Αρχική Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομίαΆρθρο 21 Βασικός μισθόςΣχόλιο του χρήστη ΣΤΕΛΕΧΟΣ | 19 Οκτωβρίου 2025, 13:59
|
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην κατηγορία μισθολογικής κατάταξης Β υφίστανται αδικίες προς τα στελέχη που προέρχονται από τις σχολές υπαξιωματικών των Σωμάτων Ασφαλείας (Σ.Α) οι οποίες δεν συνάδουν με τις ευθύνες και υποχρεώσεις που στα εν λόγω στελέχη ανατίθενται με την αποφοίτησή τους. Συγκεκριμένα, στην εν λόγω κατηγορία τα στελέχη που προέρχονται από τις σχολές υπαξιωματικών των Σωμάτων Ασφαλείας εξισώνονται, μισθολογικά,έχουν δηλαδή τον ίδιο βασικό μισθό, με τα στελέχη που δεν προέρχονται από τις εν λόγω σχολές Υ/Ξ αλλά προήχθησαν σε υπαξιωματικούς με τα έτη υπηρεσίας. Και ενώ οι συντελεστές προσαύξησης, που θεωρητικά θεσπίστηκαν για να ενισχύουν το εισόδημα όταν υπάρχει βαθμολογική προαγωγή, είναι πάρα πολύ μικροί και ουσιαστικά δεν ανταποκρίνεται η διαφορά τελικού μεικτού βασικού μισθού την οποία προσδίδουν στις ευθύνες και υποχρεώσεις που επέρχονται λόγω βαθμολογικών προαγωγών. Επιπροσθέτως, ενώ στην εν λόγω μισθολογική κατηγορία υφίσταται η εξίσωση των Υ/Ξ εκ σχολών υπαξιωματικών με τους προαχθέντες σε Υ/Ξ λόγω ετών υπηρεσίας, αντίθετα όταν οι προερχόμενοι εκ σχολών υπαξιωματικών προάγονται σε Α/Ξ λόγω ετών υπηρεσίας δεν εξισώνονται, αντίστοιχα, με τους Α/Ξ της κατηγορίας Α. ως εκ τούτου είναι προφανές ότι οι Υ/Ξ που προέρχονται από τις αντίστοιχες σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας με το υπό θέσπιση νέο μισθολόγιο δεν απολαμβάνουν αυξήσεις αντίστοιχες των αρμοδιοτήτων-ευθυνών-υποχρεώσεων που αναλαμβάνουν έναντι της Υπηρεσίας, όπως συμβαίνει με την Α κατηγορία μισθολογικής κατάταξης. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω προτείνεται: α) να θεσπιστεί επιπρόσθετη κατηγορία μισθολογικής κατάταξης για τους Υ/Ξ προερχόμενους από τις αντίστοιχες σχολές και οι οποίοι εξελίσσονται σε Α/Ξ με τα έτη υπηρεσίας -τα μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) της εν λόγω επιπρόσθετης κατηγορίας να είναι ίσα με το ήμισυ της διαφοράς των Μ.Κ. της κατηγορίας Α με αυτά της κατηγορίας Β του σχεδίου μειωμένα κατά 10 με 15 ευρώ- ή β) να αυξηθούν σημαντικά οι συντελεστές προσαύξησης της κατηγορίας Β ώστε με κάθε βαθμολογική προαγωγή η δοθείσα αύξηση στο εισόδημα να ανταποκρίνεται στις επιπλέον ευθύνες που αντιστοιχούν στον νέο βαθμό (αυξήσεις των συντελεστών της τάξεως του 0,1 δεν αποτελούν ουσιαστική παρέμβαση - μεταβολή καθώς π.χ ανθυπασπιστής, με 10 έτη υπηρεσίας, βασικό 1352 ευρώ έχει συντελεστή προσαύξησης με το παρόν σχέδιο 1,04 άρα τελικό μεικτό βασικό μισθό 1406 ευρώ, εάν υποθέσουμε ότι για το εν λόγω στέλεχος τελικά αυξηθεί ο συντελεστής κατά 0,1 σε 1,05 θα είχε ως αποτέλεσμα τελικό μεικτό βασικό μισθό 1419 ευρώ ήτοι ΜΟΛΙΣ 13 ευρώ ,ΜΕΙΚΤΑ, επιπλέον.Παρακαλώ δώστε τα σωστά κίνητρα ώστε να υφίσταται ζήτηση για τις σχολές Υ/Ξ των Σ.Α. (μην μπερδεύεστε με τους Υ/Ξ των Ε.Δ., εντελώς άλλο αντικείμενο, αρμοδιότητες, διάρθρωση και ευθύνες) καθώς στο τέλος θα προκαλέσετε αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά, δηλαδή την προσέλκυση των νέων στις σχολές Α/Ξ, καθώς με την μη ύπαρξη Υ/Ξ όλες οι ευθύνες - υποχρεώσεις των Υ/Ξ θα μετακυλιστούν στους Α/Ξ (και όχι προς τις κατώτερες βαθμίδες στελεχών) οι οποίοι, Α/Ξ, σε συνδυασμό και με τις υφιστάμενες ευθύνες - υποχρεώσεις τους ως αξιωματικοί θα υπερ φορτωθούν αρμοδιότητες, ευθύνες και υποχρεώσεις και ως εκ τούτου το εν λόγω λειτούργημα θα καταστεί μη ελκυστικό όσες αυξήσεις και εάν τους δοθούν.