Αρχική Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομίαΆρθρο 34 Τελικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Μαρίκα | 21 Οκτωβρίου 2025, 21:28
|
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προτεινόμενη παρ. 1 του αρ. 34 (Τελικές Διατάξεις) πρέπει να ιδωθεί συνδυαστικά με το προτεινόμενο άρθρο 20 για την μισθολογική κατάταξη των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, η οποία διαμορφώνεται με τρόπο που δεν λαμβάνει υπόψη την περίπτωση των Αξιωματικών Ειδικότητας απευθείας κατάταξης, καθώς δεν αναγνωρίζει ως χρόνο προϋπηρεσίας τον χρόνο κτήσης των τίτλων (πτυχίο και μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό) που αποτελούν προϋπόθεση της κατάταξης τους. Αντίθετα, ο χρόνος φοίτησης στις στρατιωτικές σχολές υπολογίζεται κανονικά για τους Αξιωματικούς Γενικών Καθηκόντων. Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι: 1. η ρύθμιση του 2017, που κατήργησε τη συνυπολογιζόμενη πανεπιστημιακή φοίτηση, δημιούργησε αξιωματικούς ειδικών καθηκόντων δύο ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα, όσοι κατατάχθηκαν μετά το 2017, αμείβονται λιγότερο από εκείνους που κατετάγησαν πριν, παρότι ασκούν τα ίδια καθήκοντα και έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα! Αυτή η διαμορφωθείσα κατάσταση άνισης μεταχείρισης ίδιων περιπτώσεων διευρύνεται ακόμη περισσότερο με το προτεινόμενο νέο σύστημα κλιμακίων, όπου ο βαθμός έχει μειωμένο μισθολογικό βάρος. 2. στον ευρύτερο δημόσιο τομέα αναγνωρίζονται μισθολογικά τα τυπικά προσόντα των ακαδημαϊκών τίτλων (πτυχίο, μεταπτυχιακό/διδακτορικό). Όχι μόνο δεν υπάρχει οικονομική ενίσχυση για τους Αξιωματικούς Ειδικότητας απευθείας κατάταξης με προϋπηρεσία κάτω των 3 ετών, αλλά η ίδια η προτεινόμενη ρύθμιση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον βασικό σκοπό του σχεδίου νόμου, δηλαδή τη στήριξη της οικογένειας και της μεσαίας τάξης, την ενίσχυση του εισοδήματος των νέων και γενικότερα της κοινωνίας και της οικονομίας. Προτείνεται, συνεπώς, αφενός να θεσπιστεί ρητά ότι τα έτη σπουδών που απαιτήθηκαν για την απόκτηση των τίτλων και αποτέλεσαν προϋπόθεση κατάταξής τους, να αναγνωρίζονται ως χρόνος προϋπηρεσίας για σκοπούς μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης των Αξιωματικών Ειδικότητας των Σωμάτων Ασφαλείας και αφετέρου η απαλοιφή της προτεινόμενης παραγράφου 1 του άρθρου 34 (Τελικές Διατάξεις). Μία τέτοια ρύθμιση: α) αφενός είναι σύμφωνη με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας και αναλογικότητας, αποκαθιστώντας την υφιστάμενη αδικία και άνιση μεταχείριση μεταξύ Αξιωματικών Γενικών Καθηκόντων και Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων (προ και μετά ρύθμισης 2017) β) θα αποτελέσει ουσιαστικό κίνητρο τόσο για την εισαγωγή/κατάταξη ακαδημαϊκά ειδικευμένων και επιστημονικά καταρτισμένων ιδιωτών στα Σώματα Ασφαλείας όσο και για την παραμονή των αντίστοιχων τέτοιων Αξιωματικών Ειδικότητας σε αυτά.