Άρθρο 34 Τελικές διατάξεις

  1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η μισθολογική κατάταξη των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας στα μισθολογικά κλιμάκια που προβλέπονται στο Κεφάλαιο Β΄, πραγματοποιείται σύμφωνα με τον χρόνο υπηρεσίας στον φορέα που υπηρετούν, καθώς και τον χρόνο υπηρεσίας, που έχει αναγνωριστεί για μισθολογική εξέλιξη από τον φορέα αυτό μέχρι και την 30ή.9.2025.
  2. Από την 1η.10.2025, όπου στην κείμενη νομοθεσία περί Ταμείου Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφαλείας, Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος και των αντίστοιχων Ειδικών Λογαριασμών και Κλάδων Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων γίνεται αναφορά σε «βασικό μισθό» ή «βασικό μισθό μισθολογικού κλιμακίου», νοείται για τις ανάγκες της εφαρμογής τους σε ό,τι αφορά τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, ο βασικός μισθός του άρθρου 21, όπως διαμορφώνεται με την εφαρμογή του συντελεστή της παρ. 1 του άρθρου 22.

3. Όπου στην κείμενη νομοθεσία προβλέπεται η καταβολή της νυχτερινής αποζημίωσης της υποπερ. β) της περ. Δ΄ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α` 74) σε στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας που μετατίθενται ή αποσπώνται ή μεταφέρονται σε άλλο φορέα, νοείται εφεξής η αποζημίωση της υποπερ. εβ) της περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 24.

4. Από την έναρξη ισχύος του Κεφαλαίου Β΄ για όσους εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 17:α) εξακολουθούν να εφαρμόζονται:

αα) το άρθρο 45 του ν. 5130/2024 (Α΄ 127), περί χορήγησης οικονομικής ανταμοιβής στο ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρετεί στις Διευθύνσεις Άμεσης Δράσης Αττικής και Θεσσαλονίκης,

αβ) οι παρ. 1, 2, και 3 του άρθρου 14 του ν. 5163/2024 (Α΄ 199), περί αναπροσαρμογής βασικών μισθών προσωπικού δημοσίου τομέα και ρυθμίσεων για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού για τα έτη 2025, 2026 και 2027,αγ) η περ. ΚΕ΄ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), περί αποζημίωσης ειδικής απασχόλησης των στρατιωτικών ιατρών καθώς και των ιατρών των Σωμάτων Ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία (Σ.Ν.) και στο Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.).

β) παύουν να εφαρμόζονται:

βα) από τον ν. 4472/2017 (Α’ 74):

  1. i) το άρθρο 124, περί κατηγοριών μισθολογικής κατάταξης,
  2. ii) το άρθρο 125, περί βασικού μισθού,

iii) το άρθρο 126, περί μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης,

  1. iv) το άρθρο 127, περί επιδομάτων, πλην της περ. ΚΕ΄ αυτού,
  2. v) το άρθρο 150, περί αποδοχών αποσπασμένων ή μετακινούμενων λειτουργών, υπαλλήλων και στελεχών,
  3. vi) το άρθρο 151, περί επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων,

vii) το άρθρο 152, περί αμοιβών συλλογικών οργάνων,

viii) οι περ. α), β), ε) και ζ) της παρ. 10 του άρθρου 153, περί γενικών ρυθμίσεων για θέματα αποδοχών,

  1. ix) το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 156, περί ανωτάτου ορίου αποδοχών και
  2. x) το άρθρο 157, περί ελέγχου μισθοδοσίας,

ββ) το τέταρτο και πέμπτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 21, περί σύστασης Ενιαίας Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας, του ν. 4613/2019 (Α΄ 78), κατά το μέρος που αφορά στη χορήγηση ειδικής μηνιαίας αποζημίωσης στα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας (Υ.Ε.Υ.Σ.Α.), και

βγ) κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη, κατά το μέρος που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος Μέρους ή κατά το μέρος που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο θέματα που διέπονται από αυτό.

  • 21 Οκτωβρίου 2025, 21:28 | Μαρίκα

    Η προτεινόμενη παρ. 1 του αρ. 34 (Τελικές Διατάξεις) πρέπει να ιδωθεί συνδυαστικά με το προτεινόμενο άρθρο 20 για την μισθολογική κατάταξη των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, η οποία διαμορφώνεται με τρόπο που δεν λαμβάνει υπόψη την περίπτωση των Αξιωματικών Ειδικότητας απευθείας κατάταξης, καθώς δεν αναγνωρίζει ως χρόνο προϋπηρεσίας τον χρόνο κτήσης των τίτλων (πτυχίο και μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό) που αποτελούν προϋπόθεση της κατάταξης τους.

    Αντίθετα, ο χρόνος φοίτησης στις στρατιωτικές σχολές υπολογίζεται κανονικά για τους Αξιωματικούς Γενικών Καθηκόντων.

    Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι:
    1. η ρύθμιση του 2017, που κατήργησε τη συνυπολογιζόμενη πανεπιστημιακή φοίτηση, δημιούργησε αξιωματικούς ειδικών καθηκόντων δύο ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα, όσοι κατατάχθηκαν μετά το 2017, αμείβονται λιγότερο από εκείνους που κατετάγησαν πριν, παρότι ασκούν τα ίδια καθήκοντα και έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα! Αυτή η διαμορφωθείσα κατάσταση άνισης μεταχείρισης ίδιων περιπτώσεων διευρύνεται ακόμη περισσότερο με το προτεινόμενο νέο σύστημα κλιμακίων, όπου ο βαθμός έχει μειωμένο μισθολογικό βάρος.
    2. στον ευρύτερο δημόσιο τομέα αναγνωρίζονται μισθολογικά τα τυπικά προσόντα των ακαδημαϊκών τίτλων (πτυχίο, μεταπτυχιακό/διδακτορικό).

    Όχι μόνο δεν υπάρχει οικονομική ενίσχυση για τους Αξιωματικούς Ειδικότητας απευθείας κατάταξης με προϋπηρεσία κάτω των 3 ετών, αλλά η ίδια η προτεινόμενη ρύθμιση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον βασικό σκοπό του σχεδίου νόμου, δηλαδή τη στήριξη της οικογένειας και της μεσαίας τάξης, την ενίσχυση του εισοδήματος των νέων και γενικότερα της κοινωνίας και της οικονομίας.

    Προτείνεται, συνεπώς, αφενός να θεσπιστεί ρητά ότι τα έτη σπουδών που απαιτήθηκαν για την απόκτηση των τίτλων και αποτέλεσαν προϋπόθεση κατάταξής τους, να αναγνωρίζονται ως χρόνος προϋπηρεσίας για σκοπούς μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης των Αξιωματικών Ειδικότητας των Σωμάτων Ασφαλείας και αφετέρου η απαλοιφή της προτεινόμενης παραγράφου 1 του άρθρου 34 (Τελικές Διατάξεις).

    Μία τέτοια ρύθμιση:
    α) αφενός είναι σύμφωνη με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας και αναλογικότητας, αποκαθιστώντας την υφιστάμενη αδικία και άνιση μεταχείριση μεταξύ Αξιωματικών Γενικών Καθηκόντων και Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων (προ και μετά ρύθμισης 2017)
    β) θα αποτελέσει ουσιαστικό κίνητρο τόσο για την εισαγωγή/κατάταξη ακαδημαϊκά ειδικευμένων και επιστημονικά καταρτισμένων ιδιωτών στα Σώματα Ασφαλείας όσο και για την παραμονή των αντίστοιχων τέτοιων Αξιωματικών Ειδικότητας σε αυτά.

  • 21 Οκτωβρίου 2025, 15:32 | Γρηγόρης Χριστόφας

    Η περίπτωση δ΄ του άρθρου 153 του ν.4472/2017 η οποία διατηρείται σε ισχύ με τον παρόντα νόμο αφορά μόνο στους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών. Δεν υπάρχει σαφής διατύπωση για την αποζημίωση υπηρεσίας αλλοδαπής στους αστυνομικούς.

  • 21 Οκτωβρίου 2025, 15:41 | JOHN

    Το νέο μισθολόγιο έχει κατατεθεί τους τελευταίους μήνες του έτους(2025). Την 31η Δεκεμβρίου διαγράφονται με όριο ηλικίας πολλοί, τόσο από το σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας όσο και από άλλα σώματα.
    Η συνταξιοδοτική πράξη με την απονομή της σύνταξης, το προηγούμενο διάστημα είχε ως χρόνο, τους 4 με 7 μήνες. Με τα νέα δεδομένα(αναδρομική εφαρμογή από 10-2025) ο υπολογισμός της σύνταξης θα πρέπει να λάβει υπόψιν το νέο μισθολόγιο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην απονομή των συντάξεων και βέβαια την οικονομική ένδεια του υπό συνταξιοδότηση προσωπικού.

    Προτείνω να υπάρξει η πρόβλεψη, για εφαρμογή της προκαταβολής σύνταξης, ως προσωρινό ενισχυτικό μέτρο μετά από 90 ημέρες που η συνταξιοδοτική πράξη καθυστερεί. Το μέτρο αυτό να είναι για όλο το προσωπικό ανεξάρτητα από το χρόνο κατάταξης.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 10:05 | ΚΑΡΔΑΣΗ ΕΛΕΝΗ

    Προτείνεται η εξής τροποποιηση στην παραγραφο Ε του αρθρου 127
    <<Στο στρατιωτικό προσωπικό, που υπηρετεί στην Κεντρική Υπηρεσία της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, καθώς και στο στρατιωτικό προσωπικό ειδικότητας μετεωρολόγου που υπηρετεί σε μετεωρολογικά κλιμάκια της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας ή σε μετεωρολογικά κλιμάκια, που εδρεύουν σε μονάδες των Ενόπλεων Δυναμεων (ΕΔ) καταβάλλεται αποζημίωση, το ύψος της οποίας, ο τρόπος καταβολής και κάθε άλλη λεπτομέρεια καθορίζεται με την υπουργική απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 65 του ν. 4427/2016 (Α’ 188).

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 22:59 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Η παράγραφος 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου αναφέρει ότι «η μισθολογική κατάταξη των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας στα μισθολογικά κλιμάκια που προβλέπονται στο Κεφάλαιο Β΄, πραγματοποιείται σύμφωνα με το χρόνο υπηρεσίας στον φορέα που υπηρετούν, καθώς και τον χρόνο υπηρεσίας, που έχει αναγνωριστεί για μισθολογική εξέλιξη από τον φορέα μέχρι και την 30η-9-2025.».
    Η παράγραφος αυτή ορίζει ως χρόνο υπηρεσίας για τα μισθολογικά κλιμάκια, το χρόνο υπηρεσίας καθώς και το χρόνο ο οποίος έχει αναγνωριστεί από το φορέα μέχρι την 30-9-2025. Στην περίπτωσή μου έχω υποβάλλει αίτηση για αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας (23 μήνες) από το 2016 και ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι απαιτούμενες κρατήσεις, ώστε ο χρόνος αυτός να αναγνωριστεί, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας(φορέας).
    Στην περίπτωση της παραγράφου 1, πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει πιο σαφές ή να υπάρξει η πρόβλεψη, και για τις περιπτώσεις, που ενώ έχει κατατεθεί αίτηση, για αναγνώριση από τον ασφαλισμένο, η αρμόδια υπηρεσία(φορέας) δεν έχει προχωρήσει στις κρατήσεις, με δική της πάντα ευθύνη.

  • 9 Οκτωβρίου 2025, 11:33 | ΡΕΝΔΟΥΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Προτείνεται η εξής τροποποιηση στην παραγραφο Ε του αρθρου 127
    <<Στο στρατιωτικό προσωπικό, που υπηρετεί στην Κεντρική Υπηρεσία της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, καθώς και στο στρατιωτικό προσωπικό ειδικότητας μετεωρολόγου που υπηρετεί σε μετεωρολογικά κλιμάκια της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας ή σε μετεωρολογικά κλιμάκια, που εδρεύουν σε μονάδες των Ενόπλεων Δυναμεων (ΕΔ) καταβάλλεται αποζημίωση, το ύψος της οποίας, ο τρόπος καταβολής και κάθε άλλη λεπτομέρεια καθορίζεται με την υπουργική απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 65 του ν. 4427/2016 (Α’ 188).