Αρχική Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών...ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (Άρθρα 110-112)Σχόλιο του χρήστη Παθολόγος ΕΣΥτης στην επαρχία | 4 Ιουνίου 2026, 18:11




Άρθρο 112 Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι προβλέπει να μην πληρωθούν για τη συμμετοχή τους στις δράσεις του προγράμματος "Σπύρος Δοξιάδης" γιατροί που λόγω εφημεριών υπερβαίνουν το ανώτατο όριο αποδοχών. Προφανώς πρόκειται για γιατρούς που αναγκάζονται να κάνουν πολλές εφημερίες λόγω υποστελεχωμένων τμημάτων, κυρίως στην επαρχία. Ως πιθανά άμεσα θιγόμενος παθολόγος σε επαρχιακό νοσοκομείο, όπου λόγω υποστελέχωσης υποχρεούμαι να εφημερεύω πάνω από 10 ημέρες το μήνα, για να μην κλείσει η παθολογική κλινική, ζητώ την άμεση απόσυρση του ανωτέρω περιορισμού. Ειδάλλως θα βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να σταματήσω να συμμετέχω στο πρόγραμμα και να μείνουν δεκάδες άτομα που συμμετέχουν στη δράση αντιμετώπισης κατά της παχυσαρκίας χωρίς ιατρική κάλυψη. Θλίβομαι για την εκ των υστέρων αλλαγή των όρων του προγράμματος. Μετανιώνω για τις ώρες και τον κόπο που επένδυσα για να βοηθήσω δεκάδες συνανθρώπους, διαβάζοντας αυτή την πρόβλεψη του εν λόγω άρθρου. Και ειδικά για την περίπτωση της παχυσαρκίας, μιλάμε για γελοίες αμοιβές ανά επίσκεψη (περί τα 10 ευρώ, που θα υποστούν και περαιτέρω φορολόγηση). Φυσικά κανένα πλαφόν για φαρμακοποιούς, ιδιώτες ή φαρμακευτικές εταιρείες. Προφανώς και δεν συμμετέχω στη δράση για την ελάχιστη αμοιβή που προβλέπεται, αλλά ο τρόπος νομοθέτησης του υπουργείου είναι ενδεικτικός της απαξίωσης του φιλότιμου γιατρού. Και μιλάμε για χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης... Τα οποία πού θα πάνε, αν όχι σε αυτούς που συμμετέχουν στην υλοποίηση της δράσης; Για να καταλάβετε το μέγεθος του εμπαιγμού, για κάθε άτομο παχύσαρκο που θα ολοκληρώσει τη δράση (8 επισκέψεις), ο γιατρός θα έπαιρνε 8 Χ 14, δηλ 112 ευρώ μικτά, δηλ 87 μετά τις κρατήσεις, που θα φορολογηθούν), ο φαρμακοποιός 8 χ 20, δηλαδή 160 ευρώ μικτά, και η εταιρεία που έχει το φάρμακο 266 Χ 8, δηλαδή 2.128 ευρώ,με υπολογισμένη τη νοσοκομειακή τιμή μίας μέσης δόσης του χορηγούμενου φαρμάκου... Και το υπουργείο αποφασίζει να "τιμωρήσει" με στέρηση της πενιχρής αμοιβής του για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα τον ιατρό, που είναι ο κύριος στυλοβάτης του, αυτός που θα καθοδηγήσει τον ασθενή στην αλλαγή τρόπου διατροφής, τρόπου ζωής, που θα ενημερώσει για τις δράσεις και παρενέργειες των φαρμάκων, κοκ, που θα διαχειριστεί ανεπιθύμητες ενέργειες, που θα επωμιστεί το γραφειοκρατικό κομμάτι, που θα θυσιάσει, αν θέλει να το κάνει σωστά, ώρες για να μάθει ο ίδιος και να εκπαιδεύσει και τους ασθενείς. Πολλά συγχαρητήρια στους εμπνευστές αυτού του άρθρου! Όταν θα ψάχνετε και δεν θα βρίσκετε ούτε έναν γιατρό, ούτε έναν παθολόγο στα νοσοκομεία, να μην αναρρωτιέστε γιατί συμβαίνει αυτό.