ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (Άρθρα 110-112)

Άρθρο 110

Παράταση της υποχρέωσης απασχόλησης προπονητή αναλόγως του επιπέδου άδειας άσκησης επαγγέλματος – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 140 ν. 2725/1999

Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 140 του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), περί της έναρξης ισχύος, η ημερομηνία «1η.7.2026» αντικαθίσταται με την ημερομηνία «1η.7.2027» και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«5. Η ισχύς της παρ. 2 του άρθρου 31Α, ως προς την απασχόληση προπονητή αναλόγως του επιπέδου άδειας άσκησης επαγγέλματος, αρχίζει από την 1η.7.2027.

Ειδικότερα, για τους προπονητές πετοσφαίρισης, η ισχύς της παρ. 2 του άρθρου 31Α αρχίζει από την 1η.3.2025.».

 

 

Άρθρο 111

Διόρθωση τοπογραφικού διαγράμματος για την παραχώρηση χρήσης του κλειστού γηπέδου καλαθοσφαίρισης «Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας» – Αντικατάσταση Παραρτήματος Ι άρθρου 163 ν. 5224/2025

Στο άρθρο 163 του ν. 5224/2025 (Α΄ 142), περί παραχώρησης χρήσης του κλειστού γηπέδου καλαθοσφαίρισης «Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας», αντικαθίσταται το τοπογραφικό διάγραμμα με το συνημμένο Παράρτημα Ι, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του παρόντος νόμου.

 

Άρθρο 112

Δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού για την υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ»- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 86 ν. 5007/2022

Στην παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 5007/2022 (Α΄ 241), περί αποζημίωσης ειδικού σκοπού για την υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ», προστίθενται νέα εδάφια, τρίτο και τέταρτο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Στο ιατρικό, νοσηλευτικό, λοιπό επιστημονικό και παραϊατρικό προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), το οποίο εμπλέκεται άμεσα στην υλοποίηση δράσεων του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4675/2020 (Α΄ 54), δύναται να καταβάλλεται αποζημίωση ειδικού σκοπού, εφόσον η σχετική δαπάνη καλύπτεται αποκλειστικά από συγχρηματοδοτούμενα επιχειρησιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού του πρώτου εδαφίου συνυπολογίζεται στις πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές του προσωπικού αυτού στο πλαίσιο της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας περί του ανώτατου ορίου των αποδοχών του. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού του πρώτου εδαφίου δύναται επίσης να καταβάλλεται: α) στο προσωπικό που αντλείται από τους καταλόγους επικουρικών ιατρών, όπως ορίζονται στο άρθρο 21 του ν. 3580/2007 (Α΄ 134), και λοιπού, πλην ιατρών, επικουρικού προσωπικού, όπως ορίζονται στο άρθρο 10 του ν. 3329/2005 (Α΄ 81) και β) σε προσωπικό που προσλαμβάνεται με δελτίο παροχής υπηρεσιών σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 41 του ν. 4058/2012 (Α΄ 63). Η πρόβλεψη του τρίτου εδαφίου ισχύει από την έναρξη ισχύος της υπ’ αρ. 22070/15.5.2025 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας «Ειδικότερα θέματα αναφορικά με την καταβολή αποζημίωσης ειδικού σκοπού στο ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό επιστημονικό και παραϊατρικό προσωπικό του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), το οποίο εμπλέκεται άμεσα στην υλοποίηση δράσεων του Εθνικού Προγράμματος Προ-συμπτωματικού Ελέγχου (Ε.Π.Π.Ε.), του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ»» (Β΄ 2504).».

  • 4 Ιουνίου 2026, 18:11 | Παθολόγος ΕΣΥτης στην επαρχία

    Άρθρο 112

    Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι προβλέπει να μην πληρωθούν για τη συμμετοχή τους στις δράσεις του προγράμματος «Σπύρος Δοξιάδης» γιατροί που λόγω εφημεριών υπερβαίνουν το ανώτατο όριο αποδοχών. Προφανώς πρόκειται για γιατρούς που αναγκάζονται να κάνουν πολλές εφημερίες λόγω υποστελεχωμένων τμημάτων, κυρίως στην επαρχία.

    Ως πιθανά άμεσα θιγόμενος παθολόγος σε επαρχιακό νοσοκομείο, όπου λόγω υποστελέχωσης υποχρεούμαι να εφημερεύω πάνω από 10 ημέρες το μήνα, για να μην κλείσει η παθολογική κλινική, ζητώ την άμεση απόσυρση του ανωτέρω περιορισμού. Ειδάλλως θα βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να σταματήσω να συμμετέχω στο πρόγραμμα και να μείνουν δεκάδες άτομα που συμμετέχουν στη δράση αντιμετώπισης κατά της παχυσαρκίας χωρίς ιατρική κάλυψη.
    Θλίβομαι για την εκ των υστέρων αλλαγή των όρων του προγράμματος.
    Μετανιώνω για τις ώρες και τον κόπο που επένδυσα για να βοηθήσω δεκάδες συνανθρώπους, διαβάζοντας αυτή την πρόβλεψη του εν λόγω άρθρου. Και ειδικά για την περίπτωση της παχυσαρκίας, μιλάμε για γελοίες αμοιβές ανά επίσκεψη (περί τα 10 ευρώ, που θα υποστούν και περαιτέρω φορολόγηση). Φυσικά κανένα πλαφόν για φαρμακοποιούς, ιδιώτες ή φαρμακευτικές εταιρείες.

    Προφανώς και δεν συμμετέχω στη δράση για την ελάχιστη αμοιβή που προβλέπεται, αλλά ο τρόπος νομοθέτησης του υπουργείου είναι ενδεικτικός της απαξίωσης του φιλότιμου γιατρού. Και μιλάμε για χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης… Τα οποία πού θα πάνε, αν όχι σε αυτούς που συμμετέχουν στην υλοποίηση της δράσης;

    Για να καταλάβετε το μέγεθος του εμπαιγμού, για κάθε άτομο παχύσαρκο που θα ολοκληρώσει τη δράση (8 επισκέψεις), ο γιατρός θα έπαιρνε 8 Χ 14, δηλ 112 ευρώ μικτά, δηλ 87 μετά τις κρατήσεις, που θα φορολογηθούν), ο φαρμακοποιός 8 χ 20, δηλαδή 160 ευρώ μικτά, και η εταιρεία που έχει το φάρμακο 266 Χ 8, δηλαδή 2.128 ευρώ,με υπολογισμένη τη νοσοκομειακή τιμή μίας μέσης δόσης του χορηγούμενου φαρμάκου…

    Και το υπουργείο αποφασίζει να «τιμωρήσει» με στέρηση της πενιχρής αμοιβής του για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα τον ιατρό, που είναι ο κύριος στυλοβάτης του, αυτός που θα καθοδηγήσει τον ασθενή στην αλλαγή τρόπου διατροφής, τρόπου ζωής, που θα ενημερώσει για τις δράσεις και παρενέργειες των φαρμάκων, κοκ, που θα διαχειριστεί ανεπιθύμητες ενέργειες, που θα επωμιστεί το γραφειοκρατικό κομμάτι, που θα θυσιάσει, αν θέλει να το κάνει σωστά, ώρες για να μάθει ο ίδιος και να εκπαιδεύσει και τους ασθενείς.

    Πολλά συγχαρητήρια στους εμπνευστές αυτού του άρθρου!

    Όταν θα ψάχνετε και δεν θα βρίσκετε ούτε έναν γιατρό, ούτε έναν παθολόγο στα νοσοκομεία, να μην αναρρωτιέστε γιατί συμβαίνει αυτό.

  • 2 Ιουνίου 2026, 17:55 | Παν

    Με αφορμή τις προτεινόμενες μισθολογικές ρυθμίσεις του Μέρους Γ΄, είναι επιτακτική ανάγκη να εξεταστεί η σοβαρή οικονομική αδικία που υφίσταται ο κλάδος της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) Μεταφορέων Ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία.
    ​Ο κλάδος μας είναι χαμηλόμισθος, την ίδια στιγμή που το κόστος διαβίωσης έχει εκτοξευθεί. Ζητούμε την άμεση αναθεώρηση και αύξηση των βασικών μισθολογικών κλιμακίων της κατηγορίας ΥΕ Μεταφορέων Ασθενών, καθώς και τις εξής καίριες παρεμβάσεις:
    ​Γενναία αύξηση του Επιδόματος Παραμεθορίου: Για τις νησιωτικές, τουριστικές και παραμεθώριες περιοχές, όπως η Ρόδος, η διαβίωση έχει καταστεί δυσβάσταχτη λόγω των υψηλών τιμών και του κόστους μεταφορών. Το επίδομα παραμεθορίου πρέπει να αυξηθεί σημαντικά ώστε να αποτελεί πραγματικό κίνητρο παραμονής του προσωπικού.
    ​Αύξηση του επιδόματος ανηλίκων τέκνων: Η στήριξη της οικογένειας των χαμηλόμισθων υπαλλήλων της πρώτης γραμμής πρέπει να είναι έμπρακτη, με γενναία αναπροσαρμογή της οικογενειακής παροχής προς τα πάνω.
    ​Η δημόσια υγεία δεν μπορεί να θωρακιστεί χωρίς την οικονομική αναγνώριση των ανθρώπων που στηρίζουν καθημερινά τη λειτουργία της κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».