• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΤΕΡΙΝΑ' | 5 Ιουνίου 2026, 10:20

    Η εφαρμογή του μέτρου έχει οδηγήσει σε σοβαρές μισθολογικές ανισότητες. Η μη καταβολή της πλήρους προσωπικής διαφοράς αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας. Η εισαγωγή ανώτατου ορίου (πλαφόν) 300 ευρώ μηνιαίως δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων μέσα στον ίδιο φορέα και θα πρέπει να καταργηθεί, προκειμένου να διασφαλιστεί μια πλήρης, ενιαία και δίκαιη μισθολογική αντιμετώπιση όλων. Χρειάζεται να γίνει ανάλογη μέριμνα ώστε να αρθεί πλήρως κάθε μισθολογική διαφοροποίηση αφενός με την απαλοιφή του πλαφόν των 300 ευρώ και αφετέρου με τη συμπερίληψη όλων των υπαλλήλων και όχι όσοι μετατάχθηκαν ή έγινε η πρόσληψή τους από 01-04-2023. Υπάλληλοι που κατέχουν την ίδια θέση, διαθέτουν τα ίδια προσόντα και ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα εξακολουθούν να αμείβονται διαφορετικά, λόγω του χρόνου διορισμού ή μετάταξής τους. Η διάταξη αυτή αντίκειται πλήρως του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει ρητά: «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας». Θα πρέπει να ισχύσει το ίδιο καθεστώς για όλους τους υπαλλήλους, χωρίς περιορισμούς. Ειδικότερα, υπάλληλοι που κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής τους πορείας επένδυσαν στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη, αποκτώντας πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή αναγνωρίζοντας προϋπηρεσία, είδαν την προσωπική τους διαφορά να μειώνεται ή να μηδενίζεται μέσω συμψηφισμού. Οι υπάλληλοι αυτοί όχι μόνο δεν επιβραβεύονται για την εξέλιξή τους, αλλά στην πράξη υφίστανται μισθολογική απώλεια λόγω της μείωσης ή κατάργησης της προσωπικής διαφοράς Αντίθετα, άλλοι υπάλληλοι εξακολουθούν να διατηρούν υψηλή προσωπική διαφορά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικές αποκλίσεις στις αποδοχές μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν πλέον στην ίδια κατηγορία και εκτελούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα. Για τους λόγους αυτούς, είναι αναγκαία η νομοθετική παρέμβαση για την άρση των μισθολογικών στρεβλώσεων που προκαλεί ο συμψηφισμός της προσωπικής διαφοράς και για την αποκατάσταση της ίσης μεταχείρισης μεταξύ υπαλλήλων της ίδιας κατηγορίας που ασκούν τα ίδια καθήκοντα.