• Σχόλιο του χρήστη 'Δώρα Φ.' | 4 Ιουνίου 2026, 12:24

    Άρθρο 53: Με την εισαγωγή του πλαφόν των τριακοσίων (300) ευρώ μηνιαίως δεν απαλείφεται η μισθολογική ανισότητα αλλά αντιθέτως διαιωνίζεται η εργασία υπαλλήλων «δύο ταχυτήτων». Υπάλληλοι που εργάζονται στην ίδια υπηρεσία, και συγκεκριμένα στο ίδιο τμήμα, έχοντας τα ίδια ακριβώς προσόντα, την ίδια προϋπηρεσία και τις ίδιες αρμοδιότητες, θα συνεχίσουν να αμείβονται με σημαντικές αποκλίσεις που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 700 ευρώ μηνιαίως. Πρέπει να τηρείται το αυτονόητο: Ίση αμοιβή για ίση εργασία. Παραβιάζεται λοιπόν η αρχή της ισονομίας και της μισθολογικής ισότητας: Η διαφορετική μισθολογική μεταχείριση υπαλλήλων με βάση την ημερομηνία διορισμού ή μετάταξης έρχεται σε αντίθεση με τη συνταγματική αρχή της ισονομίας και της μισθολογικής ισότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Η απαλοιφή του εδαφίου σχετικά με το πλαφόν των 300 ευρώ μηνιαίως είναι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ. Η προσωπική διαφορά πρέπει να υπολογιστεί και να χορηγηθεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο για όλους, πόσο δε μάλλον όταν το άρθρο αναφέρει "Επέκταση εφαρμογής άρθρου 64 ν. 5042/2023 περί προσωπικής διαφοράς" στο οποίο άρθρο του ν.5042 δεν οριζόταν κανένα πλαφόν. Πρέπει να γίνει ενσωμάτωση της Π.Δ. στο βασικό και συντάξιμο μισθό και να καταργηθεί ο συμψηφισμός της Π.Δ. με τη λήψη μισθολογικών κλιμακίων, ώστε να έχουμε πραγματικές αυξήσεις για την καταπολέμηση της ακρίβειας και του πληθωρισμού. Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι κρίσιμη η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς με τους ίδιους όρους που δόθηκε στο παρελθόν, δεδομένης της εκτόξευσης του κόστους ζωής. Το πλαφόν θα λειτουργήσει ως αντικίνητρο και ως σοβαρότατος λόγος αποχώρησης από το Δημόσιο νεοδιόριστων συναδέλφων, καθιστώντας το έργο των ήδη υποστελεχωμένων δημοσίων υπηρεσιών δυσχερέστερο.