικού Προξενικού, παρότι αποτελούν τον επιχειρησιακό πυρήνα των Πρεσβειών και των Προξενικών Αρχών, επιτελώντας σύνθετα και απαιτητικά οικονομικά, νομικά και διοικητικά καθήκοντα, καλούνται να αρκεστούν σε ένα επίδομα που υπολείπεται σημαντικά ακόμη και αυτού που λαμβάνει υπάλληλος εισαγωγικού βαθμού άλλων Κλάδων, με μηδαμινή δημόσια υπηρεσία. Δεν είναι λογικό υπάλληλος με δεκαετίες προϋπηρεσίας, σε περιβάλλον υψηλής πίεσης και ευθύνης, να λαμβάνει μικρότερο επίδομα από συναδέλφους που μόλις ξεκινούν την καριέρα τους (όπως ο Ακόλουθος Πρεσβείας ή ο Ακόλουθος ΟΕΥ). Το επίδομα ειδικών καθηκόντων οφείλει να αποτυπώνει την πραγματική βαρύτητα του παραγόμενου έργου και της προϋπηρεσίας και όχι απλώς τον τίτλο του Κλάδου. Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι οι υπάλληλοι του Κλάδου Διοικητικού-Προξενικού συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενίσχυση των δημοσίων εσόδων, μέσω των προξενικών πράξεων, θεωρήσεων και λοιπών υπηρεσιών που αποφέρουν σημαντικά έσοδα στο κράτος. Προτείνεται, επομένως, ως δικαιότερη και λειτουργικά συνεπέστερη βάση υπολογισμού, το επίδομα ειδικών καθηκόντων των κλάδων του άρθρου 37 να υπολογίζεται επί του επιδόματος του Πληρεξουσίου Υπουργού Α΄ Τάξεως (602€), όπως συμβαίνει αντίστοιχα και στην αποζημίωση υπηρεσίας αλλοδαπής, με τα ακόλουθα (ενδεικτικά) ποσοστά ανά βαθμό: - 62% για τους εισαγωγικούς βαθμούς (Γραμματέας), - 72% για τους ενδιάμεσους βαθμούς (Τμηματάρχης, Σύμβουλος Επικοινωνίας), - 82% για τους ανώτερους βαθμούς (Διευθυντής, Γενικός Σύμβουλος Επικοινωνίας). Η ανωτέρω τροποποίηση, αν και δεν αποτελεί τη βέλτιστη δυνατή λύση — η οποία θα ήταν η ένταξη του Κλάδου Διοικητικού Προξενικού στο ειδικό μισθολόγιο του ΥΠ.ΕΞ. — συνιστά ένα πρώτο και ουσιαστικό βήμα προς τη μείωση των ανισοτήτων και τη δικαιότερη αμοιβή των υπαλλήλων. Το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η δυνατότητα μετατάξεων και αποσπάσεων των υπαλλήλων του Κλάδου Διοικητικού Προξενικού σε άλλους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης καθώς και η συγκρότηση Υπηρεσιακών και Πειθαρχικών Συμβουλίων με αρκετά μέλη από τον ίδιο τον Κλάδο Διοικητικού Προξενικού (και όχι μόνο με ένα όπως ισχύει - δυστυχώς - σήμερα).