• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΑ' | 5 Ιουνίου 2026, 11:43

    Σχόλιο σχετικά με το άρθρο 53: Η επίκληση του επιχειρήματος ότι το πλαφόν των 300 ευρώ τίθεται για να «μην ανοίξει η ψαλίδα» με υπαλλήλους που λαμβάνουν μικρότερη προσωπική διαφορά (π.χ. 50 ευρώ) στερείται κάθε μισθολογικής και επιστημονικής λογικής. Η προσωπική διαφορά δεν αποτελεί ένα οριζόντιο επίδομα, αλλά το προϊόν μιας αντικειμενικής μαθηματικής σύγκρισης αποδοχών. Το γεγονός ότι ορισμένοι υπάλληλοι έχουν μικρότερη διαφορά σημαίνει απλώς ότι οι αποδοχές τους δεν είχαν υποστεί τη μισθολογική καθίζηση άλλων συναδέλφων τους. Η προσπάθεια «εξίσωσης προς τα κάτω» δεν αποκαθιστά καμία δικαιοσύνη· αντίθετα, τιμωρεί αυθαίρετα όσους υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες.Είναι σαφές ότι το ζήτημα δεν είναι δημοσιονομικό. Η προσωπική διαφορά δεν αποτελεί μια μόνιμη ή διογκούμενη δαπάνη για τον προϋπολογισμό, καθώς βάσει του πρόσφατου ν. 5193/2025 τα ποσά άνω των 300 ευρώ υπόκεινται ήδη σε μερικό συμψηφισμό (50%) με τις γενικές μισθολογικές αυξήσεις. Η όποια δαπάνη, επομένως, αποσβένεται σταδιακά και ελεγχόμενα από μόνη της σε βάθος χρόνου. Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένα οικονομικό επιχείρημα που να δικαιολογεί τη μετατροπή ενός ορίου προστασίας σε «κόφτη» των αποδοχών των νεότερων υπαλλήλων.Το πλαφόν διαιωνίζει την ύπαρξη εργαζομένων διαφορετικών ταχυτήτων και θα πρέπει να καταργηθεί, προκειμένου να διασφαλιστεί μια ενιαία και δίκαιη μισθολογική αντιμετώπιση όλων.