Αρχική Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 49-56) Σχόλιο του χρήστη ΖΩΗ Α. | 4 Ιουνίου 2026, 08:56




Σχετικά με το Άρθρο 53: 1. Το ανώτατο όριο των 300 ευρώ που αναφέρεται στο άρθρο διατηρεί τις μισθολογικές ανισότητες εντός ίδιας υπηρεσίας - ίδιου τμήματος καθώς οι προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις δεν όριζαν ανώτατο όριο και όσοι έχουν λάβει ήδη προσωπική διαφορά με τις παλαιότερες ρυθμίσεις είχαν υψηλότερη αφετηρία ποσού. Επίσης, η προσωπική διαφορά που υπολογίζεται για τους περισσότερους υπαλλήλους (κατηγορίες ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ χωρίς μεταπτυχιακό και ΠΕ με μεταπτυχιακό) χωρίς τον κόφτη στα 300 μικτά είναι είτε λιγότερο παραπάνω είτε πολύ περισσότερο παραπάνω από 300 ευρώ μικτά. Ακόμα και μια μικρή διαφορά της τάξεως των 70 ευρώ μικτών (περίπου 53 ευρώ πληρωτέο) το μήνα, είναι 645 ευρώ ετησίως – διόλου ευκαταφρόνητο ποσό αν λάβει κανείς υπόψη τους μισθούς πείνας/επιβίωσης των 900 και 1000 ευρώ που λαμβάνουμε και δεδομένου ότι στο δημόσιο δεν υπάρχει 13ος και 14ος μισθός. 2. Στο άρθρο αναφέρεται η πρόταση «..εφαρμόζονται στο προσωπικό που έχει διοριστεί ή μεταταχθεί από την 1η Απριλίου 2023 και εφεξής στους φορείς..». Το κομμάτι αυτό είναι κακογραμμένο και πρέπει να αναδιατυπωθεί για να είναι σαφές και να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις ή μαζικές δικαστικές προσφυγές. Θα πρέπει να αναδιατυπωθεί ως εξής «..εφαρμόζονται στο προσωπικό που έχει διοριστεί ή μεταταχθεί από την 1η Απριλίου 2023 καθώς και στο προσωπικό που θα διορίζεται ή θα μετατάσσετε εφεξής στους φορείς..» 3. Στο άρθρο θα πρέπει να υπάρξει και πρόβλεψη για καταβολή αναδρομικών ποσών από την ημερομηνία ανάληψης καθηκόντων του κάθε υπαλλήλου. Επειδή έχουν περάσει 3 έτη από την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, ένας υπάλληλος που διορίστηκε ή μετατάχθηκε λίγο μετά την προηγούμενη ψήφιση όχι μόνο έχασε για λίγο την προσωπική διαφορά αλλά έχει χάσει και 3 ολόκληρα έτη καταβολής της προσωπικής διαφοράς. Ακόμα και μια μικρή προσωπική διαφορά που θα υπολογιζόταν στο καθαρό ποσό των 200 ευρώ στα 3 έτη συσσωρεύεται στα 7.200 ευρώ που έχει χάσει ένας τέτοιος υπάλληλος. Για όλα τα παραπάνω (κατάργηση του ανώτατου ορίου, καταβολή εφεξής σε όλους τους νέους υπαλλήλους και καταβολή αναδρομικών) δεν υπάρχει πραγματικό δημοσιονομικό κόστος, κυρίως λόγω των μαζικών συνταξιοδοτήσεων υπαλλήλων με πολύ μεγαλύτερες προσωπικές διαφορές. Για μια κυβέρνηση που πανηγυρίζει το υπερπλεόνασμα είναι τουλάχιστον έντιμο να δώσει μια πραγματική ανάσα βοήθειας στους υπαλλήλους των δημόσιων υπηρεσιών της!