• Σχόλιο του χρήστη 'Ελισσάβετ' | 5 Ιουνίου 2026, 14:37

    Σχόλιο σχετικά με το άρθρο 53: Τα σχόλια που υποστηρίζουν ότι η προτεινόμενη διάταξη αδικεί τους παλαιότερους υπαλλήλους επειδή η δική τους προσωπική διαφορά έχει μειωθεί με τα χρόνια (π.χ. στα 150 ευρώ), στερούνται κάθε μισθολογικής λογικής και βασίζονται σε μια πλήρη παρανόηση του νόμου. Το Άρθρο 53 δεν θεσπίζει ένα νέο, σταθερό επίδομα 300 ευρώ για τους νεότερους. Αποτελεί απλώς τη χρονική επέκταση μιας ήδη υφιστάμενης ρύθμισης, προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία της ημερομηνιακής εξαίρεσης και να εφαρμοστούν στους νέους οι ίδιοι ακριβώς κανόνες που εφαρμόστηκαν και στους παλαιότερους. Η μείωση της προσωπικής διαφοράς που βλέπουν οι παλαιότεροι συνάδελφοι στους μισθούς τους δεν είναι «κούρεμα», αλλά το φυσικό αποτέλεσμα του νόμου: η προσωπική διαφορά συμψηφίζεται αυτόματα με τις μισθολογικές αυξήσεις και την αλλαγή των κλιμακίων (ωριμάνσεις) που έλαβαν όλα αυτά τα χρόνια. Συνεπώς, οι παλαιότεροι υπάλληλοι δεν έχασαν χρήματα· απλώς ένα μέρος της προσωπικής τους διαφοράς ενσωματώθηκε στον βασικό τους μισθό. Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί, με την πάροδο του χρόνου, και στους υπαλλήλους που μπαίνουν τώρα στη ρύθμιση, καθώς οι μελλοντικές τους αυξήσεις θα μειώνουν σταδιακά τη δική τους προσωπική διαφορά. Το να ζητούν ορισμένοι την «εξίσωσή τους προς τα πάνω» με το πλαφόν των 300 ευρώ, δείχνει ότι αντιλαμβάνονται την προσωπική διαφορά ως ένα αυθαίρετο φιλοδώρημα και όχι ως αυτό που πραγματικά είναι: ένας μηχανισμός προστασίας των αποδοχών κατά την είσοδο στην υπηρεσία. Αν εφαρμοστεί σωστά η διάταξη —δηλαδή με την πλήρη απάλειψη του άδικου πλαφόν των 300 ευρώ— όλοι οι υπάλληλοι, παλιοί και νέοι, θα διέπονται από το ίδιο ακριβώς νομικό καθεστώς