• Σχόλιο του χρήστη 'Δημόσιος Υπάλληλος' | 4 Ιουνίου 2026, 16:02

    Επί του άρθρου 53 για την ΠΔ: Δεν προκαλεί πλέον καμία έκπληξη ότι η πολιτική ηγεσία επιλέγει να "διορθώσει" μια υπαρκτή αδικία, εισάγοντας μία νέα, την οποία θα κληθεί να "ξαναδιορθώσει" προεκλογικά στην επόμενη περίοδο. Παράλληλα, η ΠΔ συνεχίζει να περικόπτεται στους παλιούς υπαλλήλους του ΥΠΕΘΟΟ χρόνο με το χρόνο. Κάθε νεοεισερχόμενος υπάλληλος στο ΥΠΕΘΟΟ γνωρίζει πλέον ότι αργά ή γρήγορα θα έρθει η σειρά του να μπει η φουρνιά του στο κάρο με την ΠΔ... Είναι αδιανόητο ότι δεν υπάρχει καμία σοβαρή πολιτική για την οριζόντια αύξηση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων που να είναι αφενός αντάξια της ακρίβειας στη χώρα και αφετέρου να είναι βιώσιμη μακροχρόνια, αλλά προτιμάτε να καταφεύγετε προεκλογικά στην εύκολη λύση την επιδοματική πολιτική. Στο ίδιο έργο θεατές...ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΠΙΑ. Επί του άρθρου 54 για το άρθρο 107 του ν.4622 στην ΠτΚ: Άλλη μια αποσπασματική κίνηση με ερασιτεχνικό σχεδιασμό μόνο και μόνο για επικοινωνιακούς σκοπούς, που ούτε καν ονοματίζετε ότι αφορά στο μισθολόγιο που ισχύει για τον κλάδο των επιτελικών στελεχών. Έτσι για να έχετε μια συνολική εικόνα των πραγμάτων, θα ήθελα να σας θυμίσω σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει, την προϊστορία του άρθρου που επικαλείστε: Κάποιοι πίστεψαν στο αφήγημα του επιτελικού κράτους και επέλεξαν να αφήσουν άλλες θέσεις στο δημόσιο για να μεταταχθούν στο νεοσύστατο κλάδο ΠΕ Επιτελικών Στελεχών, που τόσο πολύ διαφημίστηκε με τις αδιάβλητες εξετάσεις με χρήση τεχνητής νοημοσύνης του ΕΚΔΔΑ (και όντως ήταν έτσι) και μετά παρακολούθησαν ένα εξαντλητικό πρόγραμμα σπουδών καθημερινά επί 3μήνες με εξετάσεις και εργασίες, που πραγματικά δεν έχουν χρειαστεί πουθενά από όταν τοποθετήθηκαν στις νέες θέσεις τους. Καμία ανάλυση δημόσιας πολιτικής δεν έχει ζητηθεί, γιατί πολύ απλά δεν θέλει να κάνει το κράτος καμία ανάλυση και αξιολόγηση πολιτικών! Πορεύεται μόνο με γνώμονα το πολιτικό κόστος των επιλογών του και αυτό το κριτήριο συνεχίζει να είναι πιο ψηλά από την ανάγκη για στρατηγική, επιστημονικότητα και επαγγελματισμό. Το μισθολόγιο τους δε, μια μια ορθή επανάληψη εγγράφου λόγω λάθους υπολογισμών του ΓΛΚ (;) δεν είχε καμία σχέση όπως διαμορφώθηκε και ισχύει συγκριτικά με το αρχικά καθορισθέν προ ορθής επανάληψης. Αντί να προβείτε λοιπόν σε μια σοβαρή αξιολόγηση του προγράμματος αυτού και να ρυθμίσετε τα υπαρκτά ζητήματα (ενδεικτικά: άσκηση άλλων καθηκόντων, επανεξέταση απολαβών, άρση δεσμεύσεων κινητικότητας, τήρηση προτεραιότητας σε θέσεις ευθύνης), παρέχοντας ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει ότι τα επιτελικά στελέχη πράγματι κάνουν αυτά που σχεδιάσατε να κάνουν όταν δημιουργήσατε τον κλάδο κι όταν τα εκπαιδεύσατε, εντάσσετε κι άλλους κατά το δοκούν ΜΟΝΟ στο μισθολογικό καθεστώς του κλάδου, με ασαφείς διαδικασίες που σίγουρα δεν είναι ίδιες με αυτές που ίσχυαν για τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του κλάδου. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι δεν έχουν ξαναγίνει εξετάσεις για νέα επιτελικά στελέχη μέσω της διαδικασίας εξετάσεων του ΕΚΔΔΑ (γιατί άραγε), παρά μόνο προβλέπονται θέσεις μέσω της ΕΣΔΔΑ ως κατεύθυνση ή τμήμα επιλογής για ελάχιστα άτομα που μετριούνται στα δάκτυλα των δύο χεριών. Θέλετε ή δεν θέλετε τελικά να ενισχύσετε τον κλάδο και να έχετε στη διάθεσή σας υπαλλήλους στη διοίκηση με υψηλά προσόντα και δυνατότητες; Γιατί στην πράξη μας έχετε εγκλωβισμένους για μια 5ετία και ανενεργούς ως προς τα καθήκοντα που προβλέπει ο νόμος του επιτελικού κράτους. Πιστεύετε ότι έτσι όπως είναι τα πράγματα θα παραμείνει κανείς στον κλάδο μετά την παρέλευση της 5ετίας...; Κρίμα γιατί όπως κάνετε τα περισσότερα για τους τίτλους μόνο, χωρίς να εξετάσετε την ουσία, έτσι συμβαίνει και με τα επιτελικά στελέχη: μια μεταρρύθμιση που ακυρώσατε οι ίδιοι με την ολιγωρία σας και απαξιώνετε με τέτοιους είδους φωτογραφικές διατάξεις χωρίς στρατηγική και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Αποσύρετε τη διάταξη και βρείτε άλλους τρόπους να αυξήσετε τις αποδοχές όχι μόνο στις 2 ΓΓ της ΠτΚ αλλά σε όλο το δημόσιο (βλ. σχόλιο παραπάνω και για το άρθρο 53 με την ΠΔ). Άντε θα δώσω και μία ιδέα! Αξιοποιήστε τα πραγματικά και εν ενεργεία επιτελικά στελέχη της διοίκησης (και του κλάδου και εκτός κλάδου γιατί είναι πολλοί περισσότεροι οι ικανοί από τους 100 κατ' όνομα "επιτελικά στελέχη") που τα περισσότερα περιορίζονται να κάνουν το 1/5 των δυνατοτήτων τους, προκειμένου να μελετήσουν και να σχεδιάσουν μια νέα πολιτική αμοιβών στο δημόσιο... και να σας υποβάλλουν πρόταση, αφού εσείς δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας με τους συνεργάτες σας. Έλεος πια με την αποσπασματική και κομματική τακτική σας. Καταλάβετέ το: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΘΑΝΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ. ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΤΕΛΙΖΕΤΕ.