Αρχική Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 49-56) Σχόλιο του χρήστη Ευάγγελος | 8 Ιουνίου 2026, 14:18




Σχόλιο αναφορικά με το άρθρο 53: Επειδή διαβάζω σχόλια του τύπου ότι η επίσημη Ομοσπονδία (Ο.Σ.Υ.Ο.) επιλέγει να παρέμβει σε μια διάταξη που αφορά αποκλειστικά την αποκατάσταση των νέων συναδέλφων, προκειμένου να εξυπηρετήσει άλλες συνδικαλιστικές επιδιώξεις, είναι τουλάχιστον τραγικό. Όλα αυτά τα χρόνια, όσοι λάμβαναν στο ακέραιο την προσωπική διαφορά, δεν έβλεπαν καμία «μισθολογική στρέβλωση» ούτε ένιωθαν ότι «αγνοούνται προκλητικά» οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους. Τότε το σύστημα λειτουργούσε δίκαια. Τώρα που η προσωπική τους διαφορά μειώθηκε —επειδή, ως γνωστόν, ενσωματώθηκε σταδιακά στα μισθολογικά κλιμάκια και στις αυξήσεις που έλαβαν— θυμήθηκαν ξαφνικά τις «εσωτερικές ανισότητες». Είναι προκλητικό να βαφτίζεται «αδικία» η φυσιολογική μισθολογική εξέλιξη των παλαιότερων, προκειμένου να μπλοκαριστεί η δικαίωση των νεότερων. Η συγκεκριμένη διάταξη του Άρθρου 53 δεν αφορά το σύνολο του προσωπικού ούτε ήρθε για να λύσει το γενικό μισθολογικό πρόβλημα του Υπουργείου. Έχει έναν και μοναδικό σκοπό: να επεκτείνει χρονικά έναν ήδη ψηφισμένο νόμο, ώστε να εξισωθούν όλοι οι υπάλληλοι υπό την ίδια ακριβώς λογική. Η προσπάθεια της Ομοσπονδίας να «καπελώσει» μια ρύθμιση για τους νέους υπαλλήλους, ζητώντας οριζόντια επιδόματα για όλους, δείχνει ξεκάθαρη διάθεση συνδικαλιστικής εκμετάλλευσης εις βάρος μιας συγκεκριμένης ομάδας εργαζομένων που βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. Το Άρθρο 53 πρέπει να ψηφιστεί ως έχει (με την αυτονόητη απάλειψη του άδικου πλαφόν των 300 ευρώ), ώστε να εφαρμοστεί οριζόντια η ίδια μισθολογική αρχιτεκτονική για κάθε υπάλληλο. Αν η Ο.Σ.Υ.Ο. και οι σύλλογοι επιθυμούν να διεκδικήσουν νέες αυξήσεις, συντάξιμα επιδόματα ή αλλαγές στο ασφαλιστικό, οφείλουν να καταθέσουν ξεχωριστή πρόταση για το σύνολο των εργαζομένων, αντί να χρησιμοποιούν ως «δούρειο ίππο» μια διάταξη που διορθώνει τη μισθολογική καθίζηση των νέων και των μεταταγμένων.