• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Δ.' | 4 Ιουνίου 2026, 17:34

    Άρθρο 9 Ας ελπίσουμε να προχωρήσει το μέτρο που εξισώνει επιτέλους τα "χαμηλών" ρύπων οχήματα και καταργεί το όφελος της έκπτωσης του ΤΤ. Για να επιχειρηματολογήσω στο παραπάνω σχόλιο έχουμε τα εξής δεδομένα: 1) Τα plug in ΔΕΝ αποτελούν καθαρά οχήματα. Τα μόνα καθαρά οχήματα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά. Μην κοροιδευόμαστε. Με την αυτονομία που διαθέτουν, είναι δεδομένη η χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης που διαθέτουν και όλοι γνωρίζουμε πως ο θερμικός κινητήρας αυτών, εκπέμπει πάνω από 130gr CO2. Αν θέλει κάποιος να κάνει 10-20χλμ μόνο την ημέρα ας πάρει αμιγώς ηλεκτρικό, δεν χρειάζεται για το δουλειά σπίτι αμάξι που στοιχίζει 35.000€+. Οπότε μην διαβάζω ότι ο χρήστης το φορτίζει και κινείται ηλεκτρικά. Πλέον υπάρχουν ηλεκτρικά φθηνά και προσιτά. Με χαμηλή αυτονομία? Ναι, με χαμηλή, αλλά στοιχίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ λιγότερα από τα PHEV που κάποιοι τα θέλουν για να στηρίξουν την πράσινη ενέργεια. 2) Δεν γίνεται σε μια αγορά ορισμένα PHEV να λαμβάνουν έκπτωση 75% και κάποια άλλα να λαμβάνουν έκπτωση 50%. Αυτό λέγεται προνομιακή αντιμετώπιση. Μην ακούσω για καθαρά και μη οχήματα, γιατί η εύλογη απορία που έχω είναι πως δεν βλέπω την ίδια ευαισθησία για τα hybrid. Τα υβριδικά οχήματα αποτελούν το 55% των μηνιαίων πωλήσεων και λαμβάνουν ίδια έκπτωση στο ΤΤ όλα. Είτε έχουν CO2 85-90gr είτε όσα έχουν απλά μια μπαταρία 48V, χωρίς εκατοστό ηλεκτρικής κίνησης και εκπομπές 200gr+. Μάλιστα, τα υβριδικά αποτελούν την πρώτη επιλογή των αγοραστών, ενώ τα PHEV αποτελούν στο 90% επιλογή εταιρικών χρηστών. 3) Τέλος, όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, ας προβεί στην αγορά ηλεκτρικού με πολύ λιγότερα χρήματα από τα PHEV. Είναι πρόβλημα η φόρτιση? Ίδιο και μεγαλύτερο είναι στα PHEV που δεν διαθέτουν μεγάλο OBC.