• Σχόλιο του χρήστη 'Μούλιας Ιωάννης' | 17 Οκτωβρίου 2025, 09:03

    Η διάκριση μεταξύ οχημάτων που ταξινομήθηκαν πριν και μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 έχει δημιουργήσει σημαντική αδικία και δυστυχώς συνεχίζεται. Οχήματα που καλύπτουν τα ίδια διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα, όπως Euro 5, αντιμετωπίζονται διαφορετικά μόνο λόγω της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης. Παράδειγμα: ένα Audi Q5 2.0 TFSI, 2009, Euro 5 εκπέμπει ακριβώς τους ίδιους ρύπους με το ίδιο μοντέλο που ταξινομήθηκε το 2011. Παρόλα αυτά, το παλαιότερο όχημα υπολογίζεται με βάση κυβισμό και καταβάλλει σχεδόν διπλάσια τέλη κυκλοφορίας, ενώ το νεότερο υπολογίζεται με βάση εκπομπές CO₂, τιμωρώντας έτσι εκείνους που επέδειξαν οικολογική συνείδηση πριν την θέσπιση οποιουδήποτε κινήτρου. Η κατάσταση αυτή παραβιάζει βασικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας της φορολογίας, όπως προβλέπει το άρθρο 4 του Συντάγματος, και δημιουργεί αδικαιολόγητες διαφορές μεταξύ ιδιοκτητών οχημάτων με ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά. Πρόταση: Τα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια να υπολογίζονται με βάση τις πραγματικές εκπομπές ρύπων (CO₂) και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης, για όλα τα οχήματα που καλύπτουν διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα όπως Euro 5 και νεότερα. Με αυτή την προσέγγιση: • Αναγνωρίζεται η περιβαλλοντική επίδοση του οχήματος. • Εξαλείφεται η αδικία μεταξύ όμοιων οχημάτων. • Το φορολογικό σύστημα γίνεται πιο δίκαιο, διαφανές και σύμφωνο με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.